ЧИ КОЖЕН МОЖЕ БУТИ ЛІДЕРОМ?
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.3.01Ключові слова:
лідер, лідерський потенціал, методологія виявлення і підготовки лідерів, можливості, сенс суспільного життя, соціально-психологічне самопочуття.Анотація
Розглянуто наявний досвід суспільства щодо функціонування лідерів у ньому, де не останню роль відіграє освіта. Виокремлено певні способи і засоби виявлення людей, яким притаманний лідерський потенціал, проте залишається ймовірність помилок при їх відборі й подальшій професійній управлінській підготовці. Розглянуто основне питання щодо можливості кожній людині бути лідером, яке лежить в основі методології їх виявлення й підготовки. Характер відповіді на це питання впливає на сенс суспільного життя і спільної діяльності людей, на їхнє соціально-психологічне самопочуття.
Визначено, що можливість для певної людини стати лідером визначається сукупністю як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників. Вони можуть як сприяти успішній реалізації цієї можливості, так і ускладнювати її, що вимагає системного аналізу вказаних чинників, серед яких більшу вагу мають суб’єктивні чинники, оскільки від самої людини визначальною мірою залежить, чи хоче і чи може вона бути лідером.
Посилання
1. Galushchak, V. (2019), “Modern foreign approaches to understanding leadership and education of leaders”, Leader. Elite. Society, no. 1, pp. 32–53
2. Kant, I. (1966), Sochineniya v 6-ti t, t. 6, M .: Mysl, p.743
3. Romanovsky, O. G. (2016), “The phenomenon of paradoxical leadership”, Problems of engineering education, no. 50-51, pp. 300–307
4. Sartre, J.-P. (2001), Being and Nothing”, Essay on Phenomenology, Kyiv: Solomiya Pavlychko Publishing House, Fundamentals, p. 854
5. Slesyk, K. (2009), “Education of leaders”, Series “School Management”, issue 5, Kharkiv: Osnova, p. 128
6. Frankl, W. (1990), “Man in search of meaning”, M. Progress, p. 86
7. Kharchenko, A. A. (2017), “Economic competence of leaders and social progress”, Leaders of the XXI century. Formation of the personality of a charismatic leader on the basis of humanitarian technologies, Kharkiv: NTU “KhPI”, pp.71–73
8. Burns, J. M. (1978), “Leadership”, New York: Harper & Row, p. 530
9. Hobfoll, S. E. (1995), “Socal support. Will you there when I need be there when I need you?”, A lifetime of relationships, N.Y.: Books-Cole, pp. 46–74
10. Lumpkin, A. “Key characteristics of teacher leaders in school”, Administrative Issues Journal, vol. 4: iss. 2, article 8, pp.59–67
11. Maxwell, J. C. (2007), “The 21 irrefutable laws of leadership: follow them and people will follow you”, 10 th anniversary ed, p. 336
12. Mckim, A. J. (2017), “Exploring Leadership Development Through Community-Based Experiences”, Journal of Leadership Studies. t. 10, no. 4, pp. 6–16
13. Sternberg, R. (2002), “The Personal Versus the Situation in leadership. Theoretical letters”, The leadership Quarterly, vol. 13(3), pp. 301–323
14. Wigglesworth, C. (2009), “Why Spiritual Intelligence is Essential to Nature Leadership”, Integral Leadership Review, iss. 11, available at: htpp://Integralleadershipreview.com/archives/2006-08-articlewigglesworth.php
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олександр Романовський, Олександр Пономарьов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: