СТАН СФОРМОВАНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНИХ КОМПОНЕНТІВ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.06Ключові слова:
здобувачі, зовнішньоекономічна діяльність, комунікативна компетентність, розвитокАнотація
В статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар’єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика ―Емоційні бар’єри в міжособистісному спілкуванні‖, методика діагностики рівня рефлективності, тест―Смисложиттєвих орієнтацій‖. Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8 % респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64 %), низький рівень – у 28 % респондентів.
Посилання
Havrylyak, L. (2019), ―Communi- cative competence as a component of the professional training of a modern specialist‖, ΛΌГОΣ. Art of scientific thought, (3), pp. 70 – 73
Gladkikh, G., Sharov, S. (2019),―Directions of formation of students' com- municative competence‖, Innovative peda- gogy, is.11, vol. 1, pp. 70 – 74
Knysh A. (2015), ―The concept of readiness for professional activity in the works of domestic and foreign scientists‖, Theory and practice of social systems man- agement, (2), pp. 37 – 45
Pidbutska, N. (2013), ―Analysis of modern approaches to the definition of the scientific category ―personality professional- ism‖‖, Collection of science works of the National Acad. Govt. border service of Ukraine, Series: Pedagogical and psycho- logical sciences, Khmelnytskyi: Publishing House of NADPSU, no. 1(66), pp. 503 – 514
Romanovsky, O., Gura, T., Knysh,A. (2016), ―Emotional intelligence as a dominant factor in the success of a charis- matic business leader‖, Theoretical and sci- entific-methodical magazine ―Higher Educa- tion of Ukraine‖, (4), pp. 47 – 50
Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2022–2032, available at:https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/04/15/VO.plan.2022=2032/Stratehiya.rozv.VO-23.02.22.pdf (Date of application: May 12, 2023)
Tryzna, K., Shara, S. (2015), ―For- mation of professional and communicative competence of future medical professionals‖, Editorial Board, pp. 205 – 207
Byram, M. (2020), ―Teaching and assessing intercultural communicative com- petence: Revisited‖, Multilingual matters, р.192
Koponen, J., Julkunen, S., Asai, A. (2019), ―Sales communication competence in international B2B solution selling‖, Industrial Marketing Management, 82, pp. 238 – 252
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 ВЛАДИСЛАВ ЗАІЧЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: