ОСОБЛИВОСТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇЇ ОСОБИСТОСТІ З РІЗНИМ РІВНЕМ ЕМОЦІЙНОСТІ

Автор(и)

  • Iryna Shtuchenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” http://orcid.org/0000-0003-3056-4344
  • Yuliia Kartavkina Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.06

Ключові слова:

емоційна сфера особистості, рівні емоційності, особливості саморегуляції студентів закладів вищої освіти

Анотація

у даній статті розглянуто основні підходи,які були сформовані та набули свого розвитку у межах досліджень українських та зарубіжних вчених, що пов'язані з проблемою формування саморегуляції поведінки особистості. Виявлено особливості характеристик саморегуляції студентів з різним рівнем емоційності в період навчання в закладі вищої освіти. Встановлено, що у студентів з низьким рівнем емоційності в порівнянні зі студентами з високим рівнем емоційності сформована потреба в усвідомленому плануванні діяльності, цілі висуваються самостійно. Студенти здатні продумувати способи своїх дій і поведінки для досягнення намічених цілей;здатні швидко оцінити зміну значущих умов і перебудувати програму дій. Гнучкість дозволяє адекватно реагувати на швидку зміну подій і успішно вирішувати поставлені завдання.

Біографії авторів

Iryna Shtuchenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

 кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Yuliia Kartavkina, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

магістрант кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Dobrovidova, H. A. (2011), “Investi­gation of the features of volitional regulation of student youth playing computer games”, Aktualnyie problemy sovremennoy psihologii: sbornik nauchnyih statey, Kemero­vo: RedaktoriK°, pp. 16 – 22

Dorofeeva, I. N. (2012), “Relation­ship between temperament and self-regulation features”, Eksperimentalnaya psihologiy­a, t. 5, no. 3, pp. 71 – 85

Zeygarnik, B. V., Holmogorova, A. B., Mazur, E. S. (1989), “Self-regulation of behavior in norm and pathology”, Psihologicheskiy zhurnal, no. 2, pp.122 – 131

Izard, K. E. (2012), “Psychology of emotions”, SPb.: Piter, p.464

Ilin, E. P. (2007), “Emotions and feelings”, SPb.: Piter, p. 749

Ilin, E. P. (2009), “The psychology of will”, 2-e izd., SPb.: Piter, p. 368

Kolot, S. A. (1999), “Psychologi­cal mechanisms and conditions for the for­mation of a culture of emotions of students of higher technical educational institutions”, Dis. kand. psihol. nauk: 19.00.07, Yuzhnyiy nauchnyiy tsentr APN Ukrainyi (Odessa). O., p.307

Konopkin, O. A. (2011), “Psycho­logical mechanisms of activity regulation”, Monografiya, 2-e izdanie, ispravlennoe i dopol­nennoe, Moskva: Lenand, p. 320, ISBN 978-5-9710-0321-2.

Morosanova, V. I., Bondarenko, I. N. (2015), “Diagnostics of human self-regu­lation”, M.:Kognito-tsentr, p. 304

Pavlova, I. G. (2003), “Research of the emotional component of students' atti­tude to the chosen profession”, Nauka I osvIt­a, Odesa, no. 5, pp. 33 – 37

PIdbutska, N. V. (2013), “”, VIsnik HNPU : zb. nauk. pr., Ser.: PsihologIya, HarkIv: HNPU, vip. 46 (2), pp. 203 – 209

Podbuckaja, N., Chebakova, Ju. (2019), “Professional basketball player person­ality”, Psychology profiling study, “Theory and practice of physical culture”, ANO SPC “Theory and practice of physical culture and sport”, no. 11, pp. 9 – 11

Podbutskaya, N. V., Knyish, A. E., Bogdan, Zh. B. (2019), “Using profes­sional photos for self-presentation on social media as an indicator of personal perfection­ism”, Sotsialnaya psihologiya i obschestvo, t. 10, no. 4, pp. 112 – 130, available at: do­i:10.17759/sps.2019100408

Romanovs'kij, O., Knish, A. (2015), “Emotional leadership and ways of its formation in National technical university “Kharkiv Polytechnic Institute””, Interna­tional scientific journal of universities and leadership, K.: DP “NVTs Priorytety”, no. 1, pp. 48 – 51

Reva, O. M. (2001), “”, Problemi zagalnoyi ta pedagogichnoyi psihologiyi: zb.nauk.prats Institutu psihologiyi im. G. S. Kostyuka APN Ukrayini, Za red. S. D. Maksimenka, K, t. 3, ch. 5, pp. 81 – 86

Sergienko, E. A., Vilenskaya, G. A., Kovaleva, Yu. V. (2010), “Behavior control as subjective regulation”,M.: Institut psihologii RAN, p. 352

Shtuchenko, I. E. (2015), “The emotional component of the career orientation of students of technical universities”, VIsnik HarkIvskogo natsIonalnogo universitet­u im. V. N. KarazIna. Seriya: PsihologIya, HarkIv: HNU ImenI V. N. KarazIna, vip. 58, pp. 122 – 128

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-24

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ