ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ЗА ДОПОМОГОЮ СТУДЕНТІВ ЯК ОДИН З СПОСОБІВ ЇЇ ОЦІНКИ

Автор(и)

  • Olexandr Romanovskiy Національний технічний університет“Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Valentyna Mykhajlychenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-7390-5319
  • Yaroslav Opanasenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.02.04

Ключові слова:

викладач, студент, професійна компетентність, якість, вища освіта, готовність, , досвід, успішна діяльність, моніторинг, навчальний процес

Анотація

в статті визначено актуальність проблеми впровадження компетентнісного підходу до галузі освіти та основні завдання державної освітньої політики, що потребує контролю якості професійної компетентності викладачів. Розглянуто її сутність і структуру, а також роль якостей. Визначено результати аналізу моніторінгу професійної компетентності педагогів, який було проведено у процесі анкетування студентів Національного Університету цивільного захисту України. Проведена оцінка студентами якостей викладачів, що є важливими для успішної діяльності, та рівня їхньої готовності до педагогічної діяльності. Проаналізовано також задоволеність студентів організаційними аспектами навчального процесу. Показано, що сучасні критерії оцінки діяльності викладача, які застосовуються до визнання кваліфікації, не є вичерпними та дозволяють оцінити його професійну компетентність лише з боку його формальних досягнень. В результаті дослідження з’ясовано, оцінка якостей викладачів за допомогою студентів є необхідною ланкою в загальній системі моніторингу якості вищої освіти. Запропоновано визнання такої системи оцінювання науково-педагогічних працівників студентами на рівні одного з інструментів контролю якості вищої освіти.

Біографії авторів

Olexandr Romanovskiy, Національний технічний університет“Харківський політехнічний інститут”

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, завідувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А.Зязюна, Національний технічний університет“Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Valentyna Mykhajlychenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Yaroslav Opanasenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

магістр, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Goncharenko, S. U. (2012) “Pedagogical laws, laws, principles”, Rivne: Volyn Charms, p. 92

Drach, I. I. (2012) “Competence model of a future high school teacher”, Humanitarnyj visnyk. Tematychnyj vypusk “Vyscha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do ievropejs'koho osvitn'oho prostoru”, appendix 1, vyp. 27, vol. II (35), K.: Gnosis, pp. 94 – 102

Zyazyun, I. А. (2000) “Intellectual and creative development of personality in the conditions of continuous education”, “Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy”, Kyiv, Vipol, p. 636

Yelnikova, G. V., Marchak, О. О. (2006) “Monitoring the development of a socially active school”, Pisliadyplomna osvita v Ukraini, no. 2, pp. 63 – 66

Kalashnikova, S., Dobko, T., Zolotaryova, I. ta in. (2015) “Development of the system of quality assurance of higher education in Ukraine: information-analytical review”, Za zag. red. S. Kalashnikova and V. Lugovoi, Kyiv: State Enterprise “Priorities”, p. 84

Kuzminsky, A. I. (2010) “Pedagogical skill of the teacher of high school and its influence on quality of training”, Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku: e-zhurnal, vyp. 2

Lokshina, O. I. (2013) “To the question of the quality of education and its provision. Conceptual Intelligence Abroad and Achievements of Ukraine. Comparative-Pedagogical Studies”, no. 4 (18), pp. 73 – 78

Moroz, V. M., Sadkovy, V.P., Babayev, V. M., Moroz, S. A. (2018) “Online survey of students in the system of quality assurance in higher education Information technologies and teaching aids”, t. 68, no. 6, pp. 235 – 250, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN

Nichkalo, N. (2002) “State standards of professional education: theory and methodology”, Monohrafiia, Khmelnitsky, Ukraine, TUP, p. 271

Ponomarev, O. S. (2016) “The benevolent demand of pedagogy”, “Problemy ta perspektyvy formuvannia natsional'noi humanitarno- tekhnichnoi elity”, no. 45, part 1, pp. 112 – 124

Strelnikov, V. (2013) “Components of professional competence of a teacher of high school”, Humanitarnyj visnyk, no. 28, pp. 278 – 285

”About higher education”, Zakon Ukainy № 284-111, zi zminamy vid 19 January 2010 roku, available at: http:// zakon. Rada. Gov. Ua

Ackelson, M. (2006) “Understanding the learning process”, Metodycheskye razrabotky tsentra akademycheskykh dostyzhenyi Johnson County Community College, 2003, Sankt –Peterburh.:SPbHMA., p. 22

Zhylkybay, G., Magzhan, S., Suinzhanova, Zh., Balaubekov, M., Adiyeva, P. (2014) “The effectiveness of using the project method in the teaching process”, Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 143, available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13562517.2017.1332031 (data zvernennia:15.02.2020)

Hockings, Ch., Thomas, L., Ottaway J., Jones, R. (2018) “Independent learning – what we do when you’re not there”, Teaching in Higher Education, vol. 23, no. 2, publisher Routledge, pp. 145 – 161, available at: https://www.emerald.com/insight/content. (data zvernennia:10.02.2020)

Luke, B., Hogarth, K. (2011) “Developing and enhancing independent learning skills: using video tutorials as a means of helping students help themselves”, Accounting Research Journal, vol. 24, no. 3, pp. 290 – 310, available at: https://doi.org/10.1108/10309611111187019 (data zvernennia:06.02.2020)

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ