РЕСУРСИ РЕЗІЛЬЄНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ ВОЛОНТЕРСЬКОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Ніна Підбуцька Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0001-5319-1996
  • Анастасія Книш Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0003-0211-2535
  • Жанна Богдан Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0003-1560-9516

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.4.02

Ключові слова:

майбутні психологи, резільєнтність, копінг-стратегі, ресурси психіки, волонтерство, перша психологічна допомога

Анотація

Анотація: стаття присвячена дослідженню ресурсів резільєнтності майбутніх психологів, що займаються волонтерською діяльністю в сфері надання психологічної допомоги постраждалим від військової агресії. Дослідження сфокусоване на вивченні рівня резільєнтності та копінг механізмів, які забезпечують здатність майбутніх психологів до адаптації в умовах постійного емоційного стресу. В дослідженні взяли участь 50 майбутніх психологів у віці 18-22 роки як респонденти, що були поділені на дві групи залежно від наявності чи відсутності волонтерського досвіду під час воєнного стану. Було виявлено, що майбутні психологи, які займаються волонтерською діяльністю в основному спираються на когнітивні та поведінкові копінги і недостатньо використовують емоційні, що може вказувати на їхню неготовність працювати з власними емоціями.

Посилання

Bilichenko, N., Shevchenko, Y., Baidak, S. (2022), “Some hygienic aspects of volunteers' work during martial law in Ukraine”, Proceedings of the V Scientific and Practical Conference with international participation in honor of the memory of M.G. Gurevich (1891-1937), founder and head of the first in Ukraine Department of Social Hygiene at Kharkiv Medical Institute, p.140

Kuznetsov, M., Diab, N., Pidbutska, N. (2022), “Value of own life in students: Structure, factors, features of experience”, Monograph”, p. 304

Lazos, G. (2017), “Features of emotional states of volunteers - psychologists / psychotherapists in relationships with victims”, Features of the relationship “psychotherapist – client” in the modern socio-cultural environment: monograph. Edited by Z. G. Kisarchuk. K.: Slovo Publishing House, p. 154 – 176

Lazos, G. (2018), “Resilience: conceptualization of concepts, review of modern research”, Actual problems of psychology, 3, p. 26 – 64

Senyk, A. (2022), “Preparation of future social workers for mobility in providing social and psychological support to the population in war conditions”, pp. 337 – 339

Titarenko, T., Larina, T. (2009) “Resilience of the individual: social necessity and security”, p. 76

Masten, A. S., Nelson, K. M., Stallworthy, I. C. (2021), “Resilience in development and psychopathology: Multisystem perspectives”, Annual Review of Clinical Psychology, 17, pp. 521 – 549

Kotera, Y., Green, P., Sheffield, D. (2022), “Positive psychology for mental wellbeing of UK therapeutic students: relationships with engagement, motivation, resilience and self-compassion”, International Journal of Mental Health and Addiction, 20(3), pp.1611 – 1626

Walker, B. (2020), “Resilience: what it is and is not”, Ecology and Society, 25(2), р. 11

Werner, E., Smith, R. (1992), “Overcoming the odds: high risk children from birth to adulthood”, Ithaca, New York: Cornell University Press, р. 304

“National program of mental health and psychosocial support”, available at: https://www.kmu.gov.ua/news/ofis-pershoyi-ledi-moz-ta-partneri-zapuskayut-nacionalnu-programu-psihichnogo-zdorovya-ta-psihosocialnoyi-pidtrimki

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-09

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ