НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЯКІСТЮ: ОБҐРУНТУВАННЯ МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛАТВІЙСЬКОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.4.04

Ключові слова:

система вищої освіти, механізми державного управління, латвійська модель вищої освіти, державне управління.

Анотація

В публікації висвітлено основні результати функціонування латвійської моделі вищої освіти та обґрунтовано можливість використання досвіду Латвії для вдосконалення змісту та практики використання механізмів державного управління освітянською галуззю України; за результатами аналізу латвійського досвіду визначено напрями реформування вітчизняної системи вищої освіти; публікація містить узагальнення та висновки щодо змісту та пріоритету використання окремих механізмів державного управління системою вищої освіти та її якістю.

Біографії авторів

Svitlana Moroz, Національний університет цивільного захисту України

кандидат наук з державного управління, старший науковий співробітник навчально-науково-виробничого центру, Національний університет

цивільного захисту України; Харків, Україна

Volodymyr Moroz, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор наук з державного управління, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Посилання

Аузиньш, М. (2010) Латвийский университет: мы готовы создавать новые ценности. О научных исследованиях и научных школах. Евразийское пространство. Ред. кол.: В.А. Садовничий и др. М.: Издательство Московского университета, С. 51–60

Бизнес-путиводитель по Латвии. Informatīvie materiāli. tījumu un publikāciju datu bāze. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://petijumi.mk. gov.lv/sites/default/files/file/35%20%20Latvian%20Business%20Guide%202004_RUS.pdf

Воронов, В.В. (2013) Проблемы и перспективы модернизации высшего образования в Латвии. Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Серия: филология, педагогика, психология. №50. С. 33–42

Као Дж. (2009) Инновационные державы: как стать членом клуба. Harvard Business Review: Россия. №5(48). 95–101 с.

Кряжев, П.В. (2008) Тенденції реформування вищої освіти у країнах Західної Європи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01. "Загальна педагогіка та історія педагогіки". К. 22 с.

Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187. Офіційний вісник України. 2016. №7. С. 23

Международная стандартная классификация образования: МСКО 2011. Институт статистики ЮНЕСКО. ООН по вопросам образования, науки и культуры. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/isced-2011-ru.pdf

Мороз, С.А. & Мороз, В.М. (2015) Порядок та умови вступу до докторантури як елемент правового механізму державного управління якістю підготовки фахівців на науковому рівні вищої освіти. Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. №3. С. 127–134

Мороз, С.А. & Мороз, В.М. (2015) Структура высшего учебного заведения как объект государственного управления. Повышение квалификации и профессиональное совершенствование педагогов: междунар. науч.-практ. конф., 26–27 ноября 2015 г. Алматы, С. 156–161

Про вищу освіту. Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. Офіційний вісник України. 2014. №63. С. 7

Про затвердження Положення про дослідницький університет. Постанова Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 р. №163. Офіційний вісник України. 2010. № 13. С. 29

Проект Положення про дослідницький університет. Новини від 05.10.2018. Міністерство освіти і науки України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-pro ponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proekt-polozhennya-pro-doslidnickij-universitet

Стратегії реформування вищої освіти в Україні до 2020 року. Проект. Міністерство освіти і науки України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/HE%20Reforms%20Strategy%2011_11_2014.pdf

Является ли эффективной система высшего образования? Valsts kontrole. Latvijas Republikas [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.lrvk.gov.lv/ uploads/Majaslapa%20RU/Revīzijas%20zinojumi/2016/2.4.1-15_2016/Является%20ли%20 эффективной%20система%20высшего% 20образования.pdf

Education at a glance 2018: Latvia / Education at a Glance 2018: OECD Indicators. OECD. [Еlectronic resource] – Access mode: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/kvc fj2-lv.pdf?expires=1541156260&id=id&acc name=guest&checksum=3A638767F3245 4C6 483F045AFCCC110D

Education at a Glance 2018: OECD Indicators. (text writer OECD). Paris: OECD Publishing, 2018. 462 р.

Moroz, S. (2017) State management of higher education quality as an object of dissertations' researches: analysis of the substantial orientation of science researches. Authority and society (History, Theory, Practice). №4 (44). P. 15–23

Topuniversities of Latvia. World University Rankings – 2019. Quacquarelli Symonds. [Еlectronic resource] – Access mode: https://www.topuniversities.com/uni versity-rankings/world-university-rankings /20 19

Topuniversities of Ukraine. World University Rankings – 2019. Quacquarelli Symonds. [Еlectronic resource] – Access mode: https://www.topuniversities.com/uni versity-rankings/world-university-rankings /2019

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ