ЛІДЕРСЬКА ПОЗИЦІЯ ЯК КОМПОНЕНТ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.09Ключові слова:
лідерство, лідерська позиція, майбутні фахівці, професійна підготовка, заклад вищої освітиАнотація
в статті розкрито поняття лідерської позиції майбутнього фахівця в контексті його зв’язків із особистісними якостями. Розглянуто останні дослідження, присвячені темі лідерської позиції. Уточнено, що лідерська позиція майбутнього фахівця представляє собою особистісне утворення, що включає в себе усвідомлення майбутнім фахівцем готовності до виконання ролі лідера та здатності до організаційного впливу на виробничий колектив, вона ґрунтується на лідерському потенціалі особистості й формується в процесі засвоєння лідерської ролі в різних життєвих ситуаціях, включаючи умови професійної сфери. Представлені результати дослідження лідерської позиції у майбутніх фахівців різних професійних спрямувань. Визначено, що більшість майбутніх фахівців характеризуються наявністю необхідних для розвитку лідерської позиції особистісних рис, але їхній досвід під час здобуття освіти не дає можливості приміряти на себе роль лідера, що чинить негативний вплив на їхню мотивацію розвитку лідерства.
Посилання
1. Breus, Yu. “Psychological analysis of the phenomenon of “leadership position” of a teacher of higher education”, International Scientific Journal of Universities and Lidership, available at: http://elite-journal.org/rozdil-2- rozvitok-liderstva-dlya-osviti/(Date: 21.10.2021)
2. Hura, T. V., Kostyria, I. V. (2017), “Research of the leading position of future engineers in higher educational institutions: results of the experiment”, International Scientific Journal Scientific Review, no. 11(32)
3. Law of Ukraine of 01.07.2014 № 1556-VII “On higher education”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Date: 21.10.2021)
4. Draft Strategy for the Development of Higher Education of Ukraine for 2021–2031, available at: http://www.reform.org.ua/proj_edu_strategy _2021-2031.pdf (Date: 21.10.2021)
5. Romanovskyi, O. H., Hura, T. V., Reznik, S. M., Panfilov, Yu. I., Cherkashyn, A. I., Kostyria, I. V., & Bondarenko, V. V. (2018), “Formation of a leading position of future engineers in institutions of higher technical education”, p. 194
6. Reichel, J. (2018), “Succession of Leadership Position in Non-governmental Organisations: Case studies”, Journal of Corporate Responsibility and Leadership, no. 5(1), pp. 86–104
7. Riyadi, N., Asakarunia, D. A., Wijaya, F., & Riantoputra, C. D. (2019), “The construction of positive leader identity: Acquiring a leadership position and being accepted by others”, In Leading for high performance in Asia, pp. 65–88
8. Salimullina, E. V., Zatsarinnaya, E. I., & Nikolenko, D. A. (2020), “Leadership Position as a Result ofthe Professional Development of an Educator”, Journal of Talent Development and Excellence, no. 12(3s), pp. 3195–3202
9. Shelestova, L., Kostyria, I., Fedyaeva, V., Brychok, S., Bohomolova, M. and Tomashevs’ka, I. (2020), “Formation of the Leadership Position of Professionals in Higher Education Institutions”, Postmodern Openings, no. 2(11), pp. 145–160
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ірина Костиря, Лариса Філіпенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: