КОМУНІКАЦІЯ ЯК ОСНОВА УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Юлія Чебакова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9317-8585
  • Дарина Нагла Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0009-0002-4823-8205

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.4.03

Ключові слова:

партнерська взаємодія, педагогічна діяльність, комунікація, дистанційне навчання

Анотація

Анотація: стаття присвячена аналізу процесу комунікації як основи успішної реалізації партнерської взаємодії у педагогічній діяльності в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано теоретичні аспекти комунікаційного процесу, до яких було віднесено: розуміння ролі учасників комунікаційного процесу, засоби комунікації (мовні, невербальні, письмові), психологічні особливості комунікації в освіті. Досліджено специфіку партнерської взаємодії в освітньому процесі в умовах дистанційного навчання. Визначено основні структурні компоненти партнерської взаємодії: учасники, мета, ресурси, стратегія, комунікація, взаємодія та співпраця, оцінка. Визначено напрями, якими комунікація забезпечує успішність реалізації партнерської взаємодії, серед них: формування та підтримка відносин довіри, координація дій, розв'язання конфліктів, розвиток метакогнітивних навичок, підтримка мотивації та взаємодії.

Біографії авторів

Юлія Чебакова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”;

Дарина Нагла, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірант

Посилання

Aprileva, I. (2021), “Social-pedagogical partnership in illuminating the day, basic ideas”, Theory and methods of training and development, is. 51, pp. 7 – 17

Vision of future development and science of Ukraine. available at: https://mon.gov.ua/ua/viziya (Date of application: August,25,2023)

Vorozhbit-Gorbatyuk, V. (2021), “Competence of pedagogical partnership as a basis for the quality of higher pedagogical education”, Juveniles and market, is. 10. p. 196

Efimova, O., Zhitska, S., Himai, N., Braevska, A. (2021). “Intercultural commu-nication in the minds of globalization processes in the development of the modern world”, Scientific Collection “InterConf”, is. 42, pp. 343 – 348

Kulakovska, T. (2020), “Effective communication between the student and the teacher is the key to success in learning”, 2nd All-Ukrainian Scientific and Methodological Conference Ensuring the Quality of Higher Education. Odesa, p. 205.

Lysetska, O. (2020), “The authority of the teacher in higher education as the basis of the quality of student education”, Editorial Board, p. 166.

Petrishina, O. (2020), “Formation of language tolerance of the future teacher-linguist in the conditions of war”, ІV International scientific-practical conference. Ternopil: Vector, pp. 356 – 361

Podbutska, N., Knysh, A., Bohdan, J., Chebakova Y. (2020), “Commu-nicative properties of psychology students inclined to leadership”, Problems of Modern Psychology. no. 3, pp. 48 – 57

Romanovskyi, O. [et all.] (2019), “Factors of development and directions of improvement of distance learning in the system of higher education of Ukraine” – [electronic resource]. Information technolo-gies and means of education: electronic scientific professional edition. no. 6. vol. 74, pp. 20 – 42

Skrypnyk, T., Martynchuk, O., Suprun, H., Kryvakovska, R. (2022), “Featu-res of partnership between specialists of educational institutions and parents of a child with special educational needs”, Scientific Perspectives. no. 6(24), pp. 514 – 526

Tovkanets, G., Lendel, L. (2019), “Prosodic features of socio-pedagogical communication”, Bulletin of the National University Chernigiv Collegium named after TG Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences, (1), pp. 229 – 232.

Tolochko, S. (2021), “Digital competence of teachers in the context of digitalisation of educational institutions and distance learning”, Bulletin of the National University “Chernihiv Collegium” named after T. Shevchenko”. no. 13(169), pp. 28 – 35.

Pidbutska, N., Knysh, A., Bogdan, Zh., Chebakova, Yu. (2021), “Com-munication power of students-psychologists, who are up to leadership”, Problems of modern psychology, 3, pp. 48–57

Fichten, C., Olenik-Shemesh, D., Asuncion, J., Jorgensen, M., Colwell, C. (2020), “Higher education, information and communication technologies and students with disabilities: An overview of the current situation”, Improving accessible digital practices in higher education, pp. 21 – 44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-25

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ