Використання методів інтерактивного навчання при формуванні комунікативної компетенції студентів технічних вищих навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
комунікативна компетентність, інтерактивне навчання, “мозковий штурм”, метод проектів, етапністьАнотація
У статті розглянуто особливості методики інтерактивного навчання з метою формування іншомовної комунікативної компетенції студентів технічних вищих навчальних закладів. Ключовою у вирішенні проблеми стала теза про підвищення навчальної мотивації у студентів, оскільки процес оволодіння іноземною мовою студентами повинен не тільки забезпечувати оволодіння певним рівнем знань, а й сприяти успішній реалізації освітнього потенціалу, що розвивається, цього навчального предмета. Така мета навчання, на нашу думку, може бути досягнута завдяки впровадженню інтерактивних методів навчання (зокрема, “мозковий штурм”, метод проектів, рольові та ділові ігри, дискусії, дебати, круглі столи, методи “мереживна пилка”, “обери позицію”, “шкала думок” тощо), де викладач і студент є рівноправними учасниками навчального діалогу, водночас стимулюючи до творчості. Впровадження інтерактивних методів у технічних вишах має свою специфіку, оскільки змодельовані ситуації повинні бути максимально наближені до реальних умов праці майбутніх фахівців. Ефективність методів при формуванні комунікативної компетенції студентів проілюстровано у статті на прикладі “мозкового штурму” та методу проектів. Метод “мозкового штурму”, спрямований на вироблення навичок діалогічного та монологічного мовлення, описаний як трьохетапний у процесі вирішення проблемного пи- тання (постановка - генерація ідей - підбиття підсумків), був проілюстрований проблем- ною ситуацією з виявлення професійних навичок майбутнього спеціаліста-техніка. Метод проектів, на нашу думку, суттєво впливає на розвиток творчих здібностей студентів у процесі оволодіння іноземною мовою. У статті запропоновано опрацювати тему “Деталі автомобіля” шляхом створення проектів із запропонованої теми із їх подальшим обговоренням.Посилання
Gejhman L.K., Zuev I.I., Nigmatullova E.F., Popova G.S. Interaktivnyj podhod i model’ distancionnogo obuchenija inostrannym jazykam. - http://www.iii04.pfo-perm.ru
Gejhman L.K. Iskusstvo byt’ i obshhatsja s Drudimi (Interaktivnoe obuchenie). Perm’: Centr razvitija obrazovanija, 2001.
Glushok L.M. Zastosuvannja interaktivnyh metodiv pry vykladanni an-glijs’koї movy u Hmel’nytskij gumanitarno-pedagogichnij akademiї / L.M. Glushok // Peda-gogichnyj diskurs. – 2010. – Serpen’. – S. 56-59.
Znikina L.S., Mamontova N.Ju. Jazyk i kommunikacija: iz teorii I praktiki mezhkulturnogo obshhenija. Uchebno-metodicheskoe posobie – Kemerovo: KuzGTU, 2002. – 92 c.
Zubenko O.V. Interaktyvni tehnologiї navchannja pry vyvchenni inozemnyh mov v tehnichnomu VNZ. Vinnyts’kyj nacional’nyj tehnichnyj universytet (m. Vinnytsja, Ukraїna) / O.V. Zubenko, S.O. Medvedeva // Gumanizm ta osvita: mizhnarodna naukovo-praktychna konferencija. Elektronne naukove vydannja mate-rialiv konferenciї.
Muradova N.S. Kommunikativnosvjazyvajushhaja rol’ kultury obshhenija studentov tehnicheskih zavedenij v interaktivnom obuchenii. - http://www.ostu.ru/conf/ruslang2004/trend2/muradova.htm
Organizacija navchalno-vyhovnogo procesu. Z dosvidu roboty vyshhyh navchal’nyh zakladiv I-II rivniv akredutaciї./ Red. Salmaj N.M., Cibenko N.V. – Vypusk 10. – 2007. – s. 80-95.
Polat E.S. Teoretiches-kie osnovy sostavlenija i ispol’zovanija sistemy sredstv obuchenija inostrannomu jazyku dlja srednej obshheobrazovatel’noj shkoly. Avtoref. dokt. dissertac. – M., 1989.
Pometun O., Pirozhenko L. Interaktyvni tehnologiї navchannja: teorija, praktyka, dosvid. – K., 2002.
Pometun O., Pirozhenko L. Suchasnyj urok: Interaktyvni tehnologiї navchannja. – K., 2004. 11. Jarmolenko O.M. Suchasni tehnologiї u vyvchenni inozemnoї movy [Elektronnyj resurs]. Rezhym dostupu do fajlu: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/Yarmolenko.php
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: