РОЗВИТОК ІНТЕЛІГЕНТНОСТІ ЛІДЕРА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.3.09Ключові слова:
лідер, інтелігентність, рівень культури, інтелігентність соціуму, духовний світ населення, система освіти, виховання, особистісний розвиток, соціалізаціяАнотація
Анотація: розглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності.
Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.
Посилання
Herchanivska, P. E. (2005), “Cul-ture of management”, a textbook, K.: IVTs V-vo “Politekhnika”, p. 152
Kipenskyi, A. V., Ponomarov, O. S. (2021), “Development of intelligence of future specialists as a task of pedagogy of the XXI century”, Pedagogy of the XXI century: current state and development trends: collec¬tive monograph in 2 parts, Lviv-Torun: “Liha-Pres”, ch. 1, pp. 195 – 224
Knysh, A. Ye. (2016), “Emotional intelligence of a leader in business”, a text-book, K.: DP “NVTs” “Priorytety”, p. 40
Kotter Dzh. P. (2005). “Matsu-shita: Lessons from a prominent twentieth-century entrepreneur”, English translation, M.: Alpina Biznes Buks, 2-e izd. p. 256
Kremen, V. H. (2008), “Educa-tional activity and intelligence: problems of formation of national intelligentsia”, Theory and practice of social systems management, no. 2, pp. 3 – 11
Romanovskyi, O. H., Hura, T. V., Knysh, A. Ye., Bondarenko, V. V. (2017), “Theory and practice of leader formation”, a textbook, Kh.: NTU “KhPI”, p. 100
Serhieieva, L. M., Kondratieva, V. P., Khromei, M. Ya (2015), “Leadership”, a textbook, Ivano-Frankivsk: “Lileia-NV”, p. 296
Tatenko, V. O. (2004), “Leader XXI. Leader XXI: Social psychological studies”, K.: Korporatsiia, p. 198
Chaika, H. L. (2005), “Culture of business communication of the manager”, a textbook, K.: Znannia, p. 442
Adle,r N. (2006), “The Arts & Leadership. Now that we can do anything, what will do?”, Academy of Management Learning and Education, 5 (4), pp. 486 – 499
Antonakis, J., Simonton, D. K., Wai, J. (2019), “Intelligence and Leadership. Leader Thinking Skills”, pp. 14 – 45
Bar-On, R. (2010), “Emotional in-telligence: An integral part of positive psychology”, South African Journal of Psy-chology, 40(1), pp. 54 – 62
Brackett, M. A., Rivers, S. E., Salovey, P. (2011), Emotional intelligence: Implications for personal, social, academic, and workplace success. Social and Personal-ity Psychology Compass, 5(1), pp. 88 – 103
Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R. (2008), “Emotional intelligence: New ability or eclectic traits?”, American Psy-chologist, 63(6), pp. 503 – 517
McKee, A., Boyatzis, R. E., John-ston, F. (2008), “Becoming a resonant leader: develop your emotional intelligence. Renew your relationships, Sustain your ef-fectiveness”, Harvard Business School Press, p. 224
Sucher, S. J. (2007), “The moral Leadership: Challenges, tools & sights”, p. 264
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Андрій Кіпенський, Олександр Пономарьов, Тетяна Гура
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: