ОСНОВНІ НАПРЯМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ І ФОРМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ПРЕДМЕТІВ В УКРАЇНІ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.02Ключові слова:
учителі природничо-математичних предметів, зміст, форми підвищення кваліфікації вчителів, Україна, Республіка ПольщаАнотація
у статті досліджено особливості й відмінності змісту і форм підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України й Республіки Польща. Проаналізовано результати дослідження за міжнародною програмою TALIS (The OECD Teaching and Learning International Survey – Міжнародне опитування викладання та навчання в ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку)) щодо показників професійного розвитку і вдосконалення вчителів обох країн. Автором запропоновано заходи щодо оновлення змісту й форм підвищення кваліфікації українських вчителів з урахуванням досвіду Польщі – перехід на короткострокові курси підвищення кваліфікації (розширення фахового модуля), організація тематичних курсів фахово орієнтованих дисциплін, запровадження курсів психолого-педагогічної допомоги, курсів іноземних мов та програм на внутрішньо шкільному рівні.Посилання
“Curriculum for advanced training of teachers of physics and astronomy” (2020), Poltavs'kyj oblasnyj instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity im. M. V. Ostrohrads'koho, Poltava, p. 5
“Educational program for the organization and conduct of advanced training courses for teachers of mathematics (“spetsialist pershoi katehorii”, “spetsialist vyschoi katehorii”, dvotyzhnevi kursy)” (2019), Dniprovs'ka akademiia neperervnoi osvity Dnipro, p. 25
“About carrying out of experiment of the all-Ukrainian level “Development and implementation of educational and methodical providing of the integrated course” Natural sciences “for 10-11 classes of educational institutions of general secondary education” for August, 2018 – October, 2022” (2018), Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Nakaz vid 03.08.2018 r., vor. 863
“About approval of the Concept of realization of the state policy in the field of reforming of general secondary education “New Ukrainian school” for the period till 2029” (2016), Kabinet Ministriv Ukrainy, Rozporiadzhennia № 988-r vid 14.12.2016 r, Uriadovyj kur'ier, vor. 246
Sydorenko, V. V. (2017), “Development of professional and pedagogical mobility of specialists in the strategies of the Concept of the new Ukrainian school”, “Profesijnyj rozvytok fakhivtsiv u systemi osvity doroslykh: istoriia, teoriia, tekhnolohii”, Materialy II Vseukr. nauk. prakt. Internet-konf. (m. Kyiv, 28 kvit. 2017 r.), Kyiv: TsIPPO, pp. 21 – 25
Schudlo, S., Zabolotna, O., Lisova, T., (2018), “Ukrainian teachers and learning environment”, Rezul'taty Vseukrains'koho monitorynhovoho opytu-vannia vykladannia ta navchannia sered dyrektoriv i vchyteliv zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladiv (za metodolohiieiu TALIS), Anotovanyj zvit”, Drohobych: UADO; TzOV “TrekLTD”, p. 20
Yankovych, I. I. (2016), “Preparation of future teachers in higher educational institutions of Poland for educational work with students”, Dys. kan-ta ped. nauk, Ternopil', p. 259
“Doskonalenie zawodowe nauczycieli wczesnej edukacji i opieki (ECEC) oraz edukacji szkolnej”, “Eurydice”, available at: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/conte-nt/continuing-professional-development-teachers-working-early-childhood-and-school-education-53_pl (Accessed 25 May 2020)
Hernik, K., Malinowska, K., Piwowarski, R., Przewłocka, J. (2014), “Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym”, “Główne wyniki badania TALIS 2013”, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, p. 48
“Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych w szkolach ćwiczeń” (2018), “Bank dobrych praktyk”, Warszawa: ORE, p. 24
“Kursy doskonalące – doskonalenie ponadprzedmiotowe (DB)”, “Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu”, available at: https://odnpoznan.pl/sub,pl,oferta.html (Accessed 25 May 2020)
Mayer, A., LeChasseur, K., Donaldson, M. (2018), “The structure of tracking: instructional practices of teachers leading low- and high-track classes”, “American Scientific Journal of Education”, vor 4. pp. 445 – 477
Metoda projektu jako sposób nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych” (2011), “Raport podsumo-wujący etap badawczo-diagnostyczny”, Wrocław, p. 170
“Monitor edukacji i kształcenia” (2019), Polska, Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej, p. 27
“Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia podpisana”, Ministerstwo Edukacji Narodowej, available at: https://www.gov.pl/web/edukacja/nowa-podstawa-programowa-dla-liceum-technikum-i-branzowej-szkoly-ii-stopnia-podpisana (Accessed 25 May 2020)
“Ocena działań podejmowanych w obszarze doskonalenia kompetencji nauczycieli” (2013), Raport końcowy. Gdańsk: Instytut Badawczy IPC, p. 161
“Program działalności mery-torycznej Centrum Nauki Kopernik w latach 2007-2012” (2007), Warszawa: Centrum Nauki Kopernik, p. 14
“Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów. programme for international student assessment”, PISA, Wyniki badania 2018 w Polsce, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, p. 19
“W sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych” (2017), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18.08.2017 r. Dziennik Ustaw Rzeczy pospolitej Polskiej, Poz. 1632
Wierzchowska, A. (2012), “A może projekt “Szukając Einsteina – Akademia Umysłów Ścisłych”?”, Trendy: internetowe czasopismo edukacyjne, no. 4, pp. 104 – 106, (Accessed 25 May 2020)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: