МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ-ЛІДЕРА У STEAM-ОРІЄНТОВАНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.08Ключові слова:
STEАM-освіта, STEAM-орієнтоване освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технології, модель розвитку вчителя-лідераАнотація
Проаналізовано феномен лідерства вчителя у STEAM-орієнтованому освітньому середовищі закладу загальної освіти та створенню моделі розвитку вчителя-лідера у STEAM-орієнтованому освітньому середовищі. Обґрунтовано та спроєктовано модель розвитку вчителя-лідера у STEAM-орієнтованому освітньому середовищі закладу загальної освіти. Зроблені висновки, що для успішного впровадження STEAM-освіти у ЗЗО важливим вбачається розвиток вчителя-лідера, ролі якого передбачають не тільки участь учителя як керівника у класі, школі, педагогічній раді, а й виконання функцій фасилітатора для учнів і вчителів, вчителя-новатора для забезпечення впровадження у школі нових педагогічних підходів, ІКТ, стратегій та ін., учня, який опановує нові знання, технології, підходи та впроваджує їх у свою педагогічну діяльність, консультує та навчає своїх колег.
Посилання
Bachynska, E. M. (2004), “Organizational and methodical bases of preparation of teachers for a class management in system of advanced training” : author's ref. dis. сand. ped. Sciences”, Tsentral'nyj instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity APN Ukrainy, Kyiv, p.20
“Encyclopedia of education” (2008), Akad. ped. nauk Ukrainy. Holovnyj red. V. H. Kremen', р. 1040, р. 453
Zyazyun, I. A. (2008), “Philosophy of pedagogical action”, Kyiv-Cherkasy: V-vo ChNU, p. 605
Kalashnikova, S. A. (2010), “Educational paradigm of professionalization of management on the basis of leadership”, Monohrafiia, Kyiv: Kyivsk, Borys Hrinchenko University. p. 380
“Concepts of development of natural and mathematical education (STEM-education)”, available at: https://zakon.rada.-gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text (Accessed 22 October 2020).
Marakhovska, N. V. (2009), “Pedagogical conditions of formation of leadership qualities of future teachers in the process of teaching disciplines of the humanities cycle”, Dys. kand. nauk: 13.00.04, p. 256
Moroz, V. P. (2015), “Organizational and pedagogical conditions for the formation of leadership qualities of students of higher educational institutions in the process of student self-government”, Dys. kand. ped. nauk: 13.00.07, Starobilsk, p. 305, р. 42
Semchenko, N. O. (2005), “Pedagogical conditions of formation of leadership qualities of future teachers in extracurricular activities”, Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Kharkivs'kyj natsional'nyj pedahohichnyj un-t im. H. S. Skovorody, p. 215
Soroko, N. V. (2020), “Designing mass open online courses for the development of information and digital competence of teachers (the experience of the European Academy of School Networks)”, Pedahohichna komparatyvistyka i mizhnarodna osvita. Hlobalizovanyj prostir innovatsij, available at: http://lib.iitta.gov.ua/721248/-1/Soroko_Comparative_2020.pdf (Accessed 22 October 2020).
“Pierre Bourdieu’s socioanalysis” (2001), Al'manah Rossijsko-francuzskogo centra sociologii i filosofii Instituta sociologii Rossijskoj Akademii nauk, Moskva: Institut jeksperimental'noj sociologii, Sankt-Peterburg: Aletejja, p. 288, p. 91
Caldwell, B. J., Spinks, J. M. (2013), “The Self-Transforming School”, UK: Routledge, p. 232
Crowther, F. (2009), “Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success”, (2nd ed), Thousand Oaks, CA: Corwin Press
Drago-Severson, E. (2007), “Helping teachers learn: Principals as professional development leaders”, Teachers College Record, 109 (1), pp. 70–125
Drucker, P. (1994), “The Age of Social Transformation”, The Atlantic, Retrieved 12 March 2012, available at: https://www.theatlantic.com/past/docs/issues/95dec/chilearn/drucker.htm (Accessed: 24 October 2020).
English, F. W. (2003), “The challenge of postmodernism to the theory and practice of educational administration”, Springfield: Charles C Thomas Publisher, LTD., p. 292
Foskett, N. (2003), “Leading and Managing Education: International Dimensions”, Lumby, London: Paul Chapman Publishing, p. 240, available at: 10.4135/9781446221013
Giancola, J. M., Hutchison, J. K. (2005), “Transforming the culture of school leadership: Humanizing our practice”, Corwin Press, p. 224
Harris, A. (2008), “Distributed school leadership: developing tomorrow’s leaders”, UK: Routledge, p. 192
Heidi Sublett, “An effective model of developing teacher leaders in STEM education”, A dissertation submitted in partial satisfaction of the requirements for the degree of Doctor of Education in Organizational Leadership. October, 2013 June Schmieder-Ramirez, Ph.D., Published by ProQuest LLC, р. 177, available at: https://search.proquest.com/openview/3bc3018bb4000c7c84e8bd3ac2ed9cfd/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y (Accessed 25 October 2020).
Johnson, S. M., Donaldson, M. L. (2007), “Overcoming the obstacles to leadership”, Educational Leadership, 65(1), p. 8–13
Nikirk, M. (2012), “Teaching STEM to millennial students”, Tech Directions, 71(7), p. 13–15, available at: http://www.omagdigital.com/publication/?i=98503
Nigel, B., Lesley, A., eds. (2003), “Rethinking educational leadership challenging the conventions”, London: SAGE Publications, p. 206
Saleh, I. M., SweKhine, M. (2014), “Reframing Transformational leadership: new school culture and effectiveness”, Rotterdam: Sense Publishers, p.120
Wallace, R. (2009), “The Servant leader and high school change: more lessons from principal to principal”, Rowman Littlefield Education, p. 104
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: