ОСОБЛИВОСТІ САМООЦІНКИ ТА АГРЕСИВНОСТІ ЮНАКІВ З РІЗНИМ РІВНЕМ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.2.09Ключові слова:
інтернет-залежність, самооцінка, агресивність, юнацький вік, ментальне здоров᾽яАнотація
У статті досліджено психологічні характеристики юнаків з різним рівнем інтернет-залежності, зокрема їхню самооцінку та агресивність. Актуальність дослідження зумовлена інтенсивним зростанням проблем щодо інтернет-залежності серед молоді, що впливає на їхнє ментальне здоров᾽я, соціальну адаптацію та розвиток. Юнацький вік є критичним періодом формування особистості, де особливо важливими є розвиток самооцінки та емоційної стабільності.
Доведено, що найбільша частка респондентів демонструє низький рівень інтернет-залежності, що свідчить про здорове ставлення до використання Інтернету. Однак значна частка респондентів із високим рівнем інтернет-залежності потребує подальшого дослідження та можливої інтервенції. Виявлено, що у юнаків з низьким рівнем інтернет-залежності переважають середні показники самооцінки та агресивності. Натомість у досліджуваних із високим рівнем інтернет-залежності переважають занижений рівень самооцінки та завищений рівень агресивності. Отримані результати підтверджують гіпотезу про те, що високий рівень інтернет-залежності асоціюється з низькою самооцінкою та високою агресивністю. З’ясовано, що значний зв'язок між інтернет-залежністю та агресивністю потребує уваги до ментального здоров᾽я цієї категорії молоді. Висока агресивність може мати негативний вплив на міжособистісні стосунки, академічну та професійну діяльність. Психологічні характеристики осіб із високим рівнем інтернет-залежності та осіб із низьким рівнем інтернет-залежності значно відрізняються: у перших переважають занижений рівень самооцінки та завищений рівень агресивності, а у других – середні показники самооцінки та агресивності.
Посилання
Bogdan, J., Solodovnyk, T., Sereda, N.. (2019), “Gender Differences in Personal Characteristics of Virtual Communication of Student Youth”, Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociology, no. 3, pp. 110 – 121
Butuzova, L., Sidorenko, N. (2019), “Features of students' self-assessment at different stages of primary professionalization”, Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Psychological sciences, is. 2, pp. 44 ‒ 50
Gutsol, L. (2015), “The use of Internet resources to ensure self-realization of the individual in leisure activities”, Youth and the market, no. 9, pp. 158 ‒ 163
Lisnevska, A., Lyakhovets, L. (2019), “Individual-typological properties of early adolescents prone to Internet addiction”, Theory and practice of modern psychology, no. 1, vol. 2, pp. 70 ‒ 74
Litvinchuk, L. (2019), “Social Pathologies of Personality as Technological Addictive Tendencies of the Modern Socio-Cultural Environment”, Collection of scientific papers of the National Academy of the State Border Guard Service, no. 2 (3), pp. 158 ‒ 169
Maleeva, N. (2017), “Internet communication practices of young people addicted to social networks”, Abstract of the dissertation of the candidate of psychological sciences: 19.00.05., Kyiv: Institute of Social and Political Psychology of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, p. 17
Ogorenko, V., Timofeev, R., Shornikov, A. (2021), “Aggressive behavior: from theory to practice”, Ukrainian Journal of Psychoneurology, vol. 29, no. 3, pp. 48 ‒ 51
Smaznova, I. (2019), “Aggression and Tolerance: Philosophical and Legal Discourse”, Monograph, Odesa: Phoenix, p. 378
Blinova, O, Babatina, S, Dudka, T, Odintsova, A.. [et al.] (2018), “Socio-cultural and psychological vectors of personality development”, Collective monograph, ed. by Blinova O., Kherson: Publishing House of Vyshemyrsky V., p. 428
Tovt, V. (2021), “Psychological features of aggression in adolescence”, Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Psychology, is. 2, pp. 28 – 32
Dembitsky, S., Zlobina, O., Kostenko, N. [et al.] (2023), “Ukrainian society in the context of war”, Collective monograph, ed. by Holovakha E, Makeieva S., Kyiv: Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine, p. 343
Shugai, T. (2019) “Aggression and aggressiveness. Let's distinguish between the concepts”, Social pedagogue, no. 11, pp. 4 – 13
Arinze, M., Ezeanya, I., Ogbozor, P., Okonwo, A. (2021), “Relationship between Self-Esteem and Internet Addiction: The Moderating Role of Shyness”, Journal of Social Science, vol. 6, is. 2, pp. 169 – 183
Mihajlov, M., Vejmelka, L. (2017), “Internet addiction: a review of the first twenty years” – [electronic resourse], Psychiatria Danubina, vol. 29, no. 3, pp. 260 – 272, available at: https://doi.org/10.24869/psyd.20-17.260
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Наталія Бєляєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: