СИСТЕМА МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА БІБЛІОТЕЧНОГО ТА АРХІВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.2.04Ключові слова:
моніторинг якості освіти, інформаційні технології, менеджмент бібліотечної та архівної діяльності документи, електронні ресурси, педагогічна кваліметріяАнотація
У статті розглянуто ієрархічну структуру освітньої системи як складову бібліотечного та архівного менеджменту. Визначено, що система управління структурно поділяється на три узагальнені рівні: збір інформації та стабілізація параметрів, координація локальних підсистем першого рівня, оптимізація роботи системи управління. Проведено дослідження системи моніторингу якості освітніх послуг спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”. Експериментально доведено адекватність методу моніторингу якості. Обʼєктом апробації обрано процедуру оцінювання якості освітнього процесу. Статистичним масивом для перевірки адекватності було взято результати підсумкового контролю субʼєктів навчання з екзаменаційних відомостей за окремими параметрами навчального процесу.
Посилання
“ESG”, (2015), Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area, Brussels, p. 32
The Law of Ukraine “On Education”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws-/show/2145-19#
Pradhan, B., Sangroula, S., Chalise, T. (2023), “Total Quality Management in Higher education”, Conference: Quality transformation with AI Booming, Vietnam, DOI: doi: 10.5281/zenodo.10798210
Suryani, A., Johan, A., (2023), “The Influence of Librarian Competence on the Quality of Library Services at the Library and Archives Service in Bengkalis Regency”, Journal of Education Social Sciences and Humanities, no. 1 (4), pp. 186 – 201, DOI: https://doi.org/10.58355/dirosat.v1i4.53
Jeanyoung, K., Waluyo, U., Sudirman, S., Fahruddin, F. (2024), “Digital Service Management at the NTB Provincial Library and Archives Service” Path of Science, vol. 10, no. 3, pp. 2045 – 2053, DOI: 10.22178/pos.102-9
Abdulkhafizov, B. (2023), “Application of pedagogical qualimetry in assessing the academic рachievements of high school students”, International Journal of Pedagogics, vol. 3, is. 10, pp. 12 – 16, DOI: doi: 10.37547/ijp/Volume03Issue10-03
Topuzyan, A., Markosyan, N. (2022), “Pedagogical qualimetry as a means of measuring the quality of the activities of the main subjects of the pedagogical process”, Main Issues Of Pedagogy And Psychology, no. 21 (1), pp. 60 – 73, DOI: 10.24234/mio-pap.v21i1.427.
Pashchenko, T. (2022), “Qualimetric approach in the implementation of the metho-dological system for assessing the quality of training of specialists in colleges of construction profile”, Scientific Notes of the Minor Academy of Sciences of Ukraine, – 2022. – no. 1 (23). – pp. 92 – 100, available at: http://snman.scien-ce/index.php/sn/article/view/103
Tverytnykova E., Demidova Yu., Salata H. Scientific and practical training component of higher education applicants by implementing the digitalization of the information space / E. Tverytnykova, Yu. Demidova, H. Salata // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2023. – № 2. – С. 104 – 116
Sidanich, I., Zvarych, H. (2020), “Characteristics of the model of monitoring the quality of educational services in general secondary education institutions”, Adaptive Management: Theory And Practice. Series “Pedagogy”, vol. 10 (19), DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0255-10(19)-24.
Shkitska, I. (2021), “New approaches to the training of information, library and archival professionals”, Information and society: materials of the VI International Scientific and Practical Conference “Information and Society”, ed. by: O. Anisimova et al., Vinnytsia: DonNU named after V. Stus, pp. 55 – 58
Bachynska, N. (2023), “Improving the professional competencies of students of the specialty 029 IBAS (ILAS) in the process of practice performing”, Ukrainian Journal on Library and Information Science, no. 12, pp. 82 – 95, DOI: https://doi.org/10.318-66/2616-7654.12.2023.293574
Bachynska, N. (2022), “Implementation of Educational and Professional Programs of Specialty 029 “Information, Library and Archives”: Traditions and Innovations. Library Science”, Record Studies. Informology, no. 4, pp. 95 – 101, DOI: https://doi.org/10.324-61/2409-9805.4.2022.269816.
Tveritnikova, O., Salata, G. (2023), “Quality Management of Archival and Library Services: Toward the Problem of Implementing International Standards”, Library science. Document science. Informatics, no. 2, pp. 48 – 53
National standard of Ukraine DSTU ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) (2016), Quality management systems. Requirements Official edition. - Kyiv: SE Kyiv: SE UkrNDNC
Tverytnykova, E., Demidova, Yu., Drozdova, T. (2021), “Management system of occupational safety at ukrainian enterprises: international and european dimension”, Advanced information systems, vol. 3, no. 1, рр. 45 – 53, DOI: https://doi.org/10.20998/25-22-9052.2021.1.06
Kondrashov, S., Drozdova, T. (2014), “Fuzzy probabilistic model of restoration of qualitative characteristics of the educational process”, Metrology and devices, no. 1 (45), pp. 120 – 123
Malyshkina, K. (2012). “Models and methods of evaluating indicators of the quality of the educational process of universities”, Abstract of the dissertation for obtaining the scientific degree of Candidate of Technical Sciences, p. 20
Konstantynova, L. Rogov, M. (2006), “Peculiarities of building a quality management system model in universities”, Bulletin of the National Technical University “KHPY”, no. 31, pp. 71 – 76
Hrihorenko, I., Drozdova, T., Hrihorenko, S., Tverytnykova, Е. (2019), “Application of user interface fuzzy logic toolbox for quality control of products and services”, Advanced information system, Kharkiv, 2019, vol. 3, no. 4, pp. 118 – 125, DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.20-19.4.18
Kondrashov, S. Drozdova, T. (2013), “Quality observer” in dynamic control and management systems”, Metrology and devices, no. 2 (41), pp. 126–130
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Надія Бачинська, Олена Тверитникова, Тетяна Дроздова, Юлія Демідова, Галина Салата
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: