СПОСОБИ І МЕТОДИ ДІАГНОСТИКИ І РОЗКРИТТЯ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.02Ключові слова:
лідерство, поняття, лідерський потенціал, лідерські якості, процес навчання, діагностика, виявлення, актуалізація, розвиток, студенти, способи, методиАнотація
У статті приділено увагу актуальності розробки цілеспрямованої системи організації процесу діагностики, розкриття, активізації та розвитку лідерського потенціалу у студентів під час навчання у вузі. Вказано на необхідність усвідомлення студентами сутності лідерського потенціалу, знання якостей, що складають його основу, їх важливість в процесі життєдіяльності. Розглянуто способи і методи виявлення студентів, які мають лідерський потенціал, на ранніх етапах їх навчання у вузі за допомогою спеціальних методик. Показана роль кураторів груп у виявленні лідерського потенціалу студентів. Вивчено фактори, які впливають на висунення студентів на позицію лідерів і роль групи в цьому процесі. Розглянуто форми позааудиторної діяльності студентів як необхідних умов для розвитку лідерського потенціалу. Показана роль студентського самоврядування у формуванні лідерського потенціалу та необхідність його активізації в сучасних умовах.Посилання
Adair, Dzh. (2007) Psihologija liderstva. [Leadership Psychology]. M.: Jeksmo. 352 p. [in Russian]
Beljakova, N. V. (2002) Social'no-psihologicheskie osobennosti projavlenija liderstva v studencheskih gruppah. [Socio-psychological characteristics of the manifestation of leadership in student groups]: dis. kand. psihol. nauk: 19.00.05 M.197 p. [in Russian]
Hura, T. (2015) Liders'kyj potentsial iak vazhlyva skladova pedahohichnoi kul'tury vykladacha tekhnichnoho universytetu. [Leadership potential as an important component of the pedagogical culture of the teacher of the technical university]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh: zb. nauk. pr. Redkol.: T. I. Suschenko. Zaporizhzhia: KPU. Vyp. 44 (97). P. 418 – 428.
[in Ukrainian]
Kirjushina, N. Ju. & Tihonova, E.L. (2010) Sistema podgotovki liderov v universitete. [University Leadership Training System]. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo. P. 27 – 33. [in Russian]
Makshanov, S. I. (1997) Psihologija treninga: teorija, metodologija, praktika: monografija. [Psychology of training: theory, methodology, practice: monograph]. SPb: Obrazovanie, 238 p.
[in Russian]
Mihajlichenko, V. E. (2015) Psihologija razvitija lichnosti: monografija. [Psychology of personality development: monograph]. Kh.: 387 p. [in Russian]
Romanovskyj, A. H. Mykhajlychenko, V. E. & Hren', L. N. (2018) Pedahohyka liderstva. [Pedagogy of Leadership.]. Kh.: Styl'yzdat, 500 p.
[in Ukrainian]
Romanovs'kyj, O. H., Hura, T. V. & Knysh, A. Ye. (2017) Rozvytok liders'koho potentsialu v Tsentri liderstva Natsional'noho tekhnichnoho universytetu «Kharkivs'kyj politekhnichnyj instytut». [Development of Leadership Capacity at the Center for Leadership at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"]. Teoretychnyj ta metodychno-naukovyj chasopys «Vyscha osvita Ukrainy». № 2 (dodatok 1). P. 96 – 100.
[in Ukrainian]
Chervona, L. M. (2017) Students'ke samovriaduvannia iak instrument rozvytku liders'koho potentsialu universytetiv u konteksti hlobal'noho liderstva. [Student Self-Government as a Tool for Developing Leadership Capacity of Universities in the context of Global Leadership]. Teoretychnyj ta metodychno-naukovyj chasopys «Vyscha osvita Ukrainy». № 2 (dodatok 1). P. 149 – 154. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: