ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В СИСТЕМІ АТРИБУТИВНИХ РИС ЛІДЕРА

Автор(и)

  • Олександр Пономарьов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620
  • Алла Харченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-8536-2857
  • Ольга Квасник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9911-7337

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.2.05

Ключові слова:

лідерство;, атрибутивні риси лідера, відповідальніст, інноваційний характер розвитку, педагогічні технології, значущість відповідальності студента

Анотація

Уточнено сутність поняття відповідальності лідера та обґрунтовано її місце в загальній ієрархічній системі атрибутивних рис і якостей його особистості. Розкрито особливості істотного підвищення значущості відповідальності лідера в умовах інноваційного характеру соціального, науково-технічного і технологічного розвитку. Показано, що відповідальність виступає важливою передумовою можливості успішного виконання лідером своєї суспільної місії. Наведено результати розроблення, впровадження та використання інноваційних педагогічних технологій виявлення потенційних лідерів у студентському середовищі та формування, прищеплення їм та розвитку відповідальності безпосередньо в освітньому процесі вищої школи. Висвітлено необхідність прищеплення студентам розуміння значущості відповідальності, усвідомлення потреби в ній та постійного саморозвитку їхньої особистої відповідальності як фахівців та лідерів.

Біографії авторів

Олександр Пономарьов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Алла Харченко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри стратегічного управління

Ольга Квасник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Посилання

Alekseenko, T. (2008), “Personal responsibility”, Encyclopedia of education, ed. by. V. Kremen, Kyiv: Yurinkom Inter, pp. 106 – 107

Bebin, L., Willink, J. (2020), “Absolute responsibility”, Leadership lessons from the Navy SEALs, p. 400

Gösle,V. (2003), “Being and Objectivity. Toward a metaphysics of the ecological crisis”, Practical philosophy in the modern world, Kyiv: Libra, pp. 180 – 210

Jonas, G. (2001), “The principle of responsibility”, In search of ethics for a technological civilization, Kyiv: Libra, p. 400

Luhova, V., Yermolenko, O. (2012), “Directions for the development of leadership competence of managers of Ukrainian enterprises”, Problems of the economy, no. 1, pp. 64 – 67

Maxwell, J (2024), “Develop a leader 2.0 in yourself”, How to influence and lead people, Kyiv: Bright Books, p. 224

Ponomarev, O., Chebotarev, M. (2012), “Responsibility in the system of professional competence of a specialist”, Training and methodological manual, Kharkiv: Textbook of NTU “KhPI”, p. 220

Philosophical dictionary of social terms: about 900 words (2002), ed. by V. Krysachenko, Kharkiv: Corwin, p. 672

Khaletska, A. (2023), “Responsible and global leadership for sustainable development”, Public administration and customs administration, no. 1 (36), pp. 89 – 93

Amjad, M (2006), “Responsible Leadership”, University of Saskatchewan, p. 1 – 10

Tong Schraa-Liu, Fons Trompenaars (2021), “Towards responsible leadership through reconciling dilemmas”, Responsible Leadership, ed. by N. Pless, T. Maak, pp. 314 – 331

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-23

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТУ