ІННОВАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ БАЗОВОЇ, ПРОФЕСІЙНОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ЛІДЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2025.1.05Ключові слова:
визначення, здобувачі вищої освіти, інноваційно-освітнє середовище, зміст поняття, змістовна модель, рівні підготовки, напрями підготовки, технічний університетАнотація
Статтю присвячено теоретичному та емпіричному дослідженню феномена інноваційно-освітнього середовища технічного університету, який є предметом міждисциплінарного вивчення соціально-гуманітарних наук. У ході дослідження встановлено, що визначення є певним завершальним етапом у виробленні поняття і вирішує такі пізнавальні задання: розкриває зміст поняття і виокремлює його від інших споріднених понять. У статті представлено результати вивчення теоретичних доробок вчених задля визначення із поняттям інноваційно-освітнє середовище технічного університету. Розкрито теоретичні аспекти поняття інноваційно-освітнє середовище технічного університет через призму психологічного, соціального, педагогічного та технологічного аспектів. Запропоновано змістовну модель інноваційно-освітнього середовища технічного університету на основі теоретико-емпіричних аспектів.
Посилання
Verkhovna Rada Ukrainy. Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu (dokument 1556-VII, zi zminamy) [Verkhovna Rada of Ukraine. Law of Ukraine On Higher Education (document 1556-VII, as amended)]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (accessed: 14.02 2025).
Proekt “Kontseptsiia rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokv” [Project ‘Concept of Education Development of Ukraine for the period 2015-2025’.]. Osvitnia polityka: portal hromadskykh ekspertiv. Available at: http://education-ua.org/ua/draft-regulations/319-proekt-kontseptsiya-rozvitku-osviti-ukrajini-na-period-2015-2025-rokiv (accessed: 14.02.2025).
Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 roky [On approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022–2032.]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.02.2022 r. №286-r. Available at: https://zakon.rada.gov.ua-/laws/show/286-2022-%D1%80/stru#Stru. (accessed: 14.02.2025)
Osvita i viina v Ukraini [Education and war in Ukraine]. Available at: https://cedos.org.ua/researches/osvita-i-vijna-v-ukrayini24-lyutogo-1-kvitnya-2022/ (accessed: 14.02.2025).
Bratko M. Struktura osvitnoho seredovyshcha vyshchoho navchalnoho zakladu [Structure of the educational environment of a higher education institution]. Naukovi zapysky. Seriia: pedahohichni nauky. Kirovohrad, 2015. Issue 135. pp. 67–72.
Bykov V. Vidkryta osvita i vidkryte navchalne seredovyshche [Open education and open learning environment]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. Kharkiv : NTU “KhPI”, 2008. No. 2. pp. 16–123.
Poliakova H. Vplyv osvitnoho seredovyshcha VNZ na formuvannia profesiinoi kompetentnosti fakhivtsia [The influence of the educational environment of a university on the formation of professional competence of a specialist.]. Vyshcha shkola. 2010. No. 10. pp. 78–87.
Tsiuman T., Boichuk N. Kodeks bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha [Code for a safe educational environment]. Metod. posibnyu. Kyiv, 2018. 56 p. 9. Vaskivska H. Osvitnie seredovyshche yak chynnyk formuvannia zhyttieprostoru starshoklasnykiv [Educational environment as a factor in shaping the life space of high school students]. In The XI th International scientific and practical conference “THEORETICAL FOUNDA-TIONS OF MODERN SCIENCE AND PRACTICE”. Melbourne, Australia, 2020, pp. 191–193.
Ihnatiuk O. Orhanizatsiino-metodychni osoblyvosti yakisnoi profesiinoi pidhotovky mahistriv ta doktoriv filosofii pedahohichnykh i tekhnichnykh spetsialnostei v umovakh nadzvychaino viddalenoho ta zmishannoho navchannia [Organisational and methodological features of quality professional training of masters and doctors of philosophy in pedagogical and technical specialities in conditions of extremely remote and blended learning]. Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka. Kharkiv : KhNPU im. H. Skovorody. pp. 212–216.
Romanovskyi O., Ihnatiuk O. Vymohy rynku pratsi ta kliuchovi tendentsii formuvannia “iakisnoho” maibutnoho fakhivtsia druhoho ta tretoho rivniv pidhotovky spetsialnosti 011 “Osvitni, pedahohichni nauky” [Labour market requirements and key trends in the formation of a ‘quality’ future specialist of the second and third levels of training in the speciality 011 ‘Educational, Pedagogical Sciences’]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2022. No. 1. pp. 3–16. Available at: http://tipus.khpi.edu.ua/.
Khavina I. Formuvannia bazovykh profesiinykh kompetentsii bakalavriv z psykholohii u protsesi vyvchennia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin [Formation of basic professional competences of bachelors in psychology in the process of studying natural science disciplines]. Dys. kand. ped. nauk:
00.04. Vinnytsia, 2018. 308 p. 13. Kuznetsova H. Pedahohichni umovy formuvannia bazovoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv u protsesi matematychnoi pidhotovky [Pedagogical conditions for the formation of basic professional competence of future engineers in the process of mathematical training]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2024. No. 4. pp. 78–92. Available at: http://tipus.khpi.edu.ua/.
Kravtsova N. Pedahohichni umovy formuvannia bazovoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv u protsesi matematychnoi pidhotovky [Pedagogical conditions for the formation of basic professional competence of future engineers in the process of mathematical training]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2024. No. 4. pp. 63–77. Available at: http://tipus.khpi.edu.ua/.
Kurbanova Kh. Innovatsiine osvitnie seredovyshche u zakladakh vyshchoi osvity — pedahohichna umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv khimiko-tekhnolohichnoi pidhotovky [Innovative educational environment in higher education institutions as a pedagogical condition for the formation of professional competence of future bachelors of chemical engineering.]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. Kharkiv : NTU “KhPI”, 2024. No. 2. pp. 18–30. Available at: http://tipus.khpi.edu.ua/.
Cherkashyn A., Hren L., Chebotarov M. Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche u zakladakh vyshchoi osvity: shliakhy stvorennia [Inclusive educational environment in higher education institutions: ways to create it]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2021. No. 2. p. 98
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ольга Ігнатюк

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: