РОЛЬ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ОСВІТНІХ, ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.02Ключові слова:
ціннісні орієнтири, професійний імідж, майбутній фахівець освітніх, педагогічних наук, професійна діяльність, заклад вищої освіти, умови воєнного стануАнотація
стаття присвячена розкриттю ціннісних орієнтирів професорсько-викладацького складу закладів вищої освіти та їхньої ролі у формуванні професійного іміджу майбутнього фахівця освітніх, педагогічних наук в умовах воєнного стану; розкрито такі дефініції, як “професійний імідж майбутнього фахівця освітніх, педагогічних наук”, “цінність”, “ціннісна система особистості”, “педагогічні цінності”, “професійні цінності”; визначено ціннісні орієнтири, притаманні педагогу під час воєнного стану: життєві (здоров‟я, сім‟я, добробут, любов і мир, стабільність, креативний індивідуалізм), професійні (компетентність, науковість, об‟єктивність, вмотивованість, креативність, критичне мислення), національні (лінгвістична глобалізація, виховання молоді на ідеях миру, людяність і безпека, соціальна відповідальність, ініціативність, патріотизм), духовні цінності українського державотворення (незалежність, демократизм, європейський вибір, права людини, соціальна справедливість, свобода в усіх її проявах); наведено результати анкетування, проведеного серед магістрів спеціальності 232 “Соціальне забезпечення” щодо ранжування ціннісних орієнтирів та їхньої ролі у формуванні іміджу майбутніх фахівців освітніх, педагогічних наук в умовах воєнного стану; доведено вирішальну роль ціннісних орієнтирів професорсько-викладацького складу закладів вищої освіти у їх спрямованості на адаптацію у критичних ситуаціях, уважність до студентів, на формування їх стресостійкості, розвиток духовності, патріотизму.
Посилання
Beh, I. (1998),“Personally oriented education”, K.: IZMN, p. 204
Hren, L., Kurbanova, M. (2022), “ Ways of forming a professional image of a future specialist in educational and pedagogical sciences in institutions of higher education: a comparative analysis of domestic and foreign experience”, Journal of Theory and practice of social systems management, Kharkiv: NTU “KhPI”, 4, pp. 26 – 39
Hrytsenko, A. (2022), “Peace as a basic value in changing world order”, Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical experience, Ternopil: Vektor, p. 454, pp. 8 – 12
Danylian, O., Kalynovskyi, Yu. (2022), “Peace as a basic value of human existence”, Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical ex-perience, Ternopil: Vektor, p. 454, pp. 4 – 8
Zamoroz, M. (2022), “Valuable ICT landmarks of school education and methodical aspects of improving the educational process”. Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical experience, Ternopil: Vektor, p. 454, pp. 114 – 115
Matyazh, S., Berezyanska, A. “Classification of values and value orienta-tions of the individual”, Scientific works, is.213, vol. 225, pp. 27 – 30
Kudin, V., Yurchenko, V. (2004), “Higher school psychology. Course of lec-
tures”, K.: NPU named after M. Draho-manova, p.176
Kolinets, H. (2020), “The role of the teacher in the formation of value orienta-tions of schoolchildren”, Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical experience, Ternopil: Vektor, p. 130, pp. 109 – 110
Nebrat, V. (2022), “Value orienta-tions of society during the war and post-war reconstruction: historical dimension”, Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical experience, Ternopil: Vektor, p. 454, pp. 12 – 15
Pecherska, H. “Professional value orientations of teachers”, Psychological sci-ences, vol. 2, no. 10(91), pp. 252 – 257
The manual “Using online educa-tional materials: modern approaches and technologies of the New Ukrainian School” was presented, available at: https://mon.gov.ua/ua/news/prezentovano-posibnik-pro-suchasni-pidhodi-i-tehnologiyi-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli
Sadovska, E. (2021), “Basic aca-demic values in modern education”, Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical experience, Ternopil: Vektor, p. 270, pp. 3 – 5
Shynkaruk, B. (2002), “Philo-sophical encyclopedic dictionary”, K.: Abrys, p. 744
On May 15-16, 2023, a confer-ence will be held in London “Ukraines re-covery: rebuilding with research”, availa-ble at: https://mon.gov.ua/ua/news/15-16-travnya-vidbudetsya-konferenciya-ukraines-recovery-rebuilding-research
Value orientations in the modern world: theoretical analysis and practical ex-perience, Ternopil: Vektor, p. 454
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Лариса Грень, Малохат Курбанова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: