Формування волі як необхідна умова самовиховання особистості лідера у процесі навчання

Автор(и)

  • Oleksandr Romanovskyi Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Larysa Gren Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

самовиховання, воля, самоврядування, самоконтроль, стимулювання, діагностика, формування якостей особистості лідера

Анотація

У статті розглянуто проблему волі та її формування під час навчання у ВНЗ як необхідну умову самовиховання особистості лідера. Показано взаємозв’язок цього проце- су з мотивацією, процесом самоврядування особистості. Вивчено роль самоконтролю і якостей особистості, які йому сприяють. Установлено, що чим більш раціонально роз- поділяються акти самоконтролю, тим більше енергетичних можливостей може бути вивільнено на прояв вольового зусилля, тим більш інтенсивним воно може стати. Велику увагу приділено процесу самовиховання особистості, його змісту, діагностиці, стимулю- ванню і ролі педагогічного керівництва.

Біографії авторів

Oleksandr Romanovskyi, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, проректор з науково-педагогічної роботи, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, лауреат Державної премії України

Larysa Gren, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Beh І.D. Vihovannja osobistostі: navch.-metod. posіb. u 2-h t. - T.1 Osobistіsno orієn-tovanij pіdhіd: teoretiko-tehnologіchnі zasadi / І.D. Beh. – K.: Libіd', 2003. – 280 s.

Gren' L.M. Motivacіja dosjagnennja jak umova konkurentospromozhnostі majbutn'ogo fahіvcja / Navch.-metod. posіb./ O.G. Romanovs'kij, O.S. Ponomar'ov, L.M. Gren', S.M. Reznіk. – Harkіv: NTU “HPІ”, 2014. – 56 s.

Kochetov A.I. Kak zanimat'sja samovos-pitaniem / A.I. Kochetov. – Minsk, 1991. – 360 s.

Krajg G. Psihologija razvitija / G. Krajg – SPb.: Piter, 2000. – 592 s.

Lozovoj V.A. Samovospitanie lichnosti: filosofsko-sociologicheskij analiz / V.A. Lozovoj. – Harkіv: Osnova. – 1991. – 207 s.

Moskvichev S.G. Konkretizacija fenomena volevoj prichinnosti dlja priblizhenija ego k zaprosam praktiki. – K.: Altek, 2003.

Osipov P.N. Stimulirovanie samovos-pitanija uchenikov / P.N. Osipov. – Kazan': KazU-t – 1997. – 230 s.

Ponomar'ov O.S. Vіdpovіdal'nіst' v sistemі profesіjnoї kompetentnostі fahіvcja: navch.-metod.posіbnіk / O.S. Ponomar'ov, M.K. Chebotar'ov. – Harkіv: NTU “HPІ”, 2012 – 220 s.

Romanovskyi O.G., Mykhailychenko V.Ye., Gren L.M. Pedagogi of success – NTU “KhPI”, 2014 – 267 s.

Ruvinskij L.I. Teorija samovospitanija / L.I. Ruvinskij. – M., 1973. – 270 s.

Suhomlins'kij V.O. Ljudina – najvishha cіnnіst'. Vibranі tvo-ri:u 5 t. - T.2. / V.O. Suhomlins'kij. –– K.: Rad. shkola, 1976.– 634 s.

Ushinskij K.D. Pedagogicheskie sochinenija: V 6 t. - T. 1 /Sost. S.F. Egorov. - M.: Pedagogika, 1990. Izbrannye sochinenija: Per s fr. - M.: “Ripol klassik”.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-02-03

Номер

Розділ

Соціально-психологічні і філософсько-культурологічні аспекти формування особистості лідера та середовища його розвитку