ПРОФЕСІОНАЛ ПОВИНЕН БУТИ ЛІДЕРОМ

Автор(и)

  • Olexandr Romanovskiy Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Olexandr Ponomaryov Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620
  • Olga Kvasnyk Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-9911-7337
  • Victoria Shapolova Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-3330-4700
  • Svetlana Reznik Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-8310-1242

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.08

Ключові слова:

професіонал, професійна компетентність, професійна діяльність, ціннісне сприйняття, особистий приклад, лідер, лідерство, завдання системи освіти, педагогічні умови підготовки професіонала-лідера

Анотація

інноваційний характер сучасного розвитку висуває високі вимоги до професійної компетентності фахівця. Професіоналом слід вважати людину не тільки високої компетентності, а й таку, що вважає свою професійну діяльність однією з важливих життєвих цінностей. Прагнення досконалого виконання спільної діяльності зумовлює його вимоги до інших її учасників, його особистий приклад, турботу про професійний та особистісний їхній розвиток. Таким чином, справжній професіонал неминуче повинен ставати лідером. Для цього недостатньо тільки його соціального статусу. Формування і розвиток його лідерських рис і якостей під час освітньої і професійної підготовки стає одним із важливих і відповідальних завдань системи освіти. Розглянуто цілі, способи і педагогічні умови цільової підготовки професіонала-лідера.

Біографії авторів

Olexandr Romanovskiy, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

професор (педагогіки), член-кореспондент НАПН України, завідувач кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Olexandr Ponomaryov, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

професор (технічні науки) кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Olga Kvasnyk, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Victoria Shapolova, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Svetlana Reznik, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Galuzyak, V., Akimova, O., Gromov, E. (2019), “Contemporary foreign approaches to understanding leadership and nurturing leaders”, “Leader. Elite. Society”, no. 1, pp. 32 – 53

Kouzes, J. M., Posner, B. Z. (2012), “The leadership challenge : how to make extraordinary things happen in organiza­tions”, San Francisco: Jossey-Bass

Kremen, V. G. (2017), “The nature of the elite and leaders as an indicator of the quality of society, “Leader. Elite. Society”, no. 1, pp. 5 –15

Sokol, E. I. (2017), “Training of pro­fessional leaders as the task of higher education”, “Leader. Elite. Society”, no. 1, pp. 16 – 22

Bass, B. M. (1990), “From transcend­ent to transformation leadership: learning to share the vision, “Organizational Dynamics”, no. 3, pp. 19 – 31

Bazigos, M. N. (2016), “Leading for long-term performance: matching the behavior to the situation”, “Journal of Leader­ship Studies|, vol. 10, no. 2, pp. 44 – 51

Casse, P., Claudel, P. (2007), “phi­losophy for creatve leadership: how philosophy can turn people into more effective lead­ers”, Athena Press, p. 280

Rost, J. C. (1991), “Leadershp for the twenty-first century”, Westport: Praeger Publishers, p. 220

Salder, T. D., Gibson, S., Reysen, S. (2017), “The effect of a leadership training program on consideration of future conse­quences”, “Journal of Leadership Stud­ies”, vol. 10, no. 4, pp. 35 – 42

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-24

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТА