ВИМОГИ ДО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Svіtlana Reznik кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8310-1242

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.03

Ключові слова:

викладач вищої школи, дистанційна освіта, вимоги до викладача, тенденції розвитку дистанційної освіти

Анотація

У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку дистанційної освіти, що вимагають від викладача виконання низки специфічних професійних ролей (організатора, консультанта, фасилітатора, тьютора, технічного та знаннєвого експерта та ін.); особливо значущими є здатності до використання сучасних технічних засобів та програмного забезпечення, а також до підтримки студентів, яка передбачає їх мотивацію, педагогічний супровід, організацію їхньої активної онлайн-взаємодії та онлайн-спілкування.

Біографія автора

Svіtlana Reznik, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Bykov, V.Yu., Kukharenko, V.M., Syrotenko, N.H., Rybalko, O.V. & Bohachkov Yu.M. (2008). Tekhnolohiia stvorennia dystantsijnoho kursu [Technology of creating a distance cource]. K.: Milenium. [in Ukrainian].

Grafton, Je. (2012). Universitety Ameriki: pochemu oni terpjat porazhenie [American universities: Why are they suffering defeat]. Voprosy obrazovanija, 2, 273-284. [in Russian].

Hryn'ova, V. (2006). Pedahohichna kul'tura vykladacha vyschoho navchal'noho zakladu [Pedagogic culture of a higher education establishment teacher]. Vyscha osvita Ukrainy: teoretychnyj ta naukovometodychnyj chasopys. № 4. Р. 58 – 61. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S. & Kolomiiets', A.M. (2002). Mozhlyvosti novitnikh informatsijnykh tekhnolohij u pidhotovtsi pedahohichnyj kadriv [New information technologies possibilities in pedagogic personnel training]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity, 2, 52-53. [in Ukrainian].

Kukharenko, V.M. (2018). Model' t'iutora u dystantsijnomu ta zmishanomu navchanni [Tutor’s model in the distance and mixed learning]. In Adaptyvni tekhnolohii upravlinnia navchanniam: materialy IV mizhnarodnoi konferentsii (pp. 7-10). Odesa. Retrieved from https://pdpu.edu.ua/

doc/conf/2018/atl4/Zbirka_tez_ATL-2018.

pdf [in Ukrainian].

Maschenko, H. (2017). Predstavliaiemo rezul'taty doslidzhennia povedinky ukrains'koho internet-korystuvacha Google Connected Consumer Study [We are presenting the results of research in Ukrainian internet user behavior Google Connected Consumer Study] [Web log post]. Retrieved from https://ukraine.googleblog.com/

/10/google-connected-consumer-study-2017.html

[in Ukrainian].

Morze, N.V. (2003). Pidhotovka pedahohichnykh kadriv do vykorystannia komp'iuternykh telekomunikatsij [Pedagogic personnel training for applying computer telecommunications]. Komp'iuterno-oriientovani systemy navchannia, 6, 12-25.

[in Ukrainian].

Postanova Verkhovnoi Rady Ukrainy vid 31 bereznia 2016 r. № 1073-VIII «Pro Rekomendatsii parlaments'kykh slukhan' na temu: «Reformy haluzi informatsijno-komunikatsijnykh tekhnolohij ta rozvytok informatsijnoho prostoru Ukrainy» [The Decree of the Supreme Council of Ukraine of March 31, 2016 No 1073-VIII “On Recommendations on parliament hearings on the topic of ‘Reforms of the information technologies sphere and development of information space of Ukraine”] (2016). Vidomosti Verkhovnoi Rady, 17.

[in Ukrainian].

Romanovs'kyj, O.H., Ponomar'ov, O.S., Reznik, S.M. & Bohdan, Zh.B. (2014). Pedahohika rozuminnia iak perspektyvnyj napriam rozvytku vyschoi osvity [Pedagogic of understanding as a perspective direction of higher education development]. Kharkiv: NTU «KhPI». [in Ukrainian].

Riazantseva, O.V. (2016). Uminnia vykladacha dystantsijnoi systemy osvity, neobkhidni dlia uspishnoi komunikatyvnoi vzaiemodii z uchasnykamy navchal'noho protsesu [Distance education system teacher’s skills necessary for successful communicative interaction with the training process participants]. Young Scientist, 12.1(40), 531-535. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [The basics of pedagogic creativity]. K.: Milenium.

[in Ukrainian].

Bezuidenhout, A. (2018). Analysing the importance-competence gap of distance educators with the increased utilisation of online learning strategies in a developing world context. International Review оf Research іn Open аnd Distributed Learning, 19(3), 263-281. doi: 10.19173/irrodl.v19i3.3585

Da Silva, L. F. C., Barbosa, M. W., & Gomes, R. R. (2018). Measuring participation in distance education online discussion forums using social network analysis. Journal of the Association for Information Science and Technology, 70(2), 140-150. doi: 10.1002/asi.24080

Factum Group Ukraine. (2018). Proniknovenie interneta v Ukraine [The Internet spreading in Ukraine]. Retrieved from https://inau.ua/sites/default/

files/file/1811/dani_ustanovchyh_doslidzhen_iii_kvartal_ 2018_0.pdf [in Russian].

Gutman, D. (2016). Six barriers causing educators to resist teaching online, and how institutions canbreak them. In A.A. Pina & J.B. Huett (Eds.), Beyond the online course: leadership perspectives on e-Learning (pp. 45-52). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

Marginson, S. (2018). Public/

private in higher education: a synthesis of economic and political approaches. Studies in Higher Education, 43(2), 322-337. doi: 10.1080/03075079.2016.1168797

McFarland, J., Hussar, B., Wang, X., Zhang, J., Wang, K., Rathbun, A., Barmer, A., Forrest Cataldi, E. & Bullock Mann, F. (2018). The condition of education 2018 (NCES 2018-144). U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics. Access mode: https://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2018144

Netanda, R. S., Mamabolo, J., & Themane, M. (2019). Do or die: student support interventions for the survival of distance education institutions in a competitive higher education system. Studies in Higher Education, 44(2), 397-414. doi: 10.1080/03075079.2017.1378632

Ng, C.-h.C. (2016). Sustaining learning engagement in distance education: an achievement goal perspective. Reforming Learning and Teaching in Asia-Pacific Universities: Influences of Globalised Processes in Japan, Hong Kong and Australia, 33, 115-134. doi: 10.1007/978-981-

-0431-5_6

Pickard, L. (2018). Are MOOCs Going to Disappear? 4 Challenges to Overcome. Retrieved from https://www.class-central.com/report/are-moocs-going-to-disappear-4-challenges-to-overcome/

Rennar-Potacco, D., Orellana, A., Chen, P., & Salazar, A. (2019). Rethinking academic support improving the academic outcomes of students in high-risk STEM courses with synchronous videoconferencing. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 20 (4), 455-474. doi:10.1177/1521025116678854

Roberts, J. (2018). Future and changing roles of staff in distance education: a study to identify training and professional development needs. Distance Education, 39(1), 37-53. doi: 10.1080/

2017.1419818

Snyder, T.D., de Brey, C., & Dillow, S.A. (2019). Digest of Education Statistics 2017 (NCES 2018-070). National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ТА АНТРОПОЛОГІЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ