ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.09Ключові слова:
лідерство, лідерські якості, професійний розвиток, викладачі вищої школи, магістрантиАнотація
в статті наводяться результати дослідження лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Представлено опис груп лідерських якостей, які необхідні майбутньому викладачу для початку професійної діяльності та подальшого особистісного та професійного зростання, зокрема виділено: когнітивні (проблемна орієнтованість мислення, креативність); індивідуально-психологічні (відкритість, приємність, нервово-психічна стійкість, мотивація досягнення успіху, схильність до лідерства); соціально-психологічні (емоційна самосвідомість, управління емоціями, самомотивація, емпатія, соціальні навички); морально-ціннісні (чесність, справедливість). Представлено аналіз результатів опитування та тестування магістрантів – майбутніх викладачів закладів вищої освіти, який засвідчив переважання середнього рівня розвитку всіх лідерських якостей, що розглядаються в дослідженні. В якості перспективного напрямку дослідження виділено розробку програми розвитку лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти.
Посилання
Haponiuk, Z. H. (2008), “Pedagogical conditions for the formation of leadership qualities in students of humanitarian universities”, M.: Voennyi unyversytet, p. 24
Hura, T. (2016), “Psychology of business leadership”, Kh: Drukarnia Madryd, p. 100
Hura, T. V. (2016), “Development of cognitive skills in business”, K:DP “NVTs “Priorytety”, p. 40
Ehorshyn, A. Y. (2006), “HR Management Basics”, M.: YNFRA-M, p.356
Zazikyn, V. H. (2010), “Psychology and Acmeology of Leadership”, M.: ЭLYT., p. 304
Ihnatiuk, O. A., Martynenko O. M. (2016), “Requirements for professionally important and personal qualities in becoming a future commander of a military unit leader and leader”, “Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity”, vyp. 45 (49), pp. 153 – 166
Ukaz Prezydenta Ukrainy (2013), “About the National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.
Reznik, S. M. (2015), “Development of intellectual leadership in learning and teaching in a transformational society”, “Modernizatsiia natsionalnoi systemy upravlinnia derzhavnym rozvytkom: vyklyky i perspektyvy”, pp. 262 – 264
Romanovskyi, O. H., Mykhailychenko, V. Ye. “The philosophy of achievement”, Kh: NTU “KhPI”, p. 592
Romanovskyi, O. H., Hura, T. V., Knysh, A. Ye. (2016), “Emotional intelligence as the dominant success of a charismatic business leader”, Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys “Vyshcha osvita Ukrainy”, no. 4, pp. 47 – 50
Adair, J. E. (2007), “Decision Making and Problem Solving Strategies”, Kogan Page Publishers, vol. 9, p. 110
Amabile, T. M. (2012), “Componential Theory of Creativity. Harvard Business School Working Paper, no. 12-096, pp. 1 –10
Bass, B. M. (1990), “Bass and Stogdill’s handbook of leadership: asurvey of theory and research”, New York: Free Press, p. 1216
Bingham, A. (1998), “Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi”, Development of Problem Solving Skills in Children, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 30(4), pp. 451 – 463
Çakır, M. (2017), “Investigating prospective teachers' perceived problem-solving abilities in relation to gender, major, place lived, and locus of control”, Universal Journal of Educational Research, 5 (6), pp. 1030 – 1038
Goleman, D. (1998), “Working with emotional intelligence”, New York: Bantam Books, p. 383
Heppner, P. P., Witty, T. E., Dixon, W. A. (2004), “Problem-solving appraisal: helping normal people lead better lives, “The Counseling Psychologist”, vol.32, no.3, p. 466 – 472
Kirkpatrick, S. A., Locke, E. A. (1991), “Leadership: Do traits matter? The Executive”, no. 5, pp. 48 – 60
Mann, R. D. (1959), “A review of the relationship between personality and performance in small grups”, “Psychological Bulletin”, vol. 56, pp. 241 – 270
McCrae, R. R., Costa, P. T. (1987), “Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers, “Journal of Personality and Social Psychology”, vol. 52, pp. 81 – 90
Orgoványi-Gajdos, J. (2017), “Teachers’ professional development on problem solving: theory and practice for teachers and teacher educators”, Springer, p. 134
Romanovskyi, O. G., Gren, L. V., Knysh, A. Ye. (2015), “Psychology of a lealer’s managerial activity”, Kharkiv, p. 180
Thompson, E.R. (2008), “Development and validation of an International English Big-Five Mini-Markers”, “Personality and Individual Differences”, vol. 45 (6), pp. 542 – 548
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: