ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ У СФЕРІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Larysa Hren' Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.05

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, інноваційний розвиток, експертне оцінювання, майбутня професійна діяльність, матеріально-технічне забезпечення, педагогічна майстерність

Анотація

У статті досліджено проблемні питання у сфері професійно-технічної освіти України; низький рівень фінансування визначено як головний показник погіршення стану системи професійно-технічної освіти; представлено результати дослідження, проведеного у різних регіонах України (зокрема, у Луганській (підконтрольній Україні території), Полтавській, Волинській і Харківській областях) щодо оцінювання результативності функціонування системи професійно-технічної освіти й експертного оцінювання учнями та студентами їхньої майбутньої професійної діяльності; наведено сформульовані респондентами пропозиції щодо напрямів покращення функціонування та/або розвитку системи професійно-технічної освіти.

Біографія автора

Larysa Hren', Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

професор, доктор наук з державного управління, доцент, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

 

Посилання

Aistrakhanov, D. D. (2015), “Conceptual ambush of the model for the wizard of professional training of qualified robots in the mechanical engineering profile”, Profesiina osvita: problemy i perspektyvy: zb. nauk. prats IPTO NAPN Ukrainy, Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy, vyp. 8. 136 p., p. 3–9

Bykov, V. Yu. (2012), “Innovative development by introducing and technologies of systems of visualization”, Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem. vyp. 29. p. 32–40, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_29_6

Hryhorieva, V. A. (2014), “Management of vocational education development: a conceptual approach”, Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy, Ser.: Profesiina pedahohika, no. 8., p. 13–20

State Statistics Service of Ukraine (ofits. sait), available at: http:// www.ukrstat.gov.ua/

Dzvinchuk, D. I. (2018), “The main vectors of development and implementation of educational policy in the context of decentralization reform in Ukraine, Humanitarnyi visnyk ZDIA. vyp. 2. p. 125–135

Dombrovska, S. M. “Theoretical aspects of the formation of mechanisms of public administration in the reform of higher education of Ukraine”, available at: http: // www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2010-2/doc/2/01

Kuzminska, L. (2015), “Social partnership in the management of the development of a vocational school: the results of empirical research”, Modernizatsiia profesiinoi osvity i navchannia: problemy, poshuky i perspektyvy: zb. nauk. pr. [red. kol.: V.O. Radkevych (holova) ta in.], Kyiv: Instytut profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy, vyp. 6, Kyiv: “NVP Polihrafservis”, 244 p., p. 80–90

MON rozrobliaie standarty fakhovoi peredvyshchoi osvity, available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-rozroblyaye-standarti-fahovoyi-peredvishoyi-osviti

Moroz, S. A., Buka, Y. S., Moroz, V. M., Hren, L. N. (2019), “Determinants of the quality of higher education: significance and power of influence (based on the results of peer review of students of the Baltic International Academy, Latvia)”, VESTNYK KazNPU ym. Abaia, seryia “Pedahohycheskye nauky”, №1 (61), p. 74–80

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku. Uriadovyi kurier, no. 155 vid 29.08.2013

Nychkalo, N. H. (2000), “Continuing professional education in the context of human capital theory”, Profesiina osvita i osvita doroslykh v umovakh innovatsiinoho rozvytku, p. 246–259

Rynok pratsi // Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy., available at: http://www.ukrstat.gov.ua/

Romanovskyi, O. H. (2013), “Innovative orientation of pedagogical activity on formation of the national humanitarian and technical elite”, Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, no. 2. p. 61–72

Sapelnikova, N. L., Reshetova, H. I. (2018), “Vocational education and vocational guidance as a tool for forecasting and regulating the labor market”, Ekonomika i suspilstvo. vyp. 9, p. 919–926

Tytska, Ya. O. (2018), “State policy in the field of education: legal aspect”, Prykarpatskyi yurydychnyi visnyk, vyp. 2(23), p. 55–60

Ukaz Prezydenta Ukrainy Оn the national doctrine of educational development, Ofitsiinyi visnyk Ukrainy vid 03.05.2002 – 2002 r. № 16, p. 11, stattia 860, kod akta 22250/2002

Yakaitis, I. B. (2018), “Mechanisms of public administration for the innovative development of higher education in Ukraine : Avtoref. dys… kand. nauk z derzh. upr.: spets. 25.00.02 “Mekhanizmy derzhavnoho upravlinnia”, Ivano-Frankivskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet nafty i hazu MON Ukrainy. Ivano-Frankivsk, p.21

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ