Дидактичні особливості формування готовності до науково-педагогічної діяльності магістрантів спеціальності “Педагогіка вищої школи”

Автор(и)

  • Olha Ihnatiuk кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

авторитет педагога-дослідника, викладацька діяльність, діяльнісний характер навчання, дидактичні принципи, контекстне навчання, магістрант, науково-педагогічна підготов-ка, педагогічні умови, професійно важливі якості, професійні знання, шляхи підготовки

Анотація

Статтю присвячено проблемам професійної підготовки магістрантів спеціальності “Педагогіка вищої школи”. Автором розкрито особливості формування готовності до науково-педагогічної діяльності у слухачів магістерської програми з педагогіки вищої школи. Обговорюються особливості організації вивчення магістрантами навчальної дисципліни “Практична підготовка та стажування” на підставі запровадження контекстного підходу. Показано, що магістрантами з’ясовано сутність науково-педагогічної роботи та визначено перелік професійно важливих якостей, які характеризують авторитет педагога-дослідника. Розкрито дидактичні принципи та педагогічні умови професійної підготовки, що сприятимуть формуванню готовності до науково-педагогічної діяльності майбутніх викладачів.

 

The article is devoted to the training of undergraduates majoring "Pedagogy of Higher Education". The aauthor discloses peculiarities of preparedness research and teaching in the master's program students in pedagogy of higher education. The peculiarities of the organization of graduate study discipline "Practical training and internships" on the basis of implementation of the contextual approach. The focus is on the teacher researcher. The essence of the scientific - educational activities, its core functions, professional qualities of the teacher- researcher are discusses. The results of educational research organized within the 2012-2014 period under graduate specialty "Pedagogy of Higher Education" by the definition of important issues regarding the professional - personal image of the teacher- researcher. Revealed that based on an analysis of theoretical and practical data name professionally important personal qualities define the authority of the teacher- researcher. Didactic principles and pedagogical conditions of preparation undergraduates, contributing to the formation of readiness for future scientific - pedagogical activity are disclosed.




Біографія автора

Olha Ihnatiuk, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Вербицкий А.А. Контекстное обучение: формирование мотивации / А.А. Вербицкий // Высшее образование в России. – 1998. - №1. – С. 101-107.

Вербицкий А.А. Психоло-го-педагогические особенности контекстного обучения / А.А. Вербицкий. – М., 1987. - 346 с.

Гура О. І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: навч. посібник / О. І. Гура. – К.: центр навчальної літератури, 2005. – 224 с.

Євтух М. Б. Педагогічна дія-льність / М. Б. Євтух // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 640–641.

Зязюн І. А. Краса педагогічної дії: навч. посібник [для вчителів, аспірантів, студентів середніх та вищих навчальних закладів] / І. А. Зязюн, Г.М.Сагач. - К.: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.

Ігнатюк О. А. Формування готовності майбутнього інженера до професійного самовдосконалення: теорія і практика: [монографія] / О.А. Ігнатюк. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2009. – 432 с.

Исаева Т. Преподаватель как субьект качества об-разования / Т. Исаева // Высшее образование в России. – 2003. – № 2. – С. 17–23.

Образцов П.И. Методы и методология психолого-педагогического исследования / П.И. Образцов. - СПб.: Питер, 2004. - 268 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-09-19

Номер

Розділ

Дидактичні аспекти формування майбутніх фахівців у вищій школі