ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТЕХНІКІВ-ТЕХНОЛОГІВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН: КОНСТАТУВАЛЬНИЙ ЕТАП ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • Ludmila Djachenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-8600-6301

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

науково-дослідницька компетентність, техніки-технологи легкої промисловості, початковий етап педагогічного експерименту, мотиваційний компонент, когнітивний компонент, особистісний компонент, діяльнісно-практичний компонент

Анотація

Висвітлено важливість цілеспрямованого формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх техніків-технологів легкої промисловості у процесі вивчення дисциплін науково-природничого напряму; представлено результати педагогічно експерименту з формування науково-дослідницької компетентності студентів на констатувальному етапі за показниками мотиваційного, когнітивного, особистісного та діяльнісно-практичного критеріїв та їхній аналіз.

Біографія автора

Ludmila Djachenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

здобувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Посилання

Bopko, I. Z. (2013) Formuvannia hotovnosti do naukovo-doslidnyts'koi diial'nosti majbutnikh mahistriv humanitarnoho profiliu v informatsijnomu seredovyschi [Formation of readiness for future masters of humanities profile in the information environment]: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Ternop. nats. ped. un-t im. Volodymyra Hnatiuka. T., 200 р. [in Ukrainian]

Vinnyk, M. O. (2016) Rozroblennia modeliuvannia systemy formuvannia naukovo-doslidnyts'koi kompetentnosti majbutnikh inzheneriv-prohramistiv. [Development of mod­eling of the system of formation of scientific competence of future software engineers]. ScienceRise: Pedagogical Education: nauk. zhurnal. Red. kol.: Olijnyk V. V. (hol. red.) ta in. Kharkiv: Vyd-vo NVP PP «Tekhnolohichnyj tsentr». Vyp. 8 (4) Р. 69 – 74. [in Ukrainian]

Diachenko, L. B. (2018) Orhanizatsiia eksperymental'noi roboty z perevirky efektyvnosti modeli formuvannia naukovo-doslidnyts'koi kompetentnosti majbutnikh tekhnikiv-tekhnolohiv lehkoi promyslovosti u protsesi vyvchennia pryrodnychykh dystsyplin u koledzhi. [Organiza­tion of experimental work to test the effective­ness of the model of forming the scientific com­petence of future light industry technicians in the study of natural sciences in college]. Naukovi zapysky Vinnyts'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhajla Kotsiubyns'koho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia: Zb. nauk. prats'. Vypusk 55. Redkol.: V. I. Shakhov (holova) ta in. Vinnytsia: TOV «Nilan LTD». Р. 83 – 88. [in Ukrainian]

Diachenko, L. B. & Reznik, S. M. (2018) Sutnist' ta strukturni komponenty naukovo-doslidnyts'koi kompetentnosti majbutnikh tekhnikiv-tekhnolohiv lehkoi promyslovosti. [The essence and structural com­ponents of the research competence of future light industry technologists]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy: schokvartal'nyj naukovo-praktychnyj zhurnal. Kh.: NTU «KhPI». № 2. Р. 3 – 17.[in Ukrainian]

Yevtukh, M. B. & Borysenko, L. L. (2012) Naukovo-praktychni pidkhody do problemy formuvannia naukovo-doslidnyts'koi kompetentnosti majbutnikh ekonomistiv. [Scien­tific and practical approaches to the problem of forming the scientific competence of future economists]. Dukhovnist' osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka: zb. nauk. prats'. Vyp. 5 (48). Р. 42 – 51. [in Ukrainian]

Eremenko, L. E. (2014) Osobennosti organizacii prakticheskogo obuchenija v kolledzhe. Innovacionnye pedagogicheskie tehnologii [Features of the organization of prac­tical training in college. Innovative pedagogical technologies]: materialy Mezhdunar. nauch. konf. (g. Kazan', oktjabr' 2014 g.). Kazan': Buk. Р. 267 – 269. [in Russian]

Zakon Ukrainy «Pro vyschu osvitu». [Law of Ukraine «On Higher Education»]. Ac­cess mode: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-14 [in Ukrainian]

Krineckij, I. I. (1981) Osnovy nauchnyh issledovanij. [Basics of Research]. K.: Odessa: Vishha shkola, 208 р. [in Russian]

Kuznetsova, V. M. (2011) Orhanizatsiia naukovo-doslidnyts'koi diial'nosti studentiv vyschykh profesijnykh navchal'nykh zakladiv v Ukraini (kinets' KhIKh - persha polovyna KhKh stolittia) [Organization of re­search activities of students of higher profes­sional educational institutions in Ukraine (end of XIX - first half of XX century)]: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: spets. 13.00.01 «Zahal'na pedahohika ta istoriia». Kh.: Kharkivs'kyj nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody, 20 р. [in Ukrainian]

Lavina, T. A. & Kozlova, E. A. (2014) Struktura i soderzhanie kompetentnosti v oblasti informacionnyh i kommunikacionnyh tehnologij budushhego tehnologa izdelij legkoj promyshlennosti [The structure and content of competence in the field of information and communication technologies of the future tech­nologist of light industry products]. Fundamental'nye issledovanija. № 12 – 2. Р. 384 – 387. Access mode: http://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=36237 [in Russian]

Osipova, S. I. Razvitie issledovatel'skoj kompetentnosti odarѐnnyh detej. [Development of the research competence of gifted children]. GOU VPO «Gosudarstvennyj universitet cvetnyh metallov i zolota». Access mode:: www.fkgpu.ru/conf/17.doc [in Russian]

Ptashenchuk, O. O. & Chajchenko, N. N. (2018) Dydaktychna systema formuvannia doslidnyts'koi kompetentnosti majbutnikh uchyteliv biolohii. [Didactic system of formation of research competence of future biology teach­ers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii. 4 (78). Р. 200 – 215. [in Ukrainian]

Reznik S. M. (2015) Rozvytok intelektual'noho liderstva u navchanni i vykladanni v umovakh transformatsijnoho suspil'stva. [Didactic system of formation of re­search competence of future biology teachers]. Modernizatsiia natsional'noi systemy upravlinnia derzhavnym rozvytkom: vyklyky i perspektyvy: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. 16–17 hrudnia 2015 r. Ternopil': Krok. Р. 262 – 264. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H. & Kanivets', M. V. (2013) Sutnist' profesijno-osobystisnoho samorozvytku majbutnikh fakhivtsiv ta joho mekhanizmy. Suchasni informatsijni tekhnolohii ta innovatsijni metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. [The essence of professional-personal self-develop­ment of future specialists and its mechanisms]. Vyp. 34. S. 193 – 197. Ac­cess mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2013_34_42. [in Ukrainian]

Hisamieva, L. G. (2014) Kompetencii i kompetentnost' v strukture nauchno-issledovatel'skoj dejatel'nosti. [Competencies and competence in the structure of research ac­tivities.]. Vestnik OGU. № 9 (170). Р. 33 – 37. [in Russian]

The European Qualifications Frame­work for Lifelong Learning. Access mode: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture

Vincentas Lamanauskas, Dalia Augi­enơ (2015) Development of Scientific Research Activity in University: A Position of the Experts. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 167. Р. 131 – 140.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ