ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ АПАТІЇ У СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.05Ключові слова:
апатія, емоційна сфера особистості, ціннісна сфера особистості, студенти, індивідуально-психологічні чинникиАнотація
розглянуто проблему апатії студентів як чинника відсутності продуктивності у навчанні. Проаналізовано останні вітчизняні та зарубіжні дослідження, що присвячені підходам до визначення феномену апатії, що свідчить про її полікультурність. Розкрито цей феномен як відсутність можливості визначення мети, відсутність енергії та інтересу, байдужість до змін і труднощі в ухваленні рішень. У межах емпіричного дослідження визначено дві групи респондентів із високим і низьким рівнем апатії. Відповідно до виділених рівнів були встановлені індивідуально-психологічні чинники апатії. Такими чинниками виявилися інтроверсія, залежність від інших, емоційна нестійкість, нерозвинута академічна мотивація. Відповідно у респондентів із низькою апатією вираженими є цінності: цікава робота, впевненість у собі, незалежність, освіченість, відчуття суб’єктивного благополуччя.
Посилання
Golovin, S. Yu. (2015), “Apathy”, Slovar praktycheskogo psyhologa, Mynsk, pp. 167 – 183
Gordeeva, T. O., Osin, E. N. (2012), “Achievements and educational motivation of students who demonstrate different types of academic achievements (use, winning Olympiads, academic performance)”, Psikhologicheskie issledovaniia, vol. 5, no 24, рр. 67–99, available at: http://psystudy.ru/index.php/num/2012v5n24/708-gordeeva24.html (Accessed 10 August 2020)
Meshcheryakov, B. G., Zinchenko, V. P. (2006), “Big psychological dictionary”, Sankt-Peterburg, p. 672
Voznesenskaya, T. G. (2013), “Apathy Syndrome”, Nevrologicheskii zhurnal, vol. 18, no. 3, pp. 65 – 84
Knysh, A. (2013), “Features of career orientations of graduate students who choose the specialization of a psychologist-coach”, Visnyk Harkivskogo nacionalnogo pedagogichnogo universytetu imeni G. S. Skovorody, Psyhologija, vol. 46 (2), pp. 125 – 133
Knysh, A. (2015), “The concept of readiness for professional activity in the works of domestic and foreign scientists”, “Teorija I praktyka upravlinnja socialnymy systemamy: filosofija, psyhologija, pedagogika, sociologija”, no. 2, pp. 37 – 45, available at: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18054 (Accessed 03 August 2020)
Lyzlov, A. V., Kovalevskaya, O. B., Seravina, O. F. (2013), “Apathy as a nuclear affect: experience of structural and psychological analysis”, Voprosy psikhologii, no. 2, pp. 65 – 79
Pidbutska, N. V. (2010), “Actual problems of professional training of modern specialists”, “Teorija i praktyka upravlinnja socialnymy systemamy: filosofija, psyhologija, pedagogika, sociologija”, no. 1, pp. 58 – 64
Pidbutska, N. V. (2013), “Individual characterological features of students of technical and humanitarian specialties”, “Teoretychni I prykladni problem psyhologii, Lugansk, no. 3 (32), pp. 191 – 196
Pidbutska, N. V. (2013), “Psychological features of the structure of the motivational sphere of students of technical specialties”, Visnyk Harkivskogo nacionalnogo universytetu imeni V. N. Karazina, Psyhologija, issue 51, pp. 34 – 38
Pidbutska, N. V. (2015), “Psychological predictors of academic achievements of future engineers”, “Teoretychni I prykladni problem psyhologii, Sjevjerodoneck, no. 3 (38), pp. 329 – 337
Pidbutska, N. V. (2009), “Values of modern youth and their influence on the success of the educational process in higher education”, Visnyk Lvivskogo universytetu, Serija pedagogichna, Lviv, issue 25, part 1, pp. 191 –196, available at: ht-tp://repository.kpi.kha-rkov.ua/handle/KhPI-Press/18330 (Accessed 05 August 2020)
Romanovsky, A. G. (2010), “Pedagogical conditions for the formation of tolerance in future psychologists in higher educational institutions”, Teorija i praktyka upravlinnja socialnymy systemamy: filosofija, psyhologija, pedagogika, sociologija, no. 3, pp. 29 – 32, available at: http://repository.kpi.khar-kov.ua/handle/KhPI-Press/702 (Accessed 09 August 2020)
Romanovsky, A. G. (2012), “On some aspects of the formation of the personality of the future psychologist as a representative of the modern intelligentsia”, “Problemy ta perspektyvy formuvannja nacionalnoi gumanitarno-tehnichnoi elity”, Harkiv, issue 32 – 33 (36 – 37), pp. 5 – 12
Bikar, S., Marziyeh, A., Pourghaz, A. (2018), “Affective Structures among Students and its Relationship with Academic Burnout with Emphasis on Gender”, International Journal of Instruction, vol. 11 (1), pp. 183 – 194, available at: https://doi.org/10.12973/iji.2018.11113a (Accessed 03 August 2020)
Díaz-Lauzurica, B., Moreno-Salinas, D. (2019), “Computational Thinking and Robotics: A Teaching Experience in Compulsory Secondary Education with Students with High Degree of Apathy and Demotivation”, Sustainability, vol. 11 (18), p. 5109, available at: https://doi.org/10.3390/su11185109 (Accessed 06 August 2020)
Graves, D. (2018), “Middle School Apathy: A phenomenological study from students; “Perspective: a dissertation presented in partial fulfillment of the requirements for the degree doctor of education”, Lynchburg, VA, p. 175, available at: https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2886&context=doctoral (Accessed 03 August 2020)
Jorge, R. E., Starkstein, S. E., Robinson, R. G. (2010), “Apathy following stroke”, Canadian Journal of Psychiatry, vol. 55, pp. 350 – 354
Marin, R. S. (1991), “Apathy: a neuropsychiatric syndrome”, Journal of Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences, vol. 3, pp. 243 – 254
Méndez López, M. G., Bautista Tun, M. (2017), “Motivating and demotivating factors for students with low emotional intelligence to participate in speaking activities”, PROFILE Issues in Teachers; Professional Development, vol. 19 (2), pp. 151 – 163, available at: http://dx.doi.org/10.15446/profile.v19n2.60652 (Accessed 13 August 2020)
Stanton, R., Knox, D. (2018), “Undergraduate Apathy: what faculty can do”, Education, vol. 139, no 2, pp. 53 – 58
Tanaka, M. (2017), “Examining EFL vocabulary learning motivation in a demotivating learning environment”, System, vol. 65, pp. 130 – 138, available at: https://www.rese-archgate.net/publication/312551509_Examining_EFL_vocabulary_learning_motivation_in_a_demotivating_learning_environment (Accessed 07 August 2020)
Zeynali, S., Pishghadam, R., Hosseini Fatemi, A. (2019), “Identifying the motivational and demotivational factors influencing students’ academic achievements in language education”, Learning and Motivation, vol. 68, p. 101 – 598, available at: https://doi.org/10.1016/j.lmot.2019.101598 (Accessed 05 August 2020)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: