СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ПІДТРИМКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Inna Romanova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди,

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.06

Ключові слова:

соціальна робота, люди похилого віку, інтелектуальна активність, когнітивний резерв, освіта літніх людей, університети третього віку, інтелектуальне волонтерство

Анотація

В статті розглядаються психологічні чинники сповільнення процесу старіння літніх людей; визначаються пріоритетні напрями здійснення соціальної роботи з підтримки інтелектуальної активності людей похилого віку; аналізується сучасна практика здійснення соціальної роботи з підтримки інтелектуальної активності людей похилого віку в соціальних інституціях України.

Біографія автора

Inna Romanova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

доктор педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди; Харків, Україна

Посилання

Аніщенко О. Реалії і перспективи розвитку освіти людей третього віку в Україні. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2013. Вип. 6. С. 29-34.

Гончарук А. Неформальна освіта дорослих у країнах ЄС. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc-gum/pena/2012_1/Goncha/pdf (дата звернення 11.10.2017).

Дем’яненко Н. М. Освіта дорослих: світові тенденції другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Педагогічні науки: зб. наук. праць. Полтава, 2011. № 2. С. 39–44.

Звєрєва І. Д., Поліщук В. А. Соціальна робота як практична діяльність. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / ред. І.Д. Звєрєвої. К., Симферополь: Універсум, 2013. С. 176-179.

Коленіченко Т. І. Соціальна робота з людьми похилого віку. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 2011. № 4. С. 20-25.

Крейк Ф., Бялысток И. Изменение когнитивных функций в течение жизни. Психология. Журнал высшей школы экономики. 2006. Т. 3. № 2. С. 73–85.

Леонюк Н. А. Формирование социальной активности пожилых людей средствами волонтерской деятельности. Философско-гуманитарные чтения. 2014. № 1. С. 51-55.

Міщик Л. І. Соціальна педагогіка. Запоріжжя: ЗДУ, 1999.248 с.

Сандецька О. Освіта людей похилого віку як перспективний напрям освіти дорослих. Наукові записки КДПУ ім. В.Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2012. Вип. 107_2. С. 127-132.

Страук Б. Тайны мозга взрослого человека: краткий конспект.URL: http://volodina-elena.livejournal.com/29276.html (дата звернення 14.07.2016).

Холостова Е. И. Социальная работа с пожилыми людьми: учеб. пособие. М.: Дашков и К, 2003. 296 с.

Чаграк Н. І. Модель освітнього середовища людей похилого віку в контексті безперервної освіти. URL:http://194.44.152.155/elib/local/2348.pdf (дата звернення 19.12.2017).

Чаграк Н. І. Проблема освіти людей похилого віку в наукових публікаціях 1970-90-х рр. Науковий огляд. 2015. №10(20). URL: http:naukajournal. org/ index. Php /naukajournal/ article/view/635 (дата звернення 14.12.2017).

Groombridge B. Learning, education and later life. AdultEducation, 1982;54(4):314–325.

Memorandum of Continuing Education of the European Union [document on the Internet].[cited 2018 Jan 15]. Available from: http://www.europians.org.ua/deyanel.html.

Stern Ya. Build Your Cognitive Reserve[document on the Internet].[cited 2017 Jan 24]. Available from:https://sharpbrains.com/blog/2007/07/23/build-your-cognitive-reserve-yaakov-stern/

WilsonRS, ScherrPA, SchneiderJA, TangY, BennettDA. RelationofcognitiveactivitytoriskofdevelopingAlzheimerdisease. Neurology, 2007;69:1911-1920. doi: 10.1212/01.wnl.0000271087.67782.cb.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ