ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ БЕЗПЕКИ ДОРІГ

Автор(и)

  • Олексій Степанов Харківський національний автомобільно–дорожний університет; Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4954-2532
  • Альбіна Венгер Харківський національний автомобільно–дорожний університет; Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.1.04

Ключові слова:

Псіхофізіологія, водій, транспортні засоби, безпека руху транспорту, дорожньо - транспортні походження

Анотація

У статті висвітлюються психофізіологічні особливості водіїв та їх вплив на безпеку дорожнього руху. Рівні психофізіологічної “небезпеки” та психологічні характеристики водіїв вивчаються на основі аналізу їх професійної діяльності. Визначені індивідуально-психологічні особливості водіїв, виразних порушень психічної регуляції свого походження. Автори пропонують удосконалити систему психологічної підготовки водіїв з навчальними факторами “небезпечного водіння”.

Біографії авторів

Олексій Степанов, Харківський національний автомобільно–дорожний університет; Харків, Україна

Доктор технічних наук, професор кафедри організації і безпеки дорожнього руху
Харківського національного автомобільно - дорожнього університету,
Харків, Україна

Альбіна Венгер , Харківський національний автомобільно–дорожний університет; Харків, Україна

Аспірант кафедри організації і безпеки дорожнього руху Харківського
національного автомобільно - дорожнього
університету, Харків, Україна

Посилання

1. On approval of the strategy to increase the level of road safety in Ukraine for the period up to 2024, Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 1360 dated 21.10.2020

2. Bulygina, V. G., Shport S. V., Vasilchenko A. S., Kalinkin D. S. (2017), “Clinical and psychological factors of highrisk behavior of road sections”, Medical and biological safety problems and sociopsychological,4 – p, pp. 83–99

3. Mitrakov, V. M. (2003), “Fatigue and monotony of water while driving: methods of prevention”, Ethnopsychological and socio-cultural processes in the modern world, in society: Materials of the International Scientific Conference, 18–20.10.2003, Publishing house: Nikolaev, p. 98–106

4. Stepanov, O. V. (2014), “Victimogenic situations of students road ruch”, Zbirnik scientific practice of the Kherson National Technical University, Kherson, vip. 1 (12)., T - 1., Pp. 90–93.

5 Allen, B. L., Shin, B. T., Cooper, P. J.“Traffic Conflict and Collision Analysis”, Department of Civil Engineering, McMaster University, Hamilton

6. Dul, C., Martin, B., Fox, R., Leonard, R. (2011), “Can you hear me now?Relationship between conversation types and dangerous driving”, Accident Analysis and Prevention, vol. 43(1), pp. 187–193

7. Dul, C. S., Geller, E. S. (2003), “Risky, aggressive, or emotional driving: Addressing the need for consistent communication in research”, Journal of Safety Research, vol. 34., pp. 559–566

8. McFarland, R. A., Moseley, A. L. (1954), “Human Factors in Highway Transport Safety”, Harvard School of Public Health. Boston. Mass

9. Horst, A.R.A. (1990), van der. “A Time-based analisis of road user behaviour in normal and critical encounters”, Delft University of Technology, p.183

10. Martin, R. C., Ragan, K., Kuhlman, M. M. (2005), “Driving anger, sensation seeking, impulsiveness, and boredom proneness in the prediction of unsafe driving”, Accident Analysis and Prevention, vol. 37(2), pp. 341–348

11. Perkins, S. R. (1968), “Traffic Conflict Characteristics – Accident 7. Potential at Intersections”, HRB Rec. 225. Highway Res. Bd., pp. 35–44

12. Williams, M. J. (1981), “Validity of the traffic conflicts technique”, Accid. Anal. & Prec., vol. 13, pp. 133–145

13. Withaar, F. K., Brouwer, W. H., van Zomeren, A.H. (2000), “Fitness to drive in older drivers with cognitive impairment”, Journal of the International Neuropsychologic al Society, vol. 6, pp.480–490

14. Forbes, T.W. (1957), “Analysis ofnear-accident reports”, HRB Bull. 152, Transportation Res. Bd., pp. 23–35

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-12

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ