ФАСИЛІТАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.2.05Ключові слова:
фасилітація, педагогічна фасілітація, фасилітаційна компетентність, педагог-фасілітатор, іноземні студенти, інтерактивні технології, професійний інтерес.Анотація
У статті, за результатом аналізу наукової літератури стосовно педагогічної фасилітації, доведено, що науковцями не були порушенні питання щодо фасилітаційної компетентності педагога закладу вищої освіти у навчанні іноземних студентів; визначено поняття “компетентність”, “професійні інтереси”, “фасилітація”, “педагог-фасилітатор”, “фасилітаційна компетентність”; розкрито роль педагога-фасилітатора у формуванні стійкого інтересу в іноземних студентів до майбутньої професійної діяльності, вимоги до його особистісних і професійних якостей; на підставі досвіду роботи з іноземними студентами зроблено висновок щодо застосування на лекційних і практичних заняттях інтерактивних методів навчання; надано приклад тем та питань для їхнього обговорення на тренінгових заняттях, педагогічних майстернях із педагогіки фасилітаторства; зазначено, що педагог-фасилітатор повинен творчо підходити до навчання іноземних студентів, виховуючи в них не тільки інтерес майбутньої до професійної діяльності, а й формуючи власну фасилітаційну компетентність.
Посилання
1. Adamska, Z. M. (2017). “The cultural paradigm as a methodological basis for the development of the facultative abilities of the future psychologist”, Philosophy of personality. Vol. 1. pp. 51–59. available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2017_1_9 (in Ukranian)
2. Antonova, O. E., Maslak, L. P. (2011). “Professional pedagogical education: competence approach”, monograph, ed. Dubasenyuk, O. A. Zhytomyr : Publishing house of ZhSU named after I. Franko, pp. 81–109 (in Ukranian)
3. “Eurasian scientific discussions”, Proceedings of the 4th International scientific and practical conference, Barcelona, Spain : Barca Academy Publishing, (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-eurasian-scientific-discussions-8-10-maya-2022-goda-barselona-ispaniya-arhiv/
4. Development Strategy of the State Enterprise “Ukrainian State Center for International Education” (2020). Kyiv, p. 48
5. Foksha O. M. (2019). “Pedagogical conditions of formation of facilitation competence of future teachers of humanitarian specialties in professional training” [Text] : author’s ref. dis. cand. ped. Science : 13.00.04. State lock “South Ukraine. nat. ped. Univ. K. D. Ushinsky”. Odesa, p. 21
6. Epikhina, M. A. (2021). “The essence of the phenomenon of facilitation in the context of the implementation of the ideas of partnership pedagogy in primary school”, Bulletin of Taras Shevchenko National University of Luhansk. Pedagogical Sciences, no. 1 (339), part 2, pp. available at : 130–139. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2021-1(339)-2-130-139
7. Gren, L. M. (2010). “Pedagogical conditions of formation in students of higher technical educational institutions of orientation to successful professional activity”, author’s dissertation… candidate of pedagogical sciences : 13.00.04. Kharkiv, p. 24 (in Ukranian)
8. Hura, T. V. (2014). “Pedagogical facilitation is a mechanism for developing students’ leadership potential in a technical university”, Theory and practice of social systems management : philosophy, psychology, pedagogy, sociology. pp. 32–44. (in Ukranian)
9. “International scientific innovations in human life”, Proceedings of the 11th International scientific and practical conference. Manchester. United Kingdom : Cognum Publishing House. (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/xi-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-international-scientific-innovations-in-human-life-11-13-maya-2022-goda-manchester-velikobritaniya-arhiv/
10. “Innovations and prospects of world science”, Proceedings of the 10th International scientific and practical conference. Vancouver, Canada : Perfect Publishing (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/x-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-innovations-and-prospects-of-world-science-25-27-maya-2022-goda-vankuver-kanada-arhiv/.]
11. “Modern science : innovations and prospects”, Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. Stockholm, Sweden : SSPG Publish (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-science-innovations-and-prospects-1-3-maya-2022-goda-stokgolm-shvetsiya-arhiv/
12. “Modern research in world science”, Proceedings of the 2nd International scientific and practical conference. Lviv, Ukraine : SPC “Sci-conf.com.ua”. (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-research-in-world-science-15-17-maya-2022-goda-lvov-ukraina-arhiv/
13. “Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects”, Proceedings of the 12th International scientific and practical conference. Berlin, Germany : MDPC Publishing. (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/xii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovations-and-development-prospects-22-24-maya-2022-goda-berlin-germaniya-arhiv/
14. “Modern science : innovations and prospects”, Proceedings of the 9th International scientific and practical conference. Stockholm, Sweden : SSPG Publish. (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/ix-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-science-innovations-and-prospects-29-31-maya-2022-goda-stokgolm-shvetsiya-arhiv/
15. Law of Ukraine dated 05.09.2017 no. 2145 VIII (2017) “On education”, Government Courier dated 04.10.2017. no. 186
16. Patton, M., Parker, K., and Neutzling, M. (2012). “Tennis Shoes Required : The Role of the Facilitator in Professional Development”, Research Quarterly for Exercise and Sport. no. 83(4):5, pp. 22–32
17. Pupar J.-F. (2019). “Become a facilitator”. p. 200
18. Saidjalalova, S. (2020). “Innovative education: facilitation as an effective method of educational process organization”, Bulletin of Science and Practice, no. 6 (5), pp. 483–490
19. Keiner Sam (2013). “Facilitator’s Guide”, How to lead a group to a joint decision. p. 328
20. “Science, innovations and education: problems and prospects”, Proceedings of the 10th International scientific and practical conference. Tokyo, Japan : CPN Publishing Group. (2022). available at : https://sci-conf.com.ua/x-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-science-innovations-and-education-problems-and-prospects-4-6-maya-2022-goda-tokio-yaponiya-arhiv/
21. Soldatenko, V. M. (2012). “Formation of professional interest in students of technical universities”, Problems and prospects of formation of the national humanitarian and technical elite. pp. 45–50. available at : http://www.kpi.kharkov.ua/archive/ D0% 97.pdf
22. Sorochan, T. M. (2005). “Development of professionalism of administrative activity of heads of general educational institutions in the system of postgraduate pedagogical education” [Text] : dis. dr. ped. Science : 13.00.04. Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko. Luhansk, p. 478
23. Trukhan, H. V. (2019). “Facilitative mind of a happy teacher: essence, structure, place in the system of pedagogical facilitation”, Theory and methods of teaching and education. pp. 149–158. available at : http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1984 [in Ukrainian]
24. Wilkinson Michael (2019). “Secrets of Facilitation”, SMART-Guide to working with groups, p. 514
25. Zhelanova, V. V. (2021). “Facilitative competence of a future teacher : essence and structure”, Theory and methods of vocational education. issue 31. Vol. 1, pp. 85–90
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Лариса Грень, Андрій Черкашин, Сергій Карлюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: