ЦІЛЬОВА ПІДГОТОВКА ЕЛІТИ І ЛІДЕРІВ В УМОВАХ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Євген Сокол Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1370-1482
  • Олександр Пономарьов Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.01

Ключові слова:

лідер, потреби суспільного виробництва, індустрія 4.0, освіта 4.0, гуманітарно-технічна еліта

Анотація

обґрунтовано зростання потреби суспільного виробництва в лідерах, зумовленої динамічним розвитком промисловості і прискоренням циклу старіння та зміни технологій. Показано, що організацію підготовки цих лідерів і нової гуманітарно-технічної еліти доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю. Доведено, що з метою якісної підготовки еліти і лідерів як справжніх носіїв та організаторів науково-технічного й соціального прогресу в умовах становлення індустрії 4.0 вкрай необхідно переходити і до освіти 4.0. Проаналізовано досвід практики з підготовки еліти і лідерів в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”.

Біографії авторів

Євген Сокол, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАН України, ректор Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Олександр Пономарьов, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат технічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Akoff, R. (2002), “Akoff on mana-gement”; Management Theory and Practice Series, lane with English, SPb .: Peter, p. 448

2. Vikhansky, O. S. (1999), “Strategic management: a textbook”, 2nd ed., Reworked. and ext., M .: Gardariki, p. 296

3. Gandapas, R. (2013), “Charisma of the leader”, M .: Mann, Ivanov and Ferber, p. 224

4. Romanovsky, O. G., Ponomarev, O. S. (2017), “Paradoxes of charismatic leadership”, Theory and practice of social systems management, no. 1. pp. 47–56

5. Sokol, E. I. (2017), “Training of professional leaders as a task of higher school”, Leader. Elite. Society, no. 1. pp. 16–22

6. Tovazhnyansky, L. L., Romanovsky, O. G., Ponomarev, O. S. (2004), “The concept of formation of the humanitarian and technical elite in NTU “KhPI” and ways of its implementation”, Kharkiv : NTU “KhPI”, p. 416

7. Agudelo, O. L., Salinas J. (2015), “Flexible Learning Itineraries Based on Conceptual Maps”, New approaches in educational research, vol. 4, no. 2, pp. 70–76

8. Bass, B. M., Riggio, R. E. (2006), “Transformational leadership”, 2nd ed. N.Y. : Lawrence Erlbaum Associates Publishers, p. 282

9. Casse, P., Claudel, P. G. (2007), “Philosophy for Creative Leadership: How philosophy can turn people into more effective leaders”, [S.p.] : Athena Press, p. 280

10. Conger, J. A., Canungo, R. (1994), “Charismatic leadership in organizations: Perceived behavioral attributes and their measurement”, Journal of Organizational Behavior, no. 15, pp. 439–452

11. Klopp, M., Abke, J. (2018), ““Learning 4.0”. A conceptual Disscussion. 2018 IEEE”, International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE), 4–7 December 2018, Wollongong, NSW, Australia, pp. 671–876

12. Sadeghi, A., Mostafavi Rad, F. (2018), “The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management and innovation”, Management Science Letters, pp. 151–160, available at: doi: 10.5267/j.msl.2018.1.003

13. Shahroom, A. A., Hussin, N. (2018), “Industrial Revolution 4.0 and Education”, Inter-national Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, no. 8(9), pp. 314–319

14. Vermillion, S. D., Malak, R. J., Smallman, R. A. (2015), “Study on Outcome Framing and Risk Attitude in Engineering Decisions Under Uncertainty”, Journal of Mechanical Design, vol. 137, issue 8

15. Zanda, S. (2018), “Building Efficient Management and Leadership Practices”, Innovation, Technology and Knowledge Management

ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ СИСТЕМАМИ 4, 2021

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ