Сучасні освітні парадигми формування особистості працівників органів внутріш-ніх справ у вищих навчальних закладах міністерства внутрішніх справ україни
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
працівники органів внутрішніх справ, антропологічна парадигма, гуманістична парадиг-ма, суб’єктно-вчинкова парадигма, вищі начальні заклади, Міністерство внутрішніх справАнотація
Статтю присвячено формуванню особистості працівників органів внутрішніх справ (ОВС) у вищих навчальних закладах МВС України у контексті антропологічної, гуманістичної та суб’єктно-вчинкової парадигми. Зазначено, що сутність упровадження вказаних парадигм полягає у переорієнтації навчально-виховного процесу на формування особистості курсантів як унікальної цілісної творчої індивідуальності, всебічне врахування індивідуально-психологічного чинника у процесі передавання від покоління до покоління соціокультурного досвіду, активної участі молодої людини у формуванні власного морально-духовного світу.
The article stated that the reform of higher education in Ukraine is aimed at transforming the European geopolitical and cultural space that puts the appropriate tasks to higher educational establishments of Ukraine. Accordingly, the educational process they should be forwarded to the formation of high professionalism and competence, creative thinking, active, creative, proactive individual law enforcement officers, competitive specialist work in the new conditions of the market to provide legal services to the public service, business skills that a high level of professional, vocational education, high moral and ethical qualities. Given the current state of development of Ukrainian society in the process of preparing students of higher educational establishments of Ukraine should be implemented anthropological, humanistic and subject-actional paradigm. The essence of the anthropological paradigm of educational activity is understood as a philosophical, epistemological, theoretical and practical orientation of man as its primary purpose and value. Implementing humanistic paradigm in the educational process of higher education establishments is understood in a broad sense as a complete reorientation in his personality, the formation of man as a unique integrated creative personality that seeks to realize the opportunities that open to a new perception of experience, is capable of conscious and responsible choice in a variety of situations. The most important prerequisite for the implementation of subject-actional paradigm shift in the educational process in higher educational establishments of Ukraine is determined by a comprehensive consideration of individual psychological factors in the transmission from one generation to the socio-cultural experiences, active participation in shaping a young person's own moral and spiritual world.
Посилання
Ануфрієв М.І. Вищий заклад освіти МВС України : [наук.-практ. посіб.] / М. І. Ануфрієв, О. М. Бандурка, О. Н. Ярмиш. – Харків : Ун-т внутр. справ, 1999. – 369 с.
Балл Г. О., Нікуленко О. О. Трактування вчинку в теоретичному доробку С. Л. Рубінштейна і В. А. Роменця / Г. О. Балл, О. О. Нікуленко // Психологія і суспіль-ство. – 2001. – № 2. – С. 124–129.
Берулава М. Н. Принципы гуманизации образова-ния / М. Н. Берулава // Инновации в образовании. – 2001. – № 5. – С. 18–37.
Бех І. Д. Виховання особистості: У 2 кн. / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – Кн.2: Особистісно оріє-нтований підхід : науково-практичні засади. – 344 с.
Бех І. Д. Гуманізація виховного процесу / І. Д. Бех // Енциклопедія освіти / голов. ред. В. Г. Кремень ; Акад. пед. наук України. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 155–156.
Гончаренко С. У. Гуманізація осві-ти / С. У. Гончаренко // Енциклопедія освіти / голов. ред. В. Г. Кремень ; Акад. пед. на-ук України. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 156–158.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; голов. ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. 9. Лесгафт П.Ф. Избранные педагогические сочинения / П.Ф.Лесгафт. – М.: Педагогика, 1988. – 400 с.
Колесникова И. А. О критериях гуманизации образова-ния / И. А. Колесникова // Гуманизация образования: Теория. Практика. – СПб, 1994. – С. 37–45.
Максименко С. Д. Психологія в соціальній та педагогічній практиці: мето-дологія, методи, програми, процедури: [навчальний посібник для вищої школи] / С. Д. Максименко – К. : Наукова думка, 1998. – 216 с.
Слободчиков В. И. Основы психо-логической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъектив-ности: [Учеб. пособ. для вузов] / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 384 с.
Роменець В. О. Вчинок і проблема детермінізму у вітчизняній психо-логії / Роменець В. О. // Психологія і суспільство. – 2001. – № 2. – С. 15–21.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С. Л. Рубинштейн. – Изд. 2-е. – М.: Учпедгиз, 1946. – 704 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: