ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.1.10Ключові слова:
критичне мислення, інтерактивні методи, інформаційна технологія, мистецтво, учні, система педагогічних вправАнотація
Визначено актуальність розвитку критичного мислення у сучасних учнів. Розглянуто визначення “критичного мислення” відомих дослідників, визначено мету та завдання, інструменти розвитку, умови для створення середовища розвитку критичного мислення. Обґрунтовано практичні прийоми розвитку критичного мислення, які використовуються на уроках музичної грамоти та практичного музикування. Досліджено питання формування критичного мислення учнів закладів загальної середньої освіти інтерактивними методами (ігрові, інтелектуальні, художньої асоціації, театралізації, практично-мистецькі, суспільно-значущої діяльності, інформаційні, активізації самостійної роботи, рефлексії) та за участю інформаційної технології.
Посилання
State Standard of Basic and Complete General Secondary Education, Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine on 23 November 2011
“The Time of Art Education” (2017), Collection of articles of the VII All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, p. 2, Kharkiv
Archipova, E., Kovalevska, O. (2012), “Critical Thinking as a Necessary Component of Human Intellectual Activity in the Modern Information Society”, Humanitarian journal, no. 2, pp. 34 – 38
Vukina, N., Dementievska, N., Sushchenko, I. (2007), “Critical thinking: how to teach it / Н. В. Вукіна”, Scientific and methodological manual, ed. by. Pometun O., Kharkiv, p. 190
Kant, I. (2007), “Critique of pure reason”, translated from the German by Losky N., Exmo, p. 736
Crawford, A., Saul, W., Matthews, S., McInster, D (2006), “Technologies for developing students' critical thinking”, Scientific and methodological manual for teachers of secondary schools, ed. by Pometun O., Кyiv: “Pleiades”, p. 220
Kutsinko, O. (2012), “A professional handbook for teachers of literature / О. Куцінко”, Kharkiv: “Osnova”, p. 381
Makarenko, V., Tumantsova, O. (2008), “How to master the technology of critical thinking”, Manual, Kharkiv: “Osnova”
Pometun, O., Sushchenko, I. (2016), “Teaching critical thinking”, A guide for teachers, Dnipro: Lyra, p. 144
Pometun, O., Pylypchatina, L., Sushchenko, I., Baranova, I. (2010), “Fundamentals of critical thinking”, is a textbook for high school students, Ternopil: Educational book – Bogdan, p. 216
Pometun O., Sushchenko I. (2017), “A guide to developing critical thinking in primary school students”, Methodological guide for teachers, Kyiv, p. 96
“Implementation of the competence approach in the educational space of the region” (2016), Conference proceedings, ed. by. Pastovensky O., Zhytomyr: “Polissya”, p. 175
Tiahlo, O. (2006), “Critical thinking is an educational innovation of the era of democratically oriented transformation of society”, Bulletin of school exchange programmes, no. 28, pp. 7 – 10
Tiahlo, O. (2006), Afterword to the articles by Matthew Lipman and Mark Weinstein”, Bulletin of school exchange programmes, no. 27, pp. 26 – 27
Collection of articles of the VII All-Ukrainian scientific and practical conference (2019), ed. by Fomin V. et al., Kharkiv National Pedagogical University named after G. Skovoroda, p. 2, pp. 184 – 188
Haydamaka, O., Komarovska, O. [et al.] (2016), “Art education”, The New Ukrainian School: Fundamentals of the education standard, ed. by Tovkach M., Lviv, pp. 58 – 62
Korinko, L. (2010), “The role of critical thinking in the development of students' competences”, Kharkiv: “Osnova”, p. 95
Lapina, A (2021), “Development of critical thinking in solfege lessons” – [electronic resource], Methodological report, available at: https://naurok.com.ua/metodich-na-dopovid-rozvitok-kritichnogo-mislennya-na-urokah-solfedzhio-212432.html
Archipova, E., Kovalenko, O. (2012), “Critical Thinking as a Necessary Component of Human Intellectual Activity in the Modern Information Society”, A humanitarian journal, no. 2, pp. 34 – 38
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Інесса Глінченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: