ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.1.05Ключові слова:
педагогічний експеримент, педагогічні умови, лідерські якості, майбутні педагоги вищої школиАнотація
У статті охарактеризовано етапи та особливості організації педагогічного експерименту. Визначено критерії, показники, діагностичні методики оцінки рівня сформованості лідерських якостей у майбутніх педагогів вищої школи. Експериментально підтверджено ефективність розроблених педагогічних умов формування лідерських якостей майбутніх педагогів вищої школи: динаміка змін у рівнях розвитку лідерських якостей у студентів експериментальної групи виявилась більш суттєвою, ніж у студентів контрольної.
Посилання
Bida, O., Oros, I., Chychuk, A., Honcharuk, V. (2021), “Components of future teachers' entrepreneurial competence”, Acta paedagogika volynienses, no. 4, pp. 28 – 33
Grineva, V. (2011), “Professional Competence of a Higher Education Institution Teacher as a Result of the Formation of His/her Pedagogical Culture”, Bulletin of the Dnipro University of Economics and Law named after A. Nobel. Series: Pedagogy and Psychology, no. 1 (1), pp. 14 – 22
Zyazyun, I. (2000), “Pedagogy of the good: ideals and realities”, Kyiv: IAPM, p. 312
Cruickshank, D., Haefele, D. (2001), “Good teachers, plural”, Educational Leadership, no. 58 (5), pp. 26 – 30.
Feldman, K., (1976), “The Superior College Teacher from the Student's View”, Research in Higher Education, no. 5, (3), pp. 243 – 288
Walker, R. (2008), “Twelve Characteristics of an Effective Teacher: A Longitudinal, Qualitative, Quasi-Research Study of In-Service and Pre-Service Teachers' Opinions”, Educational Horizons, no. 87 (1)., pp. 61 – 68
Nestulia, O., Nestulia, S., Kononets, N. (2021), “Didactics of leadership. Modern views on the formation of leadership competence of higher education students”, Monograph, Poltava: PUET, p. 591
Palamarchuk, O. (2015), “The leading role of teachers in the development of higher education”, International Scientific Journal of Universities and Leadership, no. 1, pp. 37 – 41
Radu, S., Romanovskiy, O., I, N., Ponomaryov, O., et al. (2020), “Leadership and education, science and business management efficiency”, Monograph, Bucharest: Editura AGIR, p. 200
Romanovskyi, O., Ihnatiuk, O., Reznik, S., Solodovnyk, T. (2023), “A teacher through the eyes of students: perception of professional orientation, professional image, organisation of partnership, information competence, professional competence and teaching leadership”, Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociology, no. 1. pp. 3 – 23
Solodovnyk, T., Sereda, N., Bohdan, J., Reznik, S. (2022), “Psychological Support for the Development of Teaching Leadership in Higher Education Students of the Specialisation “Higher Education Pedagogy”, Leaders of the XXI century. A look into the future, pp. 90 – 93
Krashchenko, Yu. (2012), “Developing Leadership Qualities of Future Teachers in the System of Student Self-Government”, Thesis for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.07., Poltava, p. 20
Marakhovska, N. (2009), Pedagogical Conditions of Formation of Future Teachers' Leadership Qualities in the Process of Teaching Humanities Disciplines, Thesis for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04., Kharkiv, p. 20
Semenii, N. (2022), Leadership qualities of future primary school teachers: a theoretical and practical discourse, Universities and leadership, no. 14, pp. 81 – 91, available at: https://ul-journal.org/index.php/journal/issue/view/14
Zhushma, T. (2024), Pedagogical Conditions of Formation of Leadership Qualities in Future Higher Education Teachers, Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences, is. 6, pp. 93 – 99
Zhushma, T (2021), The structure of leadership qualities of a future higher education teacher, Bulletin of Bohdan Khmelnytsky Cherkasy National University. Series: “Pedagogical Sciences”, no. 4, pp. 24 – 29
Kokun, O., Pishko, I., Lozinska, N., Kopanitsa, O., Gerasymenko, M., Tkachenko, V. (2012), “Collection of methods for diagnosing leadership qualities of cadets, NCOs and officers”, K.: RDC GS AFU, p. 433
Kuzikova, S., Kuzikov, B. (2010), “Designing a methodology for researching personality self-development”, Bulletin of NTUU “KPI”. Philosophy. Psychology. Pedagogy: a collection of scientific papers, no. 2 (29), pp. 106 – 112
Psychologist for work (2012), Diagnostic techniques: a collection, Uzhhorod: ed. O. Harkusha, p. 516
Kokun, O., Pishko, I., Lozinska, N., Kopanitsa, O., Malkhazov, O. (2011), A collection of methods for diagnosing the psychological readiness of contract servicemen for activities in peacekeeping units, Methodological manual, K.: RDC GS AFU, p. 281
Kulida, O. (2021), Pedagogical reflection as a way of modelling the personal self-determination of the future bachelor of law, Doctor of Philosophy: 011 “Educational pedagogical sciences”, Melitopol, p. 219
Evdokimova, O., Kobylko, N. (2023), “Psychodiagnostic materials. To help the police psychologist”, Methods. of the study. 1, Kharkiv: Fact, p. 136
Karmanenko, V. (2019), “Pedagogical conditions for the formation of leadership qualities in students of economic universities”, Thesis for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.07., Uman, p. 274
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Тетяна Жушма
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: