ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Larysa Gren Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4466-6018
  • Іван Кірсанов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.4.02

Ключові слова:

емоційний інтелект, спеціаліст соціальної сфери, професійна підготовка, управлінська культура, вища освіта, методи навчання

Анотація

Анотація: у статті наголошується на важливості ролі освіти як однієї з головних складових підтримки перехідного періоду України на шляху до ЄС і НАТО; доведено, що формування нової філософії вищої освіти безпосередньо пов’язано з емоційним інтелектом, який має велике значення у підготовці майбутніх фахівців соціальної сфери у закладах вищої освіти. Визначено, що стан і розвиток сучасної української економіки залежить від якості підготовки кадрів, яку здійснюють університети. З’ясовано, що гальмом у створенні емоційно-етичної складової інфраструктури в Україні є відсутність управлінської культури, недостатній рівень морально-етичної підготовки спеціалістів соціальної сфери та кваліфікованих спеціалістів у сфері професійної етики. Обґрунтовано думку, що широке застосування активних методів навчання з аналізом реальних і навчальних бізнес-ситуацій та регулярна професійна практика майбутніх спеціалістів соціальної сфери на підприємствах, фірмах, у державних органах влади та місцевого самоврядування забезпечить ефективність підготовки фахівців соціальної сфери, сприятиме формуванню та розвитку етичних норм та емоційного інтелекту.

Біографії авторів

Larysa Gren, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор наук з державного управління, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Іван Кірсанов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Аспірант

Посилання

Collard, Yu. (1939), “The birth of Ukrainian nationalism among Kharkiv students”, From the past. Warsaw. 1939

Ignatovitchю, A. (2016), “Humanization of the learning process in higher educational institutions”, Social Behavior Research and Practice - Open Journal. no. 1(2). Doi: 10.17140/SBRPOJ-1-e002.

Kolodiziev, O., Krupka, I., Kovalenko, V., Kolodizieva, T., Yatsenko, V., Shcherbak, V. (2022), “Social Responsibility of Higher Education under Martial Law”, Economic Studies. no. 32(1), pp. 143 – 163

Yanitskyi, P., Fursa, M. (2003), “Factors of business social responsibility formation “, Business world as business: quality and social responsibility. Kyiv, p. 350

Zyazyun, I. (2000), “Pedagogy of the good: ideals and realities”, Scientific and methodological manual. К.: MAUP, p. 312

Asderaki, F. (2019), “Researching the European Higher Education Area external effectiveness: regime complexity and interplay”, European Journal of Higher Education. no. 9(1), pp. 40 – 57. URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/21568235. 2018.1562951

Islam, M., Wu, D., Usman, M., Nazir, M. “The impact of ceo’s personal characteristics on corporate social responsibility: evidence from Bangladesh”, Independent journal of management and production. no. 12(1), pp. 32-53. URL: https://www.researchgate.net/publication/348940386

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-25

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ