ТРАНСФОРМАЦІЯ УНІВЕРСИТЕТУ В КОНТЕКСТІ ВИКЛИКІВ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
університет, класична модель університету, масифікація, бюрократизація, комерціалізація, форми університету, університетські рейтинги, освітня політика, лідерствоАнотація
В статті аналізується трансформація класичної моделі універси-тету в сучасних умовах. Зроблено акцент на кризу університетської освіти напри-кінці ХХ – початку ХХІ сторіччя та пов’язані з нею виклики, які переживає сучасний університет. Серед цих викликів: масовий характер університетської освіти, бюрок-ратизація університетського життя, скорочення державного фінансування, комер-ціалізація університетського середовища. Відповідно, формуються нові механізми оцінки університетської діяльності, зокрема університетські рейтинги, а на основі парадигми лідерства змінюються управлінські відносини всередині університету.Посилання
Калашнікова С. Аналіз провідного вітчизняного та зарубіжного досвіду розвитку лідерського потенціалу університетів у контексті глобального лідерства (ча-стинна І):препринт (аналітичні матеріали). К. Інститут вищої освіти НАПН України, 2015. 153 с.
Калашнікова С. Аналіз провідного вітчизняного та зарубіжного досвіду розвитку лідерського потенціалу університетів у контексті глобального лідерства (ча-стинна ІІ). Вища освіта України, № 2 (додаток 1), 2017. С. 107-168.
Андрущенко В. П. СавельєвВ. Л. Освітня політика (огляд порядку денного). К.: «МП Леся», 2010. 368 с.
Гадамер Ганс-Георг Ідея Університету – вчора, сьогодні, завтра. Ідея уні-верситету: Антологія. Під редакцією Марії Зубрицької. Львів: Літопис, 2002. С. 169-184.
Гумбольдт Вільгельм фон Про внутрішню та зовнішню організацію вищих наукових закладів у Берліні. Ідея університету: Антологія. Під редакцією Марії Зуб-рицької. Львів: Літопис, 2002. С. 25-36.
Калашнікова С. А. Освітня парадигма професіоналізації управління на за-садах лідерства. К.: Київський університет імені Бориса Гринченка, 2010. 380 с.
КвєкМарек. Національна держава, глобалізація та Університет як модер-ний заклад. Ідея університету : Антологія. Під редакцією Марії Зубрицької. Львів : Літопис, 2002. С. 269–291.
Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього просто-ру. К. : Педагогічна думка, 2009. 520 с.
Курбатов С. В.Проблема вимірювання результатів навчання і вдоскона-лення існуючих систем університетських рейтингів. Вища освіта України, № 2, 2017. - С. 18-22.
КурбатовС. В. Теоретико-методологічні перспективи розробки міжнарод-них університетських рейтингів. Вища освіта України, № 1, 2015. С. 34-39.
КурбатовС. В. Університетські рейтинги як альтернативний механізм освітніх вимірювань. Рідна школа, № 1-2, 2017. С. 3-6.
Курбатов С. В.Феномен університету в контексті часових та просторових викликів. Суми: Університетська книга, 2014. 262 c.
Програма з розвитку лідерського потенціалу університетів України 2015-2018.[Електронний ресурс] – Режим доступу:http://ihed.org.ua/ua/diialnist/programa-z-rozvitku-liderstva.html
Проект ELITE: Освіта для лідерства, інтелігентності та розвитку таланту (544343-TEMPUS-1-2013-1-LT-TEMPUS-SMHES ) [Електронний ресурс]– Режим дос-тупу: http://ihed.org.ua/ua/diialnist/proekty.html
Ginsberg, Benjamin The Fall of the Faculty. The Rise of All-Administrative University and Why Its Matters. Oxford University Press, 2011. 264 p.
A History of University in Europe. Volume I. Universities in the Middle Ages / De Ridder - Symoens, Hilde, editor. - Cambridge University Press, 1992. 506 p.
Altbach Philip G. Franchising – The Mc Donaldization of Higher Education / Philip G. Altbach // International Higher Education. 2012. № 66.P. 7–8.
Altbach Philip G. Rankings Season Is Here / Philip G. Altbach // International Higher Education. 2011. № 62. P. 2–5.
Altbach Philip G. The International Imperative in Higher Education / Philip G. Altbach. – Sense Publishers, 2013. 212 p.
Altbach P. G. Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revo-lution / P. G. Altbach, L. Reisberg, L. E. Rumbley. UNESCO, 2009.254 p.
Hazelcorn Ellen. Ranking and the Reshaping of Higher Education: The Battle for World-Class Excellence / Ellen Hazelcorn. Palgrave Macmillan, 2011. 272 p.
Marginson Simon. Dynamics of National and Global Competition in Higher Ed-ucation / Simon Marginson // Higher Education. 2006. Vol. 52. P. 1–39.
Readings Bill University in Ruins / Bill Readings. – Harvard University Press, 1996. 256 p.
RinneRisto The Changing Place of the University and a Clash of Values: The Entrepreneurial University in the European Knowledge Society. A Review of the Literature / Risto Rinne, Jenni Koivula // Higher Education Management and Policy. – 2005. – Vol. 17. – № 3. – P. 91–122.
Rothblatt Sheldon. The Modern University and its Discontents: The Fate of Newman’s Legacies in Britain and America / Sheldon Rothblatt. – Cambridge University Press, 1997. – 475 p.
Stivers Richard. The Need for a “Shadow” University / Richard Stivers // Bulle-tin of Science, Technology & Society. 2006. Vol. 26, no. 3. P. 217–227.
The European and American University since 1800: Historical and Sociological Essays / ed. by Sheldon Rothblatt and Bjorn Wittrock. – Cambridge University Press, 1993. 384 p.
The Road to Academic Excellence: The Making of World-Class Research Uni-versities / ed. by Philip G. Altbach and Jamil Salmi. The World Bank, 2011. 366 p.
Valimaa J., Hoffman D. Knowledge Society Discourse and Higher Education / J. Valimaa, D. Hoffman // High Educ. 2008. –№ 56. P. 265–285.
Spicer, Andre Universities are broke. So let’s cut the pointless admin and get back to teaching. [Еlectronicresourse]– Regime of Access: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/aug/21/universities-broke-cut-pointless-admin-teaching
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: