ПЕРСПЕКТИВИ УНІКАЛЬНОЇ ГУМАНІТАРНОЇ СПІВПРАЦІ УНІВЕРСИТЕТІВ НТУ “ХПІ”, УКРАЇНА, І ВІРДЖИНІЯ ТЕК, США, В ЧАСИ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.4.07

Ключові слова:

психічне здоров'я студентів, емоційна стійкість, університетське партнерство, міжнародні дослідження, теорія навчання, інноваційні освітні стратегії, практична площина, спеціалісти-лідери, етика, безпека

Анотація

Розглянуто сучасні психолого-педагогічні підходи унікального університетського дворічного партнерства НТУ “ХПІ”, Україна та Вірджинія Тек, США, яке здійснюється безпосередньо у часи війни.

Проаналізовано    наукову    літературу    щодо    міжнародного    партнерства    та проведено опитування експертів, студентів та аспірантів обох університетів, які були залучені до участі у спільних воркшопах, проведення конференцій, круглих столів тощо. Подано інформацію про концептуалізацію та дослідження феномену такої співпраці, яка є вкрай необхідною для успішної реалізації міжнародного дослідження гуманітарної освітньої складової різних спеціальностей навчання у вищій освіті шляхом спільного програмування та впровадження інноваційних методик викладання, що є надзвичайно важливим у часи, які характеризуються хаотичним, невизначеним та часто насильницьким глобальним контекстом.

Отримано результати, які представлено у вигляді рекомендацій щодо трансформації теорії викладання у практичну площину для ефективного використання набутих навичок із етичної, безпечної та сучасної вищої освіти майбутніх фахівців- лідерів під час військового стану, а також такої, що буде сприяти зміцненню солідарності та інших гуманітарних людських цінностей шляхом оновлення освітніх підходів.

Біографії авторів

Ніна Підбуцька, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Докторка психологічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Олена Лапузіна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Кандидатка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Джозеф Мукуні, Університету Вірджинія Тек

кандидат педагогічних наук, професор Школи Освіти

Алекс Скрипін, Університету Вірджинія Тек

Студент загально-технічного факультету 

Посилання

Habermas Yu. Postmetafizychne myslennia. Filosofski statti. Povernennia do metafizyky? [Post-metaphysical thinking. Philosophical articles. A return to metaphysics?]. Filosofiia osvity : naukovyi chasopys. Kyiv, 2010. № 1. pp. 68–102.

Fromm E. Revoliutsiia nadii [A revolution of hope]. Suchasna zarubizhna sotsialna filosofiia: Khrestomatiia. Kyiv : “Lybid”, 1996. pp. 135–192.

Ansell C., Torfing J. Introduction to the Handbook on theories of governance. Handbook on theories of governance. Edward Elgar Publishing. 2022. Available at: https:// doi.org/ 10.4337/ 9781800371972.00007.

Bishundat D., Velázquez P., Gore W. Cultivating critical hope: The too often forgotten dimension of critical leadership development. New Directions for Student Leadership. 2018. No. 159. pp. 91–102. Available at: https://doi:10.1002/yd.20300.

Lapuzina O., Mukuni J. Educational guide for the students of all specialties for full-time and distance education. Ethical Leadership — Kharkiv : NTU “KhPI”, 2023. 210 p. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/c ore/bitstreams/86567c1f-a622-4832-8478- 8df7488d94af/content.

Süddeutsche de GmbH, Munich. War and Indignation. Süddeutsche. Germany. Available at: https://www.sueddeutsche.de/projekte/artikel /kultur/the-dilemma- of-the-west-juergen- habermas-on-the-war-in-ukraine- e032431/?reduced=true.

Giroux H. Thinking dangerously: The role of higher education in authoritarian times. Truthout. 2017. Available at: https://truthout.org/articles/thinking- dangerously-the-role-of-higher-education-in- authoritarian-times.

Hedges J. Strengthening and sustaining inter-institutional research collaborations and partnerships. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2021 No. 18(5). pp. 1–13. Available at: https://doi:0.3390/ijerph18052- 727.

Honneth A. Disrespect: The normative foundations of critical theory. Polity. 2007. Available at: https://doi.org/10.1037/edu0000124.

Hulleman C., Kosovich, J., Barron K., Daniel D. Making connections: Replicating and extending the utility value intervention in the classroom. Journal of Educational Psychology. 2017. No. 109(3). pp. 387–404. Available at: https://doi.org/10.1037/edu0000146.

Jacobi N. Institutional interconnections: Understanding symbiotic relationships. Journal of Institutional Economics. 2018. No. 14(5). pp. 853–876. Available at: https://doi:10.1017/S1744137- 417000558.

Kohut I., Nikulina O., Syrbu O., Zherobkina T., Nazarenko Y. War and education: How a year of the full-scale invasion influenced Ukrainian schools. NGO Centre for Society Research. 2023. pp. 1–140. Available at: https://cedos.org.ua/en/resear- ches/war-and-education-how-a-year-of-the- full-scale-invasion-influenced-ukrainian- schools.

Levytskyi A., Vygovska O., Benzar I., Golovatiuk D. Assessment of reflective learning strategies in pediatric surgery course at medical university. Advanced Education. No. 8(19). pp. 133–

Available at: https://doi:10.20535/2410- 8286.249703.

Lin-Siegler X., Dweck C., Cohen G. Instructional interventions that motivate classroom learning. Journal of Educational Psychology. 2016. No. 108(3). pp. 295–299.

McKinlay E., Brown M., Beckingsale L., Burrow M., Coleman K., Darlow B., Pullon S. Forming inter- institutional partnerships to offer pre- registration IPE: A focus group study. Journal of Interprofessional Care. No. 34(3). pp. 380–387. Available at: https://doi.org/10.1080/13561820.2019.1685 476.

Milagres R., Burcharth A. Knowledge transfer in interorganizational partnerships: What do we know?. Business Process Management Journal. 2019. No. 25(1). pp. 27–68. Available at: https://doi.org/10.1108/BPMJ-06-2017-0175.

Peace Negotiations in the Russian Invasion of Ukraine. Wikipedia. Peace_negotiations_in_the_Russian_invasion_ of_Ukraine. URL: https://en.wikipedia. org/.

Reschly A., Christenson S. Handbook of research on student engagement. Springer. 2022.

Rifai N. A Ukraine diary: Reflecting on two years of war. The New Humanitarian. 2024. Available at: https://www.thenewhumanitarian.org/first- person/2024/02/22/ukraine-diary-reflecting- two-years-war.

Russia–Ukraine War. The New York Times. 2024. Available at: https://www.nytimes.com/news- event/ukraine-russia.

Schunk D., Usher E. Social cognitive theory and motivation. The Oxford handbook of human motivation. Oxford University Press, 2012. pp. 13–27. Available at: https://doi.org/ 10.1093/ oxfordhb/97801953998 20.013.0002.

Sokol Y., Mukuni J. Lapuzina O. Educational leadership connecting the world: educational manual for full-time students. Electronic text data. Kharkiv : NTU “KhPI”, 2024. 164 p. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhP I-Press/76730.

Stech Z. A short history of the Ukrainian Canadian Research and Documentation Centre on the fortieth anniversary of its founding. East/West: Journal of Ukrainian Studies. 2023. No. 10(1). pp. 39–53. Available at: https://doi.org/10.21226/ewjus729.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТУ