ВИМОГИ ДО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.03Ключові слова:
викладач вищої школи, дистанційна освіта, вимоги до викладача, тенденції розвитку дистанційної освітиАнотація
У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку дистанційної освіти, що вимагають від викладача виконання низки специфічних професійних ролей (організатора, консультанта, фасилітатора, тьютора, технічного та знаннєвого експерта та ін.); особливо значущими є здатності до використання сучасних технічних засобів та програмного забезпечення, а також до підтримки студентів, яка передбачає їх мотивацію, педагогічний супровід, організацію їхньої активної онлайн-взаємодії та онлайн-спілкування.Посилання
Bykov, V.Yu., Kukharenko, V.M., Syrotenko, N.H., Rybalko, O.V. & Bohachkov Yu.M. (2008). Tekhnolohiia stvorennia dystantsijnoho kursu [Technology of creating a distance cource]. K.: Milenium. [in Ukrainian].
Grafton, Je. (2012). Universitety Ameriki: pochemu oni terpjat porazhenie [American universities: Why are they suffering defeat]. Voprosy obrazovanija, 2, 273-284. [in Russian].
Hryn'ova, V. (2006). Pedahohichna kul'tura vykladacha vyschoho navchal'noho zakladu [Pedagogic culture of a higher education establishment teacher]. Vyscha osvita Ukrainy: teoretychnyj ta naukovometodychnyj chasopys. № 4. Р. 58 – 61. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S. & Kolomiiets', A.M. (2002). Mozhlyvosti novitnikh informatsijnykh tekhnolohij u pidhotovtsi pedahohichnyj kadriv [New information technologies possibilities in pedagogic personnel training]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity, 2, 52-53. [in Ukrainian].
Kukharenko, V.M. (2018). Model' t'iutora u dystantsijnomu ta zmishanomu navchanni [Tutor’s model in the distance and mixed learning]. In Adaptyvni tekhnolohii upravlinnia navchanniam: materialy IV mizhnarodnoi konferentsii (pp. 7-10). Odesa. Retrieved from https://pdpu.edu.ua/
doc/conf/2018/atl4/Zbirka_tez_ATL-2018.
pdf [in Ukrainian].
Maschenko, H. (2017). Predstavliaiemo rezul'taty doslidzhennia povedinky ukrains'koho internet-korystuvacha Google Connected Consumer Study [We are presenting the results of research in Ukrainian internet user behavior Google Connected Consumer Study] [Web log post]. Retrieved from https://ukraine.googleblog.com/
/10/google-connected-consumer-study-2017.html
[in Ukrainian].
Morze, N.V. (2003). Pidhotovka pedahohichnykh kadriv do vykorystannia komp'iuternykh telekomunikatsij [Pedagogic personnel training for applying computer telecommunications]. Komp'iuterno-oriientovani systemy navchannia, 6, 12-25.
[in Ukrainian].
Postanova Verkhovnoi Rady Ukrainy vid 31 bereznia 2016 r. № 1073-VIII «Pro Rekomendatsii parlaments'kykh slukhan' na temu: «Reformy haluzi informatsijno-komunikatsijnykh tekhnolohij ta rozvytok informatsijnoho prostoru Ukrainy» [The Decree of the Supreme Council of Ukraine of March 31, 2016 No 1073-VIII “On Recommendations on parliament hearings on the topic of ‘Reforms of the information technologies sphere and development of information space of Ukraine”] (2016). Vidomosti Verkhovnoi Rady, 17.
[in Ukrainian].
Romanovs'kyj, O.H., Ponomar'ov, O.S., Reznik, S.M. & Bohdan, Zh.B. (2014). Pedahohika rozuminnia iak perspektyvnyj napriam rozvytku vyschoi osvity [Pedagogic of understanding as a perspective direction of higher education development]. Kharkiv: NTU «KhPI». [in Ukrainian].
Riazantseva, O.V. (2016). Uminnia vykladacha dystantsijnoi systemy osvity, neobkhidni dlia uspishnoi komunikatyvnoi vzaiemodii z uchasnykamy navchal'noho protsesu [Distance education system teacher’s skills necessary for successful communicative interaction with the training process participants]. Young Scientist, 12.1(40), 531-535. [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [The basics of pedagogic creativity]. K.: Milenium.
[in Ukrainian].
Bezuidenhout, A. (2018). Analysing the importance-competence gap of distance educators with the increased utilisation of online learning strategies in a developing world context. International Review оf Research іn Open аnd Distributed Learning, 19(3), 263-281. doi: 10.19173/irrodl.v19i3.3585
Da Silva, L. F. C., Barbosa, M. W., & Gomes, R. R. (2018). Measuring participation in distance education online discussion forums using social network analysis. Journal of the Association for Information Science and Technology, 70(2), 140-150. doi: 10.1002/asi.24080
Factum Group Ukraine. (2018). Proniknovenie interneta v Ukraine [The Internet spreading in Ukraine]. Retrieved from https://inau.ua/sites/default/
files/file/1811/dani_ustanovchyh_doslidzhen_iii_kvartal_ 2018_0.pdf [in Russian].
Gutman, D. (2016). Six barriers causing educators to resist teaching online, and how institutions canbreak them. In A.A. Pina & J.B. Huett (Eds.), Beyond the online course: leadership perspectives on e-Learning (pp. 45-52). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Marginson, S. (2018). Public/
private in higher education: a synthesis of economic and political approaches. Studies in Higher Education, 43(2), 322-337. doi: 10.1080/03075079.2016.1168797
McFarland, J., Hussar, B., Wang, X., Zhang, J., Wang, K., Rathbun, A., Barmer, A., Forrest Cataldi, E. & Bullock Mann, F. (2018). The condition of education 2018 (NCES 2018-144). U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics. Access mode: https://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2018144
Netanda, R. S., Mamabolo, J., & Themane, M. (2019). Do or die: student support interventions for the survival of distance education institutions in a competitive higher education system. Studies in Higher Education, 44(2), 397-414. doi: 10.1080/03075079.2017.1378632
Ng, C.-h.C. (2016). Sustaining learning engagement in distance education: an achievement goal perspective. Reforming Learning and Teaching in Asia-Pacific Universities: Influences of Globalised Processes in Japan, Hong Kong and Australia, 33, 115-134. doi: 10.1007/978-981-
-0431-5_6
Pickard, L. (2018). Are MOOCs Going to Disappear? 4 Challenges to Overcome. Retrieved from https://www.class-central.com/report/are-moocs-going-to-disappear-4-challenges-to-overcome/
Rennar-Potacco, D., Orellana, A., Chen, P., & Salazar, A. (2019). Rethinking academic support improving the academic outcomes of students in high-risk STEM courses with synchronous videoconferencing. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 20 (4), 455-474. doi:10.1177/1521025116678854
Roberts, J. (2018). Future and changing roles of staff in distance education: a study to identify training and professional development needs. Distance Education, 39(1), 37-53. doi: 10.1080/
2017.1419818
Snyder, T.D., de Brey, C., & Dillow, S.A. (2019). Digest of Education Statistics 2017 (NCES 2018-070). National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: