Conceptual generalizations as for the content of individual socio-psychological characteristics of personality development as a leader
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
personality of a leader, social and psychological characteristics, socialization, institutes and institutions, human “I”, adolescence, development, subjects and objects of developmentАнотація
The article is devoted to the problems of the leader's personality development in the context of the content of individual socio-psychological aspects of its formation. An attempt on the specification of the objects and the process of development of the individual leader and clarified the nature of the development process within the general content of the interpretation of the relevant category. There were considered several specific age periods of personal development (adolescence) in the context of their compliance with the main periods of human socialization and development of leadership qualities. The place and role of public institutes and institutions in shaping personality traits of new leader. In addition, the article contains the conclusions and generalizations about the content of individual socio-psychological characteristics of the leader's personality developmentПосилання
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Бернс Р.; пер. с англ. – М.: Прогресс, 1986. – 449 с.
Богданов А.А. Основные элементы исторического взгляда на природу / Богданов А.А. – СПб.: Издатель, 1899. – 261 с.
Василенко В.А. Организационно–циклическая и структурно-функциональная модели развития организации / В.А. Василенко // Культура народов Причерноморья. – 2011. – №232. – С. 100–107.
Горлач М.І. Сучасні теорії всесвіту. Філософія : [підручник] [Електронний ресурс] / М.І. Горлач. – Режим доступа: http://ellib.org.ua/books/philosofy/fil4/index.html
Дилтс Р. НЛП: навыки аффективного лидерства / Дилтс Р.; пер. с англ. Н. Мигаловской. – СПб.: Питер, 2003. – 224 с.
Закатнов Д.О. Технології підготовки учнівської молоді для професійного самовизначення: монографія / Закатнов Д.О. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 160 с.
Иншаков О.В. Экономические институты и институции: к вопросу о типологии и классификации / О.В. Иншаков // Социологические исследования – 2003. – № 9. – С. 42–51.
Карпець Ю.В. Інститут лідерства як механізм впливу в політико-владних відносинах / Ю.В. Карпець // Актуальні проблеми політики. – 2013. – Вип. 49. – С. 149–159.
Кон И.С. Психология ранней юности: книга для учителя / И.С. Кон. – М.: Просвещение, 1989. – 225 с.
Костюк Г.С. Вікова психологія / Костюк Г.С. – К.: Радянська школа, 1976. – 269 с.
Кузьмінський А.І. Педагогіка у запитаннях і відповідях: навч. посіб. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К., 2006. – 311 с.
Михальська С.А. Психологічні особливості розвитку “Я-концепції” майбутнього психолога [Eлектронний ресурс] / С.А. Михальська // Вісник психології і педагогіки. – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua/Психологічні_особливості_розвитку_%22Я-концепції%22_майбутнього_психолога
Философский словарь / под ред. И.Т. Фролова. – М.: Полит. издат, 1987. – 592 с. 14. Шитюк М.М. Проблема політичного лідерства в сучасній Україні / М.М. Шитюк, М.Є. Єнтіс // Наукові праці: науково-методичний журнал. – 2004. – Т. 34. - Вип. 21: Політичні науки. – С. 69–73.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: