САМООСВІТНЯ КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МАШИНОБУДІВНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.01Ключові слова:
самоосвітня компетентність, майбутній фахівець машинобудівного профілю, роботодавці, опитування, складові самоосвітньої компетентності, конкурентоспроможністьАнотація
в статті розглянуто особливості прояву конкурентоспроможності майбутніх фахівців машинобудівного профілю. Звертаємо увагу на труднощі, що виникають упроцесі засвоєння змісту навчальної програми з дисципліни “Опір матеріалів” у закладах вищої технічної освіти студентами – майбутніми машинобудівниками під час фахової (професійної) підготовки. Стаття містить результати аналізу опитування серед роботодавців із метою виявлення необхідних якостей випускників-машинобудівників, яким наразі надають перевагу на ринку праці. У статті висвітлено місце та роль самоосвітньої компетентності серед потреб та вимог до випускників закладів вищої технічної освіти. Акцентовано увагу на пріоритетних складових самоосвітньої компетентності.
Посилання
Horbunov, V. F. (2008), “Study the resistance of materials yourself ”, Ucheb. Posobye, Yrkutsk: Yzd-vo YrHTU, p. 162, available at: http://window.edu.ru/resource/4 60/77460/files/gorbunov_pos.pdf (Accessed 17 June 2020)
Drahan, O. I. (2006), “Management of competitiveness of enterprises: theoretical aspects”, Monohrafiia, Kyiv: DAKKKiM, p.160
Kravtsova, N. V., Hura, T. V., Konkin, V. M. (2020), “Features of formation of self-educational competence in the future specialist of machine-building profile”, Dynamics of the development of world science : Abstracts of the VI International scientific and practical conference, Vancouver, Canada, February 19 – 21, Vancouver, pp. 693 – 700, available at: https://sci-conf.com.ua (Accessed 17 June 2020)
Ponomarov, O. S., Chebotarov, M. K. (2012), “Responsibility in the system of professional competence of the specialist”, Navch.-metod. Posib., Nats. tekhn. un-t “Kharkiv. politekhn. in-t”, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 220
Khutorskoi, A. V. (), “Key educational competencies”, Osvita.ua: sait, available at: http://osvita.ua/school/method/2340 (Accessed 20 May 2020)
Chebotareva, E. S. (2008), “Information technologies in the development of self-education competence of students”, Ynformatsyonnыe tekhnolohyy v obrazovanyy : materyalы II Mezhdunar. nauchno-prakt. Konf, YTO, Chernozeme, Kursk, 8 – 11 dek. 2008, Kursk: Yzd-vo KHU, ch. 1, pp. 194 – 197, available at: http://ito2008.kursksu.ru/docs/volume1.pdf (Accessed 17 June 2020)
Lavrynenko, L. M. (2015), “ Labor market in Ukraine and the social function of the state, innovative economy ”, Naukovovyrobnychyj zhurnal, no. 2
“Number of vacancies by professional groups”, available at: http://ww w.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/rp/sz _br/sz_br_u/arh_pppg_u.htm
Lisohor, L. S. (2017), “Preparation of competitive specialists in the system of higher education: problems and prospects”, Visnyk Cherkas'koho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, no. 4 (1), pp. 48 – 54, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchu E_2017_4%281%29__8
Krymova, M. O. (2015), “Estimation of competitiveness of young specialists with economic education in the labor market of Ukraine”, “Demohrafiia ta sotsial'na ekonomika.”, no. 2. – pp. 53 – 64
Smutchak, Z. V. (2019), “Aspects of increasing the competitiveness of graduates of higher educational institutions”, “Scientific notes of Lviv University of Business and Law”, no. 21, pp. 99 – 103
Kozyr, I. S. (2017), “Aspects of increasing the competitiveness of graduates of higher educational institutions”, “Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh”, no. 56 – 57, pp. 586 – 593
Beztelesna, L. I., Lybak, I. A. (2017), “The essence and factors influencing the competitiveness of higher education”, “Ekonomika i suspil'stvo”, vyp. 9, pp. 145 – 151
Afonso, A., Ramírez, Juan J., Díazpuente, José M. (2012), “University-industry cooperation in the education domain to foster competitiveness and employment”, Procediasocial and behavioral sciences”, no. 46, pp. 3947 – 3953
Moroz ,H. M. (2017), “Introduction of innovations in higher school to increase the competitiveness of future professionals in the domestic and global labor markets”, “Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh”, no. 54, pp. 409 – 416
Skorniakova, O. (2019), “Formation of competitiveness of future IT specialists by means of information and communication technologies”, Vidkryte osvitnie e-seredovysche suchasnoho universytetu, no. 7, pp. 87 – 95
Kontymyrova, V. (2019), “Professional competence as a factor in shaping the competitiveness of future professionals”, “Humanizatsiia navchal'novykhovnoho protsesu”, no. 6 (98)
Bezborodykh, S. M. (2016), “Formation of competitiveness of future teachers in the process of professional training”, Ph D Thesis
Bezruchenkov, Yu. (2019), “Creative potential as an element of competitiveness of the future specialist”, “Molod' i rynok, no. 9 (176)
Lucas, B., Hanson, J. (2014), “Thinking like an engineer: using engineering habits of mind to redesign engineering education for global competitiveness”, In: SEFI Annual Conference: The attractiveness of Engineering
Samchuk, L. I. (2019), “Dual education – a modern form of training of competitive professionals: foreign experience (bibliographic review)”, “Innovatsijnyj rozvytok osvity v Ukraini j zarubizhzhi v umovakh ievrointehratsijnykh ta hlobalizatsijnykh protsesiv: ohliadove vydannia”, pp. 64 – 92
Halutva, Yu. V. (2018), “Extracurricular independent work of students as a factor in increasing competitiveness”
Romanovs'kyj, O. H., Kanivets', M. V. (2013), “The essence of professional and personal self-development of future professionals and its mechanisms”, “Suchasni informatsijni tekhnolohii ta innovatsijni metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem”, no. 34, pp. 193 – 197
Sladek, A. (2016), “Students’ self-development needs and higher institutions’ ability to satisfy them”, Higher education institutions vis-à-vis changes in consumer behavior”, p. 63
Frytsiuk, V. A. (2017), “Formation of motivation of professional selfdevelopment of future teachers in the creative educational environment of the university”, “Visnyk Vinnyts'koho politekhnichnoho instytutu, no. 6, pp. 107 – 114
Mykhajlychenko, V. Ye., Kanivets', M. V. (2011), “Readiness of students for selfdevelopment: essence and structure”
Kharun, O. A. (2019), “Raising the level of the educational component of the labor potential of enterprises under the conditions of European integration”, “Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu”, “Ekonomichni nauky”, no. 4, pp. 52 – 59
Ternopil's'ka, V. I. (2016), “Modeling of the process of formation of self-educational competence of future specialists”, “Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka”, p. 2
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: