СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК ВЕКТОРА ЇХНЬОЇ ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.1.02Ключові слова:
підвищення кваліфікації, професіоналізація, професійний розвиток, тренінгова група, фасилітація дослідницько-навчального процесу, професійна ідентичність, шкільний проектАнотація
Анотація: стаття присвячена аналізу сучасних тенденцій професіоналізації педагогічного персоналу у галузі підвищення кваліфікації. Визначено необхідність внесення змін у неперервну педагогічну освіту. Приділено увагу фасилітації дослідницько-навчального процесу. Розглянуто питання формування професійної ідентичності викладачів. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення системи підвищення кваліфікації вчителів за умови підтримки шкільних проєктів та інноваційних процесів у навчальних закладах.
Посилання
Bazeljuk,V. (2017), “Challenges and prospects of adult education in Ukraine”, 8,available at: https://lib.iitta.gov.ua/711097/1/Bazeliuk.pdf
Borova, T. (2017), “Features of professional development management of teachers of higher educational institutions”, Professional development of specialists in the system of adult education: history, theory, technologies, K.: CIPPO, p. 314
Boronova, Gh., Prusova, N. (2010), “Psychology of labor”, Lecture notes, available at: https://cutt.ly/yYjQsXo -19#Text
Ghuljajeva, M. (2021), “Professional training of andragogues in German universities”, Dys. kand. ped. nauk, Kyjiv, p. 51
“Law of Ukraine “”On Education”” (2017), available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145 -19#Text
Karliuk, S., Hren', L., Cherkashyn, A. (2022), “Fasylitatsijna kompetentnist' pedahoha u navchanni inozemnykh studentiv”. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy, Kharkiv: NTU “KhPI”, no. 2
Luk'janova, L. (2018), “ Analysis of the educational needs of modern teachers in the context of professional and personal development”, Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and Psychology, 2(8), p. 25, available at: https://lib.iitta.gov.ua/718421/1/7.pdf
“National report on the state and prospects of education development in Ukraine: monograph” (2021), National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; [editors: V. Kremen (chairman), V. Lugovyi (deputy chairman), O. Topuzov (deputy chairman)]; edited by V. Kremen, Kyiv: CONVI PRINT, p. 384,available at: https://lib.iitta.gov.ua/726223/1/nac%20dopovid%202021%20color%201%20%281%29.pdf
Sorochan, T. (2017), “Modes of professionalization of andragogues in the context of the learning society”, Professional development of specialists in the system of adult education: history, theory, technologies, K.: CIPPO, p. 11
Skrypnyk, M. (2013), “Research of problems of professionalism of scientific and pedagogical workers in andragogy”, Scientific notes of Kyiv University of Tourism, Economics and Law. Series: philosophical sciences, 15, pp. 165 – 177
Carola Holmberg-Laurency (2019), “La réflexivité, un élément-clé de la professionnalisation”, Spécificités, no.14(3):125, DOI:10.3917/spec.014.0125, available at: https://www.researchgate.net/publication/335021058_La_reflexivite_un_element-cle_de_la_professionnalisation_infirmiere
Fabienne Berton (2005), “Le système français de formation professionnelle continue, le paradoxe de l’initiative individuelle”,DOI:10.3917/dbu.guyot.2005.01.0065,available at: https://www.researchgate.net/publication/277018047_Le_systeme_francais_de_formation_professionnelle_continue_le_paradoxe_de_l%27initiative_individuelle
“Guide des bonnes pratiques du formateur interne occasionnel”, Réseau de formation 2013, available at: https://guideli.ucanss.fr/res/ADFO_Guide_des_bonnes_pratiques.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Viktoriia Grashchenkova, Tetiana Chudovska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: