ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ БЕЗПЕКИ ДОРІГ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.1.04Ключові слова:
психофізіологія, водій, транспортні засоби, безпека руху транспорту, дорожньо - транспортні походження.Анотація
У статті висвітлюються психофізіологічні особливості водіїв та їх вплив на безпеку дорожнього руху. Рівні психофізіологічної “небезпеки” та психологічні характеристики водіїв вивчаються на основі аналізу їх професійної діяльності. Визначені індивідуально-психологічні особливості водіїв, виразних порушень психічної регуляції свого походження. Автори пропонують удосконалити систему психологічної підготовки водіїв з навчальними факторами “небезпечного водіння”.
Посилання
1. On approval of the strategy to increase the level of road safety in Ukraine for the period up to 2024, Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 1360 dated 21.10.2020
2. Bulygina, V. G., Shport S. V., Vasilchenko A. S., Kalinkin D. S. (2017), “Clinical and psychological factors of highrisk behavior of road sections”, Medical and biological safety problems and sociopsychological,4 – p, pp. 83–99
3. Mitrakov, V. M. (2003), “Fatigue and monotony of water while driving: methods of prevention”, Ethnopsychological and socio-cultural processes in the modern world, in society: Materials of the International Scientific Conference, 18–20.10.2003, Publishing house: Nikolaev, p. 98–106
4. Stepanov, O. V. (2014), “Victimogenic situations of students road ruch”, Zbirnik scientific practice of the Kherson National Technical University, Kherson, vip. 1 (12)., T - 1., Pp. 90–93.
5 Allen, B. L., Shin, B. T., Cooper, P. J.“Traffic Conflict and Collision Analysis”, Department of Civil Engineering, McMaster University, Hamilton
6. Dul, C., Martin, B., Fox, R., Leonard, R. (2011), “Can you hear me now?Relationship between conversation types and dangerous driving”, Accident Analysis and Prevention, vol. 43(1), pp. 187–193
7. Dul, C. S., Geller, E. S. (2003), “Risky, aggressive, or emotional driving: Addressing the need for consistent communication in research”, Journal of Safety Research, vol. 34., pp. 559–566
8. McFarland, R. A., Moseley, A. L. (1954), “Human Factors in Highway Transport Safety”, Harvard School of Public Health. Boston. Mass
9. Horst, A.R.A. (1990), van der. “A Time-based analisis of road user behaviour in normal and critical encounters”, Delft University of Technology, p.183
10. Martin, R. C., Ragan, K., Kuhlman, M. M. (2005), “Driving anger, sensation seeking, impulsiveness, and boredom proneness in the prediction of unsafe driving”, Accident Analysis and Prevention, vol. 37(2), pp. 341–348
11. Perkins, S. R. (1968), “Traffic Conflict Characteristics – Accident 7. Potential at Intersections”, HRB Rec. 225. Highway Res. Bd., pp. 35–44
12. Williams, M. J. (1981), “Validity of the traffic conflicts technique”, Accid. Anal. & Prec., vol. 13, pp. 133–145
13. Withaar, F. K., Brouwer, W. H., van Zomeren, A.H. (2000), “Fitness to drive in older drivers with cognitive impairment”, Journal of the International Neuropsychologic al Society, vol. 6, pp.480–490
14. Forbes, T.W. (1957), “Analysis ofnear-accident reports”, HRB Bull. 152, Transportation Res. Bd., pp. 23–35
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олексій Степанов, Альбіна Венгер
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: