ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНОГО ТРЕНІНГУ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Ніна Підбуцька Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0001-5319-1996
  • Євгеній Мартиненко Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-8673-267X

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.3.03

Ключові слова:

лідер, лідерська компетентність, психолого-педагогічний тренінг, майбутні психологи

Анотація

Анотація: в статті з’ясовано, що формування лідерської компетентності у майбутніх психологів є надзвичайно запитаним. Спираючись на дослідження науковців, було розглянуто сутність понять “лідер”, “лідерська компетентність”. В дослідженні зазначено, що ефективне формування лідерської компетентності відбувається шляхом  набуття індивідуумом успішного лідерського досвіду в моделюючих тренінгових ситуаціях. Для перевірки ефективності психолого-педагогічного тренінгу, спрямованого на формування лідерської компетентності майбутніх психологів нами було організовано педагогічний експеримент, констатувальний етап якого проходив осіннього семестру 2021/2022 навчального року НТУ “ХПІ”.

Посилання

Romanovskyi, O. H. (2017), “The-ory and practice of leader formation”, a text-book, Nats. tekhn. un-t “Kharkiv. politekhn. in-t”, Kharkiv: Drukarnia Madryd, p. 100

McClelland, D. C. (1973), “Testing for competence rather than for “Intelli-gence””, American Psychologist, no. 28 (1). pp. 1 – 14

Elliot, A. J., Dweck, C. S. (2005), “Handbook of competence and motivation”, New York, р. 324

Parkinson, M. (1999), “Using psy-chology in business: a practical guide for managers”, Amsterdam, р. 145

Kaila, H. I. (2006), “Industrial and organizational psychology”, Dehli, р. 267

MacGregor, M. G. (2013), “Build¬ing everyday leadership in all kids: an ele¬mentary curriculum to promote attitudes and actions for respect and success”, Minneapolis, р. 322

Bekh, I. D. (2008), “Education of personality”, Pidruchnyk, K.: Lybid, p. 848

Pidbutska, N. V. (2015), “Theoreti-cal foundations of studying the phenomenon of leadership in older adolescence”, Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociol¬ogy, no. 4, pp. 26 – 35

Gorbushina, O. (2007), “Psychologi¬cal training. The secrets of be-havior”, SPb.: Piter, p. 176

Ilin, E. P. (2002), “Motivation and motives”, SPb.: Piter, p. 512

Rudestam, K. (2003),“Group psy-chotherapy. Psychocorrectional groups: the-ory and practice”, M.: Prohres, p. 368

Blauberg, I. V. (1978), “The philo¬sophical principle of systematics and the sys¬tematic approach”, Questions of philosophy, pp. 39 – 53

Romanovskyi, O., Pidbutska, N., Knysh, A., Vorobieva, E. (2022) “Leadership detection across social media hashtags. pro-ceedings of the 6th international conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2022)”, vol. I, pp. 632 – 641

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-11

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ