ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО РІВНЯ «ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ» НА ЗАСАДАХ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ І КОНЦЕПЦІЇ ПЕДАГОГІКИ ДОБРА АКАДЕМІКА І.А. ЗЯЗЮНА

Автор(и)

  • Olexandr Romanovskiy Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Olga Ignatyuk Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-5710-7752
  • Nataliia Sereda Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-8472-0117

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.4.01

Ключові слова:

академік І.А.Зязюн, аспірант, доктор філософії, компетентнтісний підхід, майбутні викладачі, міждисциплінарний підхід, освітньо-науковий рівень, педагогічна концепція Педагогіка Добра, педагогічна майстерність, педагогічні дисципліни, результати навчання, технічний університет.

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі формування основ педагогічної мастерності як результата готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету у процесі навчання педагогічним дисциплінам на засадах міждисциплінарного і компетентісного підходів та педагогічної концепції Педагогіки Добра академіка І.А.Зязюна. Визначено сутність терміну «педагогічна майстерність» у вимірах видатних педагогів. Розглянуто особливості формування основ педагогічної майстерності аспірантів у процесі навчання блоку педагогічних дисциплін, методи її досягнення, структуру, визначено основні якості, що її формують. Обговорюються результати сформованості основ педагогічної майстерності майбутніх викладачів вищої школи з числа аспірантів 1 року навчання на вищеозначених засадах.

Біографії авторів

Olexandr Romanovskiy, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри, член-кореспондент НАПН України, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами

ім. академіка І.А.Зязюна, Національний технічний університет

“Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Olga Ignatyuk, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А.Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Nataliia Sereda, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А.Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Гура, О. І. (2005) Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності. Київ, 224с.

Кремень, В. Г. (2008) Енциклопедія освіти. К.: Юрінком Інтер, 1040 с.

Зязюн, І.А. (2000) Педагогіка добра: ідеали і реалії: Наук.-метод. посіб. К.: МАУП, 312 с.

Зязюн, І.А. (2004) Педагогічна майстерність. К.: Вища школа, 422 с.

Ігнатюк, О.А. (2018) Компетентісний підхід в організації підготовки здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» усіх спеціальностей технічного університету до педагогічної діяльності. Всеукраїнська наук.-прак. конф. : 14-20 квітня 2018 р.: Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, С. 74-76.

Пономарьов, О.С., Романовський, О.Г., Ігнатюк, О.А. & Згурська, М.П. (2011) Професійна культура педагога: навч.-метод. посіб. Х.: НТУ «ХПІ», 198 с.

Романовський, О. Г. & Пономарьов, О. С. (2017) Розвиток лідерського потенціалу національної гуманітарно-технічної та управлінської еліти: монографія. Х.: ФОП Мезіна В.В., 292 с.

Романовський, О.Г. & Пономарьов, О.С. (2017) Парадокси харізматичного лідерства. Теорія і практика управління соціальними системами №1. С.47-57.

Середа, Н.В. (2008) Формування риторичної компетентності у педагогиці вищої школи. Педагогічні науки. Вип. 23., Миколаїв: МДУ, С.23-28.

Середа, Н.В. (2011) Елементи театральної педагогіки у формуванні педагогічної майстерності. Теорія і практика управління соціальними системами. №2. С.48-54.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ТА АНТРОПОЛОГІЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ