СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНОГО АСПЕКТУ ТУРИЗМУ ТА РЕЛІГІЙНОГО ПАЛОМНИЦТВА ЯК СОЦІАЛЬНИХ ПОТРЕБ ІНДИВІДА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.3.04

Ключові слова:

сфера туризму, соціологічний підхід, соціально-культурний аспект туризму, релігійне паломництво, комунікативне середовище паломництва, якість життя

Анотація

Анотація: досліджуються соціальні та культурні чинники розвитку сучасного туризму. Особливу увагу приділено питанням потреби індивіда в туристичних послугах, визначено соціальний характер потреби туриста, проаналізовано особливості задоволення потреб у туристичних послугах. Рогзглядається туризм, як явище складне та багатопрофільне, при розвинених формах він, надає сильний вплив як на саму людину, так і на багато сфер його життя – організацію праці та відпочинку, економічний та соціальний розвиток, перетворює середовище в регіоні, в якому розвивається. Туризм розглядається як предмет наукового вивчення, зі своїм понятійним апаратом, функціями та сферою впливу. У статті розглядається специфіка релігійного паломництва як соціокультурного феномену, соціальної та індивідуальної духовної практики, особливого комунікативного середовища. Специфічні особливості релігійного паломництва у названих контекстах визначають методологію його соціологічного дослідження.

Посилання

“Tourism activity and its social functions in human life”, available at: http://www.kazatur.narod.ni/mut/7.HTML

MacCannell, D. (1988), “The tourist: a new theory of leisure class”, New York

Rojek, C., Urry, J. (1997), “Touring cultures: transformations of travel and theory”, Routledge, London

Bielkin, M. (2017), “Why and what for? Traveler and tourist in historical perspective”, Intellectual Forum, no. 1

Bihus, M. M., Hal'kiv, L. I., Dobushovs'kyj, P. A. (2020), “Tourism business under the influence of modern changes caused by world challenges”, Scientific view: economics and management, no. 3, pp. 7 – 12, available at: DOI: https://doi.Org/10.32836/2521-666Kh/2020-69

Petrovych, J. M., Bondarenko, Yu. H., Prosovych, O. P. (2019), “Institutional environment as an important prerequisite for the development of recreational and tourist sphere”, Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”, Series “Problems of Economics and Management”, t. 6, no. 3, pp. 3 – 15, available at: DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.03.003

Prokopyshyn-Rashkevych, L. M., Shadurs'ka, B. O., Petrovych, J. M. (2020), “Tourism industry in Ukraine: perspective directions and challenges of the present”, Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”, Series “Problems of Economics and Management”, t. 4, no 1, pp. 72 – 82, available at: DOI: https://doi.org/10.23939/semi2020.01.072

Collins-Kreiner, Noga (2010), “Geographers and pilgrimages: changing concepts in pilgrimage tourism research”, Economische en Sociale Geografie, vol. 101, no. 4, pp. 437 – 448

Di Giovine M. A. (2011), “Pilgrimage: communitas and contestation, unity and difference – An introduction”, Tourism, no. 59 (3), pp. 247 – 269

“Tourism. World market. 2022/01/20”, available at: https://www.tadviser./index.php)

KNOEMA. “World data atlas”, available at:https://business.knoema.com/about-team/

UNWTO. Call for Action for Tourism's COVID 19 Mitigation and Recovery, published 1 April 2020, available at: https://www.unwto.org/news/unwto-launches-a-call-for-action-for-tourisms-covid-19-mitigation-and-recovery

Furubotn, Ye.H., Rikhter, R.(2005), “ Institutions and Economic Theory: Advances in New Institutional Economic Theory”, Per . z anhl, za red. V. S. Kat'kalo, N. P. Drozdovyj, K: Vydavnytstvo derzh. un-tu, p.702

Kopets', H. R., Kulyniak, I. Ya. (2020), “Modern directions of development of enterprises in the sphere of tourism in Ukraine”, Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”, Series “Problems of Economics and Management”, vyp. 4, no 2, pp. 37 – 48, available at: DOI: https://doi.org/ 10.23939/semi 2020.02.037

USAID. “Tourist barometer of Ukraine 2020”, available at: https://www. ntoukraine.org/nsts_ analitics_.html

Mastercard Global Destination Cities Index 2021, available at: https://newsroom. mastercard.com/digital-press-kits/mastercard-global-destination-cities-index.

European Cities Marketing Benchmarking Report 2021, available at: https://www.europeancitiesmarketing.com/ european-cities-marketing-benchmarking-report-confrms-the-resilience-of-european-cities

Hafyiatullyna, K. R., Poderhyna, E. E. (2016), “Pilgrimage in the context of religious behavior”, Vestnyk VEHU, no.6 (86), pp.138 – 145

Vatoropyn, A. S., Kostyna, N. B., Poderhyna E. E. (2017), “Transformation of the pilgrimage phenomenon in modern society”, Discussion, no.7 (81), p. 59

“Saudi Arabia received 1 million tourists. UNN Information Agency Ukrainian National News 05.07.2022”, available at: https://www. uun.com.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-11

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ