ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЕНТОВАНІЙ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ В НЕМОВНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Тетяна Беркутова Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3221-1086
  • Вікторія Вракіна Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-0134-2235
  • Валерія Садковська Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-7065-7425

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.2.04

Ключові слова:

нелінгвістичний університет, комунікативний підхід, професійно-орієнтоване навчання іноземної мови, іншомовна професійна комунікативна компетентність, граматична майстерність, цілісний підхід.

Анотація

Розглянуто проблему викладання граматики в українській освітній спільноті. Розглянуто різні ступені вивчення, зокрема вивчення граматики у середній, іноді навіть у початковій школі, і продовження її засвоєння під час навчання у вищих навчальних закладах. Проте якісний прогрес у використанні граматики під час письма та спілкування англійською спостерігається рідко. Розглянуто особливість вивчення граматики, яка полягає в тому, що в українській системі освіти широко поширений підхід, згідно з яким формування граматичної компетенції проходить ряд фіксованих кроків від знання граматики до мовленнєвої практики. Передбачено, що детальне і ґрунтовне знання правил граматики англійської мови та їхніх відмінності від граматичних правил української мови сприяє кращому розумінню особливостей англійської мови і надалі позитивно впливає на засвоєння всіх мовних умінь і навичок. На жаль, враховуючи реальну ситуацію з викладанням англійської мови в українських ЗВО за недостатньої кількості аудиторних годин, такий підхід не дає бажаних результатів. Комунікативний підхід до навчання іноземних мов та компетенцій, які мають розвиватися, вимагає іншого підходу до навчання граматики, тобто цілісного підходу.

Біографії авторів

Тетяна Беркутова, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доцент кафедри іноземних мов Національного технічного університету  “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Вікторія Вракіна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доцент кафедри іноземних мов Національного технічного університету  “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Валерія Садковська, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доцент кафедри іноземних мов Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Council of Europe (2020). “Common European Framework of Reference for Languages : Learning, teaching, assessment”. Companion volume, Council of Europe Publishing, Strasbourg. available at : www.coe.int/lang-cefr

2. Feschuk, A. (2016), “Conceptual Basis of Professionally Oriented Foreign Language Training of Future Specialists in Applied Mechanics”, Advanced Education, July. pp. 42–48

3. Dildora Radjabova (2021). “The Content of Teaching Foreign Languages. Web of Science: International Scientific Research Journal. ISSN : 2776-0979. Vol. 2, issue 5, May, 2021. p. 863

4. Nicole Frederic (2015). “The Professional Importance of Grammar and How it Should be Taught”, Grammar Rhetoric Digital Media Teaching. Published by the PIT Journal : Cycle 6

5. Rod Bolitho (2011). “Holistic Grammar Teaching”, English Teaching Professional, 2011 March, issue 73. p. 4. available at : www.etprofessional. com (accessed 20 May 2019)

6. Rod Bolitho (2011). “Holistic Grammar Teaching 4”, Teaching English Professional. 2011 September, issue 76. p. 38. available at : www.etprofessional.com (accessed 20 May 2019)

7. Nickel, T. (2020). “Online Learning Activities : Beginning an International Collaboration”, The International Review of Research in Open and Distance Learning, no. 3(1), pp. 122–134

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ