ЗАВДАННЯ САМООСВІТИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-БАКАЛАВРІВ В УМОВАХ МАТЕМАТИЧНОЇ, ХІМІЧНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Олександр Романовський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Тетяна Солодовник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-7772-9938
  • Ольга Ігнатюк Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-5710-7752
  • Тетяна Гура Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-2323-3440

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.3.01

Ключові слова:

самоосвіта, самоосвітня діяльність, самоосвітня компетентність, базова професійна компетентність, професійна компетентність, майбутні інженери, бакалаври

Анотація

Статтю присвячено проблемі самоосвіти як феномену у швидкозмінних реаліях сьогодення. У ході дослідження доведено актуальність володіння високим рівнем самоосвітньої компетентності як важливої складової професійної компетентності майбутнього фахівця технічного профілю, визначено та проаналізовано провідні завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки.

Біографії авторів

Олександр Романовський, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Тетяна Солодовник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Ольга Ігнатюк, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Тетяна Гура, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидатка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Посилання

Porivniannia deskryptoriv rivniv Natsionalnoi ramky kvalifikatsii iz deskryptoramy tsykliv Ramky kvalifikatsii Yevropeiskoho prostoru vyshchoi osvity [Comparison of the level descriptors of the National Qualifications Framework with the cycle descriptors of the European Higher Education Area Qualifications Framework]. Available at: https: //mon. gov.ua/storage/app/media/nrk/20 21/11.10/Zvit.pro.samosertyfikatsiyu.NRK- dodatok.3-10.11.pdf (accessed: 04.03.2024).

Bondar V. Dydaktyka [Didactics]. pidruch. dlia studentiv vyshch. ped. navch. zakl. Kyiv: Lybid, 2005. 264 p.

Burluka O. Samoosvita osobystosti yak protses stvorennia vlasnoho obrazu [Personal self-education as a process of creating one's own image]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. H.S. Skovorody. Filosofiia [Bulletin of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Philosophy], 2017. Issue. 49. P.

–32.

Bukhlova N. Sutnisnyi zmist poniattia “Samoosvitnia kompetentnist” [Essence of the concept “Self-educational competence”]. naukova skarbnytsia osvity Donechchyny [scientific re of education Donechchyny]. 2008. No. 1. pp. 4–8.

Herasymova O. Samoosvitnia kompetentnist studentiv yak skladova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Students‘ self- educational competence as a component of future primary school teachers’ professional competence]. Visnyk psykholohii i pedahohiky/ Pedahohichnyi instytut Kyivskoho universytetu im. B. Hrinchenka [Bulletin of Psychology and Pedagogy / Pedagogical Institute of B. Grinchenko Kyiv University]. 2014. Issue. 16. Available at: https://www.psyh.kiev.ua/Герас.

Honcharenko S. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid, 1997. 373 p.

Korol V., Kravchenko O. Samostiina robota studentiv universytetu yak skladova pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Independent work of university students as a component of future specialist training]. Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv [Organisation of independent work of students]. Cherkasy: Vydavnytstvo ChDU, 2003. pp. 9–29.

Martyniuk I. Sutnist poniattia “samoosvitnia diialnist osobystosti” [The essence of the concept of “self-educational activity of the individual”]. Teoretychni ta prykladni problemy psykholohii: zb. nauk. prats [Theoretical and applied problems of psychology: a collection of scientific papers]. 2015. Vol. 2, no. 3. pp. 204–217.

Pryshupa Yu. Osoblyvosti formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-budivelnykiv i pedahohichni umovy yii formuvannia [Peculiarities of the formation of future civil engineers' self-educational competence and pedagogical conditions for its formation]. Visnyk Cherkaskoho universytetu: zb. nauk. prats [Bulletin of Cherkasy University: a collection of scientific papers]. 2013. no. 15 (268). pp. 122–129.

Khodanych L, Palko T.. Profesiine movlennia vchytelia [Teacher's professional speech]. Uzhhorod, 2018. 84 p.

Radiuk I. Teoretychni osnovy formuvannia hotovnosti do samoosvity maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Theoretical Foundations of Forming Future Primary School Teachers' Readiness for Self- Education]. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni L. Ukrainky [Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University]. no. 1 (350). pp. 96–102.

Sysoieva S. Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti [Pedagogical technologies in continuing professional education]. Monohrafiia. Kyiv: Nauk. dumka, 2003. pp.449–564

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-10

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ