ФАХОВА КУЛЬТУРА В СИСТЕМІ ІНТЕЛІГЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.1.06Ключові слова:
інтелігентність педагога, професіоналізм, фахова культура, особистість педагога, педагогічний вплив, саморозвиток, самовдосконалення.Анотація
стаття присвячена дослідженню ролі й місця фахової культури педагога в загальній системі його інтелігентності. Сама ж інтелігентність постає цілісним утворенням і системною єдністю її багатофакторності та поліфункціонального характеру діяльності, особистості педагога, його професіоналізму, загальної і фахової культури. Інтелігентність педагога виступає однією з важливих його особистісних характеристик і потужним джерелом цілеспрямованого педагогічного впливу на студентів. Крім того, інтелігентність педагога виявляється істотним стимулом його постійного власного саморозвитку та самовдосконалення. Значення професіоналізму і фахової культури як невід’ємних складових частин інтелігентності і педагога, і його вихованців підтверджують результати експериментального дослідження.
Посилання
1. Hrynova, V. M. (2006), “Peda-gogical culture of a teacher of higher education”, Theory and practice of social systems management, no. 4. pp. 67–74
2. Huberskyi, L., Andrushchenko, V., Mykhalchenko, M. Culture (2002), “Ideo-logy. Personality”, Methodological and ideological analysis, Kyiv: Knowledge of Ukraine, p. 580
3. Kypenskyi, A. V., Ponomarov, A. S. (2021), “The culture-forming function of the intelligentsia”, Performanțe într-o economie competitivă (ediția a VIII) în zilele de 16–17 septembrie 2021, Chisinău, pp. 28–33
4. Kremen, V. H. (2008), “Educa-tional activity and intellect: problems of formation of national intelligentsia”, Theory and practice of social systems management, no. 2, pp. 3–11
5. Krymskyi, S. B. (2003), “Appeals to the spirituality of the XXI century”, Kyiv: Ed. House “KM Academy”, p. 32
6. Mazur, N. (2007), “The content of the professional culture of a high school teacher”, Native school, no. 4, pp. 12–14
7. Prokopenko, I. F. (2008), “Profes-sional self-determination of the young generation of Ukrainian intelligentsia: problems and factors of influence”, Theory and practice of social systems management, no. 2, pp. 40–44
8. Ponomarov, O. S., Romanovskyi, O. H., Ihnatiuk, O. A., Zghurska M. P (2011), “Professional culture of a teacher”, a textbook, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 190
9. Svichkarova, I. B., Oliinyk, T. M. (2017), “Author’s model “School of professional culture of a teacher””, Author’s school in Ukraine (scientific-methodical manual), Authors-compilers: I. N. Ievtushenko, Yu. I. Zalevskyi, S. V. Kyrylenko, O. I. Kiian, O. Ia. Marynovska, for science. ed. Yu. I. Zalevskoho, Kyiv; Chernivtsi: Bookrek, p. 416
10. Elizabeth Stearns, Neena Banerjee, Roslyn Mickelson, Stephanie Moller (2014), “Collective pedagogical teacher culture, teacher-student ethno-racial mismatch, and teacher job satisfaction”, Social Science Research, vol. 45, may 2014, pp. 56–72
11. Jeyaraj, J. J. & Gandolfi, F. (2022), “Empowering students for social justice through a critical pedagogy inspired framework of servant leadership”, Pedagogy, Culture & Society, vol. 30, issue 2, pp. 169–184
12. Hong, J. Y., Ko H. Mesicek, L., Song, M. (2019), “Cultural intelligences education contents: Exploring the pedagogical aspects of effective functioning in higher education”, Concurrency and Computation. Practice and Experience, no. 33 (4)
13. Said, E. (1994), “Representations of the Intellectual”, N.Y.: Pantheon, p. 121
14. Shahroom, A. F., Hussin, M. (2018), “Industrial Revolution 4.0 and Education”, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, no. 8 (9), pp. 314–319
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Андрій Кіпенський, Олександр Романовський, Олександр Пономарьов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: