CПОСОБИ І МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ СПРЯМОВАНОСТІ НА УСПІШНУ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ЗВО

Автор(и)

  • Валентина Михайличенко Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-7390-5319
  • Валентин Кобець Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0003-3513-5952
  • Ніна Семке Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-6452-4012

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.2.10

Ключові слова:

майбутній менеджер, спрямованість на успішну професійну діяльність, цінності, мотиви, переконання, формування, експеримент, ефективність.

Анотація

У статті розкрито сутність поняття “спрямованість на успішну професійну діяльність” та актуальність її формування у майбутніх менеджерів у процесі навчання у ЗВО. Наведено способи і методи її формування, які були використані під час експерименту в рамках контекстного навчання: моделювання, метод проєктів, інноваційні технології, створення ситуацій успіху та ін. Проведено ділові ігри з постановки цілей і усвідомлення стратегії і тактики їхнього досягнення. В результаті показано, що формування спрямованості на успішну професійну діяльність студентів експериментальної групи, супроводжувалося орієнтацією на академічні успіхи, трансформацією пізнавального мотиву в професійний діяльності, зростанням мотивації досягнення і самоефективністю. Це характерно і для студентів контрольної групи, але в меншій мірі, що вказує на ефективність способів і методів, що використовувалися.

Біографії авторів

Валентина Михайличенко, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Валентин Кобець, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

старший викладач кафедри міжнародного бізнесу та фінансів Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Ніна Семке, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат філософських наук, професор, кафедра соціології та політології, Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Bekh, I. D. (2008), “Becoming a professional in modern social conditions”, Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy, Kharkiv: “NTU “KhPI””, vol. 2. pp. 109–115

2. Verbickij, A. A. (1999), “New edu-cational paradigm and contextual learning”, Moskva: “Issledovatel’skij centr problem kachestva podgotovki specialistov”, p.75

3. Gordeeva, T. O. (2006), “The psychology of achievement motivation”, Moskva: “Smysl”, “Akademija”, p. 336

4. Hren’, L. N. (2008), “Enhancing the potential of students in the process of forming their focus on successful professional activity”, Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial’nymy systemamy, Kharkiv: “NTU “KhPI””, vol. 4. pp. 42–49

5. Zaniuk, S. S. (1998), “Motivational training”, Special workshop on the psychology of motivation, Lutsk: Volyn State University Publishing House ”, p. 64

6. Kobets, V. N. (2012), “On the influence of dominant motives on the readiness of student-managers for future professional activities”, Nau-kovi pratsi: naukovo-metodychnyj zhurnal, M.: “Vydavnytstvo ChDU im. Petra Mohyly”, issue 197, vol. 209 “Pedahohika”. pp. 33–37

7. Kondrat’eva, M. V. (2005), “Research in the development of achievement motivation in foreign and domestic psyc-hology”, Sbornik nauchnyh trudov SevKavGTU, Stavropol’: “Severo-Kavkazskij gosudarstvennyj tehnicheskij universitet”, vol. 4, p. 45

8. Mykhajlychenko, V. Ye., Polians’ka, V. V., Hren’, L. M. (2011), “Motivation of learning and goal-setting of students”, Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial’nymy systemamy, Kharkiv: “NTU “KhPI””, vol. 2. pp. 67–76

9. Romanovskyj, A. G., Mykhajlychenko, V. Ye., Hren’, L. M. (2012), “Pedagogika uspeha”, Kharkiv: “NTU “KhPI””, p. 500

10. Romaniuk, L. V. (2004), “Value orientations of students: essence, structure and psychological mechanisms of deve-lopment”, Kam’ianets’-Podil’s’kyj: “Avetka-NOVA”, p.188

11. Hekhauzen, H. (2003), “Motiva-tion and activity”, Sankt-Peterburg: „Piter”, Moskva: “Smysl”, p. 860

12. Alvyda, L., Metiūnienė, R. (2006), “Second language learning motivation”, “Filologija. Edukologija”, vol. 14(2). pp.93–98

13. Bandura, A. (2000), “Cultivate selfefficacy for personal and organizational effectiveness”

14. Erozkan, A. (2014), “Analysis of Social Problem Solving and Social Self-Efficacy in Prospective Teachers”, “Edu-cational Sciences: Theory and Prac-tice”, vol. 14(2), pp. 447–455

15. Gerhard, M. W., Brown, K. G. (2006), “Individual differences in self-efficacy development: The effects of goal orientation and affecttivity”, Learning and Individual Differences, vol. 16(1), pp. 43–59

16. Iskander, M. (2009), “The relationship between self-compassion, self-efficacy, and control belief about learning in Turkish university students”, vol. 37(5)

17. Judge, T. A, et al. (2007), “Self-efficacy and workrelated performance: The integral role of individual differences”, Journal of AppliedPsychology, vol. 92(1), pp. 107–127

18. Jex S. M., Bliese P. D., Buzzell S., Primeau J. “The impact of self-efficacy on stressor-strain relations: Coping style as an explanatory mechanism”, Journal of Applied Psychology, vol. 86(3), p. 401–409

19. Vancouver J. B., Thompson C. M., Tischner E. C., Putka D. J. “Two studies examining the negative effect of self-efficacy on performance”, Journal of Applied Psychology, vol 87(3), р. 506–516

Теорія і практика управління соціальними системами 2'2021

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15

Номер

Розділ

РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНИХ СИСТЕМ: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ, МЕНЕДЖМЕНТ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ