МОДЕЛЮВАННЯ ПІДГОТОВКИ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ-ЛІДЕРА

Автор(и)

  • Iryna Kostyria кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.09

Ключові слова:

моделювання професійної діяльності, моделювання підготовки, майбутній фахівець, лідерські якості, освітній процес, етапи моделювання, принципи моделювання

Анотація

У статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх фахівців, пов'язану з недостатнім рівнем оволодіння уміннями, знаннями та навичками, необхідними для застосування в практичній професійній діяльності. Проаналізовано ефективність моделювання підготовки та професійної діяльності майбутнього фахівця для підвищення якості професійної освіти. Досліджено умови ефективного моделювання професійно-орієнтованих ситуацій, етапи розробки моделі професійної діяльності, основні принципів її моделювання серед майбутніх фахівців під час освітнього процесу.

Біографія автора

Iryna Kostyria, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, асистент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут»

Посилання

Bogdanov, I. V. (2006) Metodika raschjota summarnogo ob’joma znanij. Innovacii v obrazovanii. [The method of calculating the total amount of knowledge]. №5. P. 20 – 25. [in Russian]

Verbickij, A. A. (1991) Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole [Active Higher School Education]: kontekstnyj pohod: metod. posob. M.: Vyssh. shk., 207 p.

[in Russian]

Kravchuk, O. M. (2015) Modeliuvannia profesijnoi diial'nosti majbutn'oho vchytelia matematyky u navchal'nomu protsesi. Modeliuvannia v navchal'nomu protsesi [Modeling the professional activity of the future teacher of mathematics in the educational process. Modeling in the learning process]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. internet-konferentsii (23 – 27 February 2015 year). Uklad. Holovina, N.A. Luts'k: Vezha-Druk. P. 24 – 27. [in Ukrainian]

Ripko, I. V. (2015) Doslidzhennia liders'kykh iakostej u studentiv tekhnichnykh universytetiv: rezul'taty eksperymentu. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh [Research of leadership qualities in the students of technical universities: the results of the experiment. Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools]: zb. nauk. pr. Vyp. 40 (93). Zaporizhia: KPU. P. 481 – 487. P.484 – 485. [in Ukrainian]

Semenjuk, L.M. (1996) Hrestomatija po vozrastnoj psihologii: uchebnoe posobie dlja studentov [Readings on age psychology: a textbook for students]. Pod red. Fel'dshtejna, D.I.: izdanie 2-e, dopolnennoe. Moscow: Institut prakticheskoj psihologii, 304 p. P.142 [in Russian]

Tkacheva, S. V. Modelirovanie professional'noj dejatel'nosti v uchebnom processe. [Simulation of professional activity in learning process]. Access mode: http://stavedu.ru/_docs/pdf/methods/bank/xp/master/01.pdf [in Russian]

Yahodnikova, V. V. (2016) Teoriia i praktyka formuvannia innovatsijnoi spriamovanosti vykhovnoho protsesu zahal'noosvitn'oi shkoly [Theory and practice of forming the innovation orientation of the educational process of the secondary school]: dys. doktora ped. nauk: 13.00.07. Vinnyts'kyj derzh. ped. un-t imeni Mykhajla Kotsiubyns'koho. Vinnytsia, 525 p.

[in Ukrainian]

Brown, M. E. & Treviño, L. K. (2014) Do role models matter? An investigation of role modeling as an antecedent of perceived ethical leadership. Journal of Business Ethics. Vol. 122. №. 4. P. 587 – 598. Access mode: https://link.springer.com/article/10.1007/s10551-013-1769-0#citeas

Clapp-Smith, R. & Lester, G. V. (2014) Defining the “mindset” in global mindset: Modeling the dualities of global leadership. Advances in global leadership. Emerald Group Publishing Limited.

P. 205 – 228. Access mode: https://www.researchgate.net/profile/Rachel_Clapp-Smith/publication/281665484_

Defining_the_Mindset_in_Global_Mindset_Modeling_the_Dualities_of_Global_Leadership/links/5845767a08ae61f75dd7a936/Defining-the-Mindset-in-Global-Mindset-Modeling-the-Dualities-of-Global-Leadership.pdf.

Mathieu, J. E., Kukenberger, M. D'Innocenzo, L. & Reilly, G. (2015) Modeling reciprocal team cohesion–performance relationships, as impacted by shared leadership and members’ competence. Journal of Applied Psychology. Vol. 100. №. 3. P. 713 – 734. Access mode: http://psycnet.apa.org/buy/2015-09764-001

Pidbutska, N., Knysh, A. & Chala, Y. (2017) Future Engineers’ Psychological Readiness for Common Competencies Development in the Process of Studying "Professional Psychology". Science and Education. Iss. 11. P. 133 – 138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ