СТАН СФОРМОВАНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНИХ КОМПОНЕНТІВ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Владислав Заіченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.06

Ключові слова:

здобувачі, зовнішньоекономічна діяльність, комунікативна компетентність, розвиток

Анотація

В статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар’єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика ―Емоційні бар’єри в міжособистісному спілкуванні‖,  методика  діагностики  рівня  рефлективності,  тест―Смисложиттєвих орієнтацій‖. Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8 % респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64 %), низький рівень – у 28 % респондентів.

Біографія автора

Владислав Заіченко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Аспірант, Національний технічний університет

Посилання

Havrylyak, L. (2019), ―Communi- cative competence as a component of the professional training of a modern specialist‖, ΛΌГОΣ. Art of scientific thought, (3), pp. 70 – 73

Gladkikh, G., Sharov, S. (2019),―Directions of formation of students' com- municative competence‖, Innovative peda- gogy, is.11, vol. 1, pp. 70 – 74

Knysh A. (2015), ―The concept of readiness for professional activity in the works of domestic and foreign scientists‖, Theory and practice of social systems man- agement, (2), pp. 37 – 45

Pidbutska, N. (2013), ―Analysis of modern approaches to the definition of the scientific category ―personality professional- ism‖‖, Collection of science works of the National Acad. Govt. border service of Ukraine, Series: Pedagogical and psycho- logical sciences, Khmelnytskyi: Publishing House of NADPSU, no. 1(66), pp. 503 – 514

Romanovsky, O., Gura, T., Knysh,A. (2016), ―Emotional intelligence as a dominant factor in the success of a charis- matic business leader‖, Theoretical and sci- entific-methodical magazine ―Higher Educa- tion of Ukraine‖, (4), pp. 47 – 50

Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2022–2032, available at:https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/04/15/VO.plan.2022=2032/Stratehiya.rozv.VO-23.02.22.pdf (Date of application: May 12, 2023)

Tryzna, K., Shara, S. (2015), ―For- mation of professional and communicative competence of future medical professionals‖, Editorial Board, pp. 205 – 207

Byram, M. (2020), ―Teaching and assessing intercultural communicative com- petence: Revisited‖, Multilingual matters, р.192

Koponen, J., Julkunen, S., Asai, A. (2019), ―Sales communication competence in international B2B solution selling‖, Industrial Marketing Management, 82, pp. 238 – 252

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-10

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ