ВИЗНАЧЕННЯ СПІВВІДНОШЕННЯ ЕМПАТІЙНИХ КАНАЛІВ ТА ЇХНІХ ОБ’ЄКТІВ ВІДПОВІДНО ДО ГЕНДЕРНОГО АСПЕКТУ

Автор(и)

  • Zhanna Bogdan кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine
  • Daria Kramchaninova Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.10

Ключові слова:

емпатія, гендер, гендерні особливості, канали емпатії, об’єкти емпатії

Анотація

У статті представлено огляд наукових підходів до визначення поняття емпатії. Проведено аналіз гендерних особливостей емпатії особистості. Визначено загальний рівень емпатії на основі проведеного експериментального дослідження, канали емпатії та її об’єкти в залежності від статі. Досліджено співвідношення емпатійних каналів та об’єктів емпатії особистості.

Біографії авторів

Zhanna Bogdan, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат психологічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології  управління соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний  університет “Харківський політехнічний інститут”

Daria Kramchaninova, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

магістрант кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами  ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Посилання

Yusupov, І.М. (1995) Psyhologiya empatiyi (Teoretychni ta prykladni aspekty [Psychology of empathy (Theoretical and Applied Aspects)]: St. Petersburg:, 252 p. [in Ukrainian]

Bendas T. V. (2007) Gendernaya psikhologiya: Uchebnoye posobiye. [Gender Psychology: Textbook ] SPb.: Peter. 431 p.

Boyko, V.V. (1996) Energiya emotsiy v obschenii: vzglyad na sebya i na drugih [The energy of emotions in communication: a look at yourself and others].Informatsionno izdatelskiy dom Filin'. 472 p.

Bluhm, R (2017) Gender and empathy/ Routledge Handbooks in Philosophy, P. 377-387 Access mode: https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315282008

David, Y., Rosler, N. & Maoz, I (2018) Gender-empathic Constructions, Empathy, and Support for Compromise in Intractable Conflict/ Journal of conflict resolution, №8. P. 1727-1752. Access mode: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022002717701818?journalCode=jcrb

Clarke, M., Marks, A. & Lykins, A. (2016) Bridging the gap: the effect of gender normativity on differences in empathy and emotional intelligence/ Journal of gender studies, №5. P.522-539 Access mode: https://www.tandfonline.com/doi/abs/

1080/09589236.2015.1049246?journalCode=cjgs20

Christov-Moore, L., Simpson, E., Coude, G., Grigaityte, K., Iacoboni, M. & Ferrari, P. (2014) Empathy: Gender effects in brain and behavior/Neuroscience and biobehavioral reviews, P. 604-627. Access mode: http://europepmc.org/backend/

ptpmcrender.fcgi?accid=PMC5110041&blobtype=pdf

Schulte-Ruther, M., Markowitsch, H., Shah, N., Fink, G. & Piefke, M. (2008) Gender differences in brain networks supporting empathy/Neuroimage, P.393-403 Access mode: https://sites.oxy.edu/clint/physio/article/Genderdifferencesinbrainnetworkssupportingempathy.pdf

Toussaint, L. & Webb, J. (2005) Gender differences in the relationship between empathy and forgiveness/ Journal of social psychology, №6. P.673-685 Access mode: http://europepmc.org/backend/

ptpmcrender.fcgi?accid=PMC1963313&blobtype=pdf

Strauss C. (2008) Is empathy gendered and, if so, why? An approach from feminist psychological anthropology/Ethos, №6. P.432-457. Access mode: https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1525/eth.2004.32.4.432

Rayner, C (1995) Empathy, gender, and medicine, P. 1308-1308 Access mode: https://www.thelancet.com/journals/

lancet/article/PIIS0140-6736(95)90956-7/fulltext

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ