Психологічні аспекти підготовки майбутнього інженера у внз
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
професійна підготовка майбутнього інженера, загальні та спеціальні дисципліни, психологічна структура особистості, професійне самовизначення, професійне становлення, професійна мотивація, психологічна культураАнотація
У статті розглянуто психологічні аспекти професійної підготовки майбутніх інженерів з урахуванням педагогічних умов і психологічної структури особистості. Обґрунтовано важливість психологічної підготовки студентів, яка сприяє їх професійному та особистісному зростанню. Зазначено зовнішні та внутрішньоособистісні психологічні компоненти, яким треба приділяти увагу при підготовці фахівців. Приділено увагу професійній мотивації, яка насамперед залежить від ціннісних орієнтацій студента. Підкреслюється важливість концепції розвитку психологічної культури фахівця, теоретично обґрунтовано, що вона впливає на самопізнання та самореалізацію майбутнього інженера. Показано, що формування такої якості як самостійність стає особливо важливим для студента.Посилання
Yerokhin S. A. Kontseptsiya profesiynoyi motyvatsiyi studentiv yak faktoru konkurentnosti na rynku pratsi [Elektronnyy resurs] / S. A. Yerokhin, Yu. V. Nikitin, I. V. Nikitina // Yurydychna nauka – 2011 - # 1. - S. 20-27. - Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/jnn_2011_1_3.pdf
Yerokhin S.A. Strukturna transformatsiya natsional'noyi ekonomiky (teoretyko-metodolohichnyy aspekt) / S.A. Yerokhin // — K. : Svit znan', 2002. — 528 с.
Kaverina O.H. Intehratyvni tendentsiyi rozvytku zmistu humanitarnoyi pidhotovky maybutnikh inzheneriv[electronic resource] / O.H. Kaverina // Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya.− 2009.− №6 (14).−Rezhym dostupu do zhurnalu: http://www.ime.edu-ua.net/em.html
Kamins'ka O.M. Formuvannya profesiyno-tsinnisnykh oriyentatsiy studentiv u navchal'no-vykhovnomu protsesi tekhnichnoho universytetu : avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk : spets. 13.00.07 «Teoriya i metodyka vykhovannya» / O. M. Kamins'ka. – Uzhhorod, 2012. – 25 s.
Korvat L. Psykholoho-pedahohichna pidhotovka studentiv yak shlyakh osobystisnoho zrostannya maybutnikh fakhivtsiv/ L. Korvat // Visnyk L'vivs'koho universytetu.−2009.−Vyp. 25, Ch.4.−S.142-149.
Kochubey A. V. Humanitaryzatsiya pidhotovky maybutnikh inzheneriv u vyshchykh navchal'nykh zakladakh zasobamy narodoznavstva: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya k.ped.nauk: spets. 13.00.04 / A.V. Kochubey − Rivne, 2010.− 17s.
Nyemtseva N.S. Sutnist' i kharakterystyka profesiyno-osobystisnoho stanovlennya maybutn'-oho inzhenera [electronic resource] / N.S.Nyemtseva, E.N. Nyemtsev.−2009.− Rezhym dostupu: http://www.oai.org.ua/index.php/record/view/169591
Oleksenko V.M. Teoretychni i metodychni zasady realizatsiyi innovatsiynykh tekhnolohiy u pidhotovtsi maybutnikh fakhivtsiv inzhenernykh spetsial'nostey : avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya d-ra ped. nauk : spets. 13.00.04 / V. M. Oleksenko – K., 2008. – 39 s.
Pidbuts'ka N.V. Konfliktolohichna pidhotovka maybutn'oyi upravlins'koyi elity Teoriya i praktyka upravlinnya sotsial'nymy systemamy. – Kharkiv: NTU „KhPI”, 2010. – № 4. – S. 87-94.
Stefanenko P. V. Profesiyna pidhotovka maybutnikh inzheneriv u protsesi formuvannya profesiynoyi komunikatsiyi / P. V. Stefanenko, O. H. Kaverina, // Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka. – 2009. - Vyp. 1. – S. 229-236.
Turyans'ka V. E. Psykholohichna kul'tura yak chynnyk uspishnosti profesiynoyi diyal'nosti maybutn'oho inzhenera-pedahoha: avtoref k. psykhol. nauk, spets.: 19.00.03 - psykholohiya pratsi; inzhenerna psykholohiya / V.E. Turyans'ka. — Kh. : Ukrayins'ka inzhenerno-pedahohichna akademiya, 2009. — 20 s.
Chaplak M. Suchasni tendentsiyi formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh pedahohiv / M. Chaplak, S. Kotova // Sovremennыe voprosы myrovoy nauky. – 2010. – 258 s.
Chernylevskyy D.V. Tekhnolohyya obuchenyya v vysshey shkole/ Chernylevskyy D.V., Fylatov O.K. — M.: Эkspedytor, 1996. — 288 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: