СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ПІДТРИМКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.06Ключові слова:
соціальна робота, люди похилого віку, інтелектуальна активність, когнітивний резерв, освіта літніх людей, університети третього віку, інтелектуальне волонтерствоАнотація
В статті розглядаються психологічні чинники сповільнення процесу старіння літніх людей; визначаються пріоритетні напрями здійснення соціальної роботи з підтримки інтелектуальної активності людей похилого віку; аналізується сучасна практика здійснення соціальної роботи з підтримки інтелектуальної активності людей похилого віку в соціальних інституціях України.
Посилання
Аніщенко О. Реалії і перспективи розвитку освіти людей третього віку в Україні. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2013. Вип. 6. С. 29-34.
Гончарук А. Неформальна освіта дорослих у країнах ЄС. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc-gum/pena/2012_1/Goncha/pdf (дата звернення 11.10.2017).
Дем’яненко Н. М. Освіта дорослих: світові тенденції другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Педагогічні науки: зб. наук. праць. Полтава, 2011. № 2. С. 39–44.
Звєрєва І. Д., Поліщук В. А. Соціальна робота як практична діяльність. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / ред. І.Д. Звєрєвої. К., Симферополь: Універсум, 2013. С. 176-179.
Коленіченко Т. І. Соціальна робота з людьми похилого віку. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 2011. № 4. С. 20-25.
Крейк Ф., Бялысток И. Изменение когнитивных функций в течение жизни. Психология. Журнал высшей школы экономики. 2006. Т. 3. № 2. С. 73–85.
Леонюк Н. А. Формирование социальной активности пожилых людей средствами волонтерской деятельности. Философско-гуманитарные чтения. 2014. № 1. С. 51-55.
Міщик Л. І. Соціальна педагогіка. Запоріжжя: ЗДУ, 1999.248 с.
Сандецька О. Освіта людей похилого віку як перспективний напрям освіти дорослих. Наукові записки КДПУ ім. В.Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2012. Вип. 107_2. С. 127-132.
Страук Б. Тайны мозга взрослого человека: краткий конспект.URL: http://volodina-elena.livejournal.com/29276.html (дата звернення 14.07.2016).
Холостова Е. И. Социальная работа с пожилыми людьми: учеб. пособие. М.: “Дашков и К”, 2003. 296 с.
Чаграк Н. І. Модель освітнього середовища людей похилого віку в контексті безперервної освіти. URL:http://194.44.152.155/elib/local/2348.pdf (дата звернення 19.12.2017).
Чаграк Н. І. Проблема освіти людей похилого віку в наукових публікаціях 1970-90-х рр. Науковий огляд. 2015. №10(20). URL: http:naukajournal. org/ index. Php /naukajournal/ article/view/635 (дата звернення 14.12.2017).
Groombridge B. Learning, education and later life. AdultEducation, 1982;54(4):314–325.
Memorandum of Continuing Education of the European Union [document on the Internet].[cited 2018 Jan 15]. Available from: http://www.europians.org.ua/deyanel.html.
Stern Ya. Build Your Cognitive Reserve[document on the Internet].[cited 2017 Jan 24]. Available from:https://sharpbrains.com/blog/2007/07/23/build-your-cognitive-reserve-yaakov-stern/
WilsonRS, ScherrPA, SchneiderJA, TangY, BennettDA. RelationofcognitiveactivitytoriskofdevelopingAlzheimerdisease. Neurology, 2007;69:1911-1920. doi: 10.1212/01.wnl.0000271087.67782.cb.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: